• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gitarrister på forumet?

Number 6

Omega
Aha jag fattar. Nej det var inte jag. Hoppas att du hittar en 335:a dock!
Letar en Gibson med stabbigare 50s hals; 335, R8, R7, LP Traditional, LP Std 50s så om nån här i gruppen har nåt som kan tänkas avyttras så kan vederbörande PMa:) (Finns exv en 333a med 60s smal hals till förfogande om nån vill byta, eller rent köp funkar ju också)
 

Henrip

Omega
2-Faktor
Nyårs-setup
0B530A7F-77D7-4B10-BBF2-F329FFEC13C5.jpeg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Blev man avundsjuk. Lyssna på vad David Sundberg har att säga om Collings i podden Guitar Geeks :) Man får ett extremt ha-begär för en sådan fin gitarr!!

Har helt bommat den podden. Däremot har jag provat några av Davids gitarrer och de är ju rätt skapliga de också :)

Vi har ändå ett gäng ganska kompetenta byggare i Fredholm, Sundberg, Sandén, Rasmussen mfl.
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Godafton på er alla glada gitarrister! 😊
Kul att hitta till den här tråden. Har läst den från början och måste bara få säga att det finns verkligen många fina guror här, skojigt. Allt från fina PRS, Fender Strator, Les Pauler till härliga gamla japaner som den där Washburn exempelvis. Jättekul!
Själv är jag en amatör och hemmaplinkare som bara är helt tokig i gitarrer och basar. Att jag dessutom är lite av en samlare har gjort att det blivit några instrument genom åren, 😊
Detta med att jag tycker om att samla innebär att en stor del är just själva sökandet och extra kul är det ju att leta efter ovanliga saker som jag gärna vill ha och har därmed spenderat massor av timmar i mitt sökande efter många av prylarna jag samlat på mig. Största intresset har nog varit highend japaner från första halvan av 80-taket, och då främst Daion. Men även lite annat. 😊

Lägger upp några bilder på en fd favorit i samlingen som för någon månad sedan fick flytta till en ny lycklig ägare. En ganska ovanlig Ibanez Jem 20th Anniversary Steve Vai Signature i samlarskick, gjord i plexi och som dessutom kan lysa. 😊
 

Bilagor

  • 419A70BA-4281-43F7-B647-2CC37FD9169D.jpeg
    419A70BA-4281-43F7-B647-2CC37FD9169D.jpeg
    673.7 KB · Visningar: 22
  • 57FAF43F-CF71-4164-A376-34E321D70112.jpeg
    57FAF43F-CF71-4164-A376-34E321D70112.jpeg
    559.2 KB · Visningar: 22
  • D365E3AD-BC60-45B7-AC5B-2621B980F612.jpeg
    D365E3AD-BC60-45B7-AC5B-2621B980F612.jpeg
    496 KB · Visningar: 20
  • FBCDF312-6B57-48FE-8A19-4563C00E8E5A.jpeg
    FBCDF312-6B57-48FE-8A19-4563C00E8E5A.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 20
  • 3621B858-55EC-45A0-9015-BCBA6C787052.jpeg
    3621B858-55EC-45A0-9015-BCBA6C787052.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 21
  • 17C9D43F-8845-496A-B396-1FCC5D902C49.jpeg
    17C9D43F-8845-496A-B396-1FCC5D902C49.jpeg
    422 KB · Visningar: 20
Senast ändrad:

Alarik

Audemars
2-Faktor
Precis. Den har inte tillkallat några onda andar än i alla fall.

13307BED-395B-43B6-A1D7-007C2FF481B5.jpeg
När jag var liten grabb i öste jag ner hela högen med sparpengar för att köpa den klassiska ESP explorern från deras custom shop i japan som James körde med då. Kommer inte ihåg när ESP slutade tillverka den och ersatte den med de fula spetsiga och de ännu fulare som han kör med idag.
köpte den för 10 och sålde den i slutet av nittiotalet för 13. Tyckte jag gjorde världens bästa affär...

De få gånger som de går att hitta på Ebay ligger de på det fyrdubbla idag.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
När jag var liten grabb i öste jag ner hela högen med sparpengar för att köpa den klassiska ESP explorern från deras custom shop i japan som James körde med då. Kommer inte ihåg när ESP slutade tillverka den och ersatte den med de fula spetsiga och de ännu fulare som han kör med idag.
köpte den för 10 och sålde den i slutet av nittiotalet för 13. Tyckte jag gjorde världens bästa affär...

De få gånger som de går att hitta på Ebay ligger de på det fyrdubbla idag.
Ja, de har stuckit rätt bra i pris. De fula spetsiga är hemska. Snakebyte han har idag gillar jag dock. Det hänger en ovanför den lila på bilden ovan 😄
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
När jag var liten grabb i öste jag ner hela högen med sparpengar för att köpa den klassiska ESP explorern från deras custom shop i japan som James körde med då. Kommer inte ihåg när ESP slutade tillverka den och ersatte den med de fula spetsiga och de ännu fulare som han kör med idag.
köpte den för 10 och sålde den i slutet av nittiotalet för 13. Tyckte jag gjorde världens bästa affär...

De få gånger som de går att hitta på Ebay ligger de på det fyrdubbla idag.
13k är ju galet lågt idag. Hade gärna fått tag på en. Gralen är såklart en Ken Lawrence men de dyker ju inte upp till försäljning speciellt ofta och att betala 50k och vänta ett par år för en ny är inte riktigt aktuellt med tanke på hur lite man spelar nu för tiden.. :p
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
13k är ju galet lågt idag. Hade gärna fått tag på en. Gralen är såklart en Ken Lawrence men de dyker ju inte upp till försäljning speciellt ofta och att betala 50k och vänta ett par år för en ny är inte riktigt aktuellt med tanke på hur lite man spelar nu för tiden.. :p
Då har vi samma dröm. Sjuk gura
 
Tjena boys, vad använder ni för medel när ni rengör ebenholts greppbrädor? Tidigare kört på vanliga lemon oil men ska tydligen inte användas på ebonholt.
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Tips på en bra gitarr som kommer gå alldeles för billigt:


:)
 

Sledger

Cartier
Tjena boys, vad använder ni för medel när ni rengör ebenholts greppbrädor? Tidigare kört på vanliga lemon oil men ska tydligen inte användas på ebonholt.

Jag har kört med Fret Doctor i många år och tycker det är kanon till alla träslag (utom lackade brädor då så klart, men de behöver ju inte olja). Räcker väldigt länge, kladdar inte och brädan blir väldigt fin. :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Kan knappt spela men har en oerhört fin gitarr! 🥰
Tragglar mig genom ackordbyten osv, just nu rythm till Hey Joe, bra för ackordbyten.

Har inte ens en förstärkare än.
Tittar på Boss Katana 50, men jag är inte intresserad av att koppla upp dator till den och konfigurera och skit, vill bara dra på och lira.
Samt så äger jag ingen dator...
20210108_215854.jpg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Kan knappt spela men har en oerhört fin gitarr! 🥰
Tragglar mig genom ackordbyten osv, just nu rythm till Hey Joe, bra för ackordbyten.

Har inte ens en förstärkare än.
Tittar på Boss Katana 50, men jag är inte intresserad av att koppla upp dator till den och konfigurera och skit, vill bara dra på och lira.
Samt så äger jag ingen dator...
20210108_215854.jpg
Jag har Boss Katana 50 MK1 och har inte kopplat upp den en endaste gång. Fungerar utmärkt - du löser allt med enbart vreden.
 
Topp