• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Girighet och dubbelmoral på KS..

Enligt Yonsson ja men ingen vet då trådstarten är kryptisk. Tror inte den är riktad mot dig specifikt.
Jag tror också att den är riktad till någon annan. Dock kan säkert den nya Daytonan vara en gemensam nämnare.

Grinolles trådstart handlar dessutom inte om att folk inte får göra profit. Den handlar om bitterhet för att han och andra snåljåpar pekas ut i minst prisvärda-tråden medan andra säljare som han upplever har en gräddfil inte gör det.

Jag tror också att den är riktad till någon annan. Dock kan säkert den nya Daytonan vara en gemensam nämnare.

Grinolles trådstart handlar dessutom inte om att folk inte får göra profit. Den handlar om bitterhet för att han och andra snåljåpar pekas ut i minst prisvärda-tråden medan andra säljare som han upplever har en gräddfil inte gör det.
Vem som TS avser vet bara TS. Jag tror att tråden avser mer ett fenomen än en specifik person.
Dock är min bild, utan att vara alldeles påläst, att TS har skickat ut rätt många klockor på K&S som inte har legat långt över listpris. Snarare tvärt om är min känsla. Alltså, det har gått att som andrahandsköpare få ta över en fin klocka till ett attraktivt pris. Skilt från det som beskrivs här alltså.

Senast ändrad:
Orkar inte läsa helatråden, kan bara inse att man är en sucker...
Förlorar pengar på i princip varje affär.
Men vafan, jag är otålig. Tröttnar jag eller hittar nåt annat jag vill ha så byter klockor ägare. Klockor är ett intresse, inte en inkomst...

Vem som TS avser vet bara TS. Jag tror att tråden avser mer ett fenomen än en specifik person.
Dock är min bild, utan att vara alldeles påläst, att TS har skickat ut rätt många klockor på K&S som inte har legat långt över listpris. Snarare tvärt om är min känsla. Alltså, det har gått att som andrahandsköpare få ta över en fin klocka till ett attraktivt pris. Skilt från det som beskrivs här alltså.
+1

Jag vädrade min personliga åsikt om detta fenomen och har inte " Hängt ut " någon speciell person..
Tyvärr så urartade tråden tidigt i en tråkig pajkastning, där jag inte var delaktig..
Valde därför att sätta mig på läktaren ;)

Ett klargörande kunde vara på sin plats. Man får utifrån ett intryck detta är ett ämne som inte bör tas upp, enligt en del åtminstone. Själv har jag ingen åsikt i det här eftersom jag inte är insatt i frågan och har inte eftersökt några nya Rolex Daytona till exempel, eller andra som kan gå upp i pris strax efter de hämtats ut nya. Principiellt kan det ändå vara intressant att veta; beror kritiken mot tråden och ts på:

1, Ts talar osanning? 2, Det förekommer men så sällan så det är försumbart och bara tramsigt att ta upp? 3, Det är inte helt ovanligt men i sin ordning (av skäl si och så)?

Annat?

Har nämnts innan i tråden men det är väl upp till var och en att betala vad man vill för en klocka. Att den ligger ute för ett pris behöver ju inte betyda att den blir såld för just det priset. Grattis till dom som lyckas tjäna en slant emellanåt på sitt intresse!

Tröttsam sammanfattning.

- @closetplayer startar en tråd med luddig poäng fortfarande oklart vad, luktar dålig fylla lång väg.

- @yonsson outar @Guskleto som någon slags rot till @closetplayer's snefylletrådstart.

- Under trådens utveckling kommer det fram att @closetplayer är en girigbuk - https://klocksnack.se/threads/vad-är-ett-rimligt-pris-för.26910/page-34#post-830257

- Lite snack om en grann och fin Daytona.

- @Philippe Stern namedroppas och kommenterar tråden, men gör snabbt en exit.

- Sidan 9 drar Moffan en bra anekdot.

- Det slutar med att @closetplayer nu är än mer bränd på forumet.

Tröttsam sammanfattning.

- @closetplayer startar en tråd med luddig poäng fortfarande oklart vad, luktar dålig fylla lång väg.

- @yonsson outar @Guskleto som någon slags rot till @closetplayer's snefylletrådstart.

- Under trådens utveckling kommer det fram att @closetplayer är en girigbuk - https://klocksnack.se/threads/vad-är-ett-rimligt-pris-för.26910/page-34#post-830257

Snedfylletrådstart. :happyhappy:

Tröttsam sammanfattning.

Bra sammanfattning!

Inför regeln att alla trådstarter efter mer än 6 alkoholenheter bör skrivas i form av fabler (kloka ugglan, listiga räven etc) samt ha en tydlig sensmoral (den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket etc). Då tror jag vi undviker sånt här framöver, men de fåtal trådar som ändå startas kommer bli supertydliga.

Tröttsam sammanfattning.

En helt lysande sammanfattning av en fullständigt meningslös tråd! :)

Tröttsam sammanfattning.

Fin sammanfattning, tack för den.

Tröttsam sammanfattning.

Och med denna perfekta sammanfattning
IMG_2217.PNG

Behövs ej mer än 10 sidor.

IMG_4082.JPG

Till döden skiljer oss åt...observerar att om man blir medlem på KS är man fucked om man fuckar upp!

(ironiskt inlägg)

hur orkar man bry sig så mycket om vad andra gör eller skriver på nätet?
skön söndag på er alla snart är det måndag =)

Tillbaka
Topp