Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla gärna på mina bilder någon sida tidigare om det är något där som passar så löser vi något smidigt och bra för oss bådaFick ett pedalbord till min födelsedag så nu har det ordnats en gitarrhörna - har någon tips på nästa pedal?
Här är de. Boss delayet samt echoplex delay är sålt men resten finns kvarAfton
Jag har bestämt mig för att tunna ut pedalbordet. Om någon är på jakt….
Någon riktigt fet fuzz såklart!Fick ett pedalbord till min födelsedag så nu har det ordnats en gitarrhörna - har någon tips på nästa pedal?
Eller en phaser/univibeNågon riktigt fet fuzz såklart!
Någon riktigt fet fuzz såklart!
Håller med!!Någon riktigt fet fuzz såklart!
Tack! Ska åka till min pappa som har en hel del grejer, får se vad som kanske kan hamna på mitt bord först så får jag se senHär är de. Boss delayet samt echoplex delay är sålt men resten finns kvar
Absolut.Tack! Ska åka till min pappa som har en hel del grejer, får se vad som kanske kan hamna på mitt bord först så får jag se sen
Ingen överlever utan en Carbon copy.Fick ett pedalbord till min födelsedag så nu har det ordnats en gitarrhörna - har någon tips på nästa pedal?
Det var attan ingen samling som skämdes för sig!!!
My babies…
Slash rocksDet var attan ingen samling som skämdes för sig!!!
Är måhända slash en av husgudarna?
Liten followup ang detta: Blocket tog bort annonsen på grund av sökord i form av andra märken. Som vi sa här är det väl inte helt orimligt, men gör det såklart svårare att sälja mindre kända märken. Bifogar del av meddelandet jag fick:Ja precis. ”Relevanta” gäller ju även för en säljare, ingen idé att tagga med Strata om man försöker sälja en BC Rich liksom. Men i ditt fall absolut, nog rätt få som söker specifikt efter Mayones.
Se där. Är rätt säker på att jag gjort så tidigare utan problem, kanske haft tur då med deras granskning.Liten followup ang detta: Blocket tog bort annonsen på grund av sökord i form av andra märken. Som vi sa här är det väl inte helt orimligt, men gör det såklart svårare att sälja mindre kända märken. Bifogar del av meddelandet jag fick:
Det var någon grupp som var inne för ett par år sedan. Delar av Broder Daniel och Bad cash quartet.
Nu finns en avsnitt på P1 dokumentär om just Hästpojken. Utifall du är intresserad av vem den tidigare ägaren av gitarren är.
Jag outar alla skambud, bara så du vet...
Hästpojken?!? Vem f-n e de, föresten?!?
15.000 räcker gott och väl om du är villig att köpa begagnat. För det priset får du även amerikanare som faktiskt är tillverkade i USA.Hej gitarrkunniga,
Nu kommer ytterligare ett inlägg som eftersöker köpråd.
Jag tänkte skaffa en akustisk stålsträngad gitarr. Jag har redan en som jag spelar på i nuläget men vill upp ett steg eller t.o.m. ett och ett halvt. Kravspec och förutsättningar:
- Jag är ingen duktig gitarrist. Jag spelar enkla låtar med ackord för att roa familjen och okräsna vänner. Absolut inget mer än så.
- Jag kommer aldrig någonsin stå på en scen eller sitta i en studio pga mitt gitarrspel.
- Jag uppskattar dock hantverk och fina saker.
- Har en dreadnaught idag. Är flexibel gällande form och material, men det bör väl vara massivt trä och inte något pressat. Kanske skulle en aningen mindre storlek vara intressant.
- Vore kul med någon av de klassiska amerikanska tillverkarna även om jag är införstådd att man får mindre för pengarna än en asiat tex.
- Har idag en Gretsch G3503 som säkert är 20 år. Kostade väl runt 6000kr när det begav sig. Jag gillar den och den kommer inte lämna av personliga skäl, men vill alltså hitta något som känns som steget upp.
- Budget? Hur mycket behöver man ge för att just ta steget upp? Priserna har väl stuckit på 20 år antar jag. Räcker 15 000? 20? Kan vara flexibel vid rätt objekt. Men det är ju kul om det inte springer iväg åt fanders.
- Begagnat kan vara OK men är inte så duktig på att avgöra om objektet är i rätt skick/rätt prissatt etc.
- Yes, jag ska provspela. Men vill gärna höra med nörderiet här också.
Tackar för alla svar!
Bild på min trotjänare
Tycker att varje CS ligger på 35-40 så du ligger nog inte fel i pris. Möjligen är väl inte KS bästa annonsplatsen dock.Det verkar svårsålt på gitarrmarknaden. Ligger jag väldigt fel i pris?
Fender Custom Shop '51 Reissue 'Nocaster' Relic - Stor PB
Fender Custom Shop '51 Reissue Nocaster Relic NAMM 2009 Limited Edition Dakota red U-hals, 9,5" radie 6105-band Nocaster-mic i stall, twisted tele i hals 3,1 kg 35 000 30 000 kr 28 500 krklocksnack.se
Jag kan starkt rekommendera Furch, den här tex:Hej gitarrkunniga,
Nu kommer ytterligare ett inlägg som eftersöker köpråd.
Jag tänkte skaffa en akustisk stålsträngad gitarr. Jag har redan en som jag spelar på i nuläget men vill upp ett steg eller t.o.m. ett och ett halvt. Kravspec och förutsättningar:
- Jag är ingen duktig gitarrist. Jag spelar enkla låtar med ackord för att roa familjen och okräsna vänner. Absolut inget mer än så.
- Jag kommer aldrig någonsin stå på en scen eller sitta i en studio pga mitt gitarrspel.
- Jag uppskattar dock hantverk och fina saker.
- Har en dreadnaught idag. Är flexibel gällande form och material, men det bör väl vara massivt trä och inte något pressat. Kanske skulle en aningen mindre storlek vara intressant.
- Vore kul med någon av de klassiska amerikanska tillverkarna även om jag är införstådd att man får mindre för pengarna än en asiat tex.
- Har idag en Gretsch G3503 som säkert är 20 år. Kostade väl runt 6000kr när det begav sig. Jag gillar den och den kommer inte lämna av personliga skäl, men vill alltså hitta något som känns som steget upp.
- Budget? Hur mycket behöver man ge för att just ta steget upp? Priserna har väl stuckit på 20 år antar jag. Räcker 15 000? 20? Kan vara flexibel vid rätt objekt. Men det är ju kul om det inte springer iväg åt fanders.
- Begagnat kan vara OK men är inte så duktig på att avgöra om objektet är i rätt skick/rätt prissatt etc.
- Yes, jag ska provspela. Men vill gärna höra med nörderiet här också.
Tackar för alla svar!
Bild på min trotjänare
Inprincip alla Fenders gamla stärkare har samma krets i lådan. De laborerade mest med olika uteffekter. Fram till cirka 1978 körde de flesta band utan PA varför allt ljudstarkare förstärkare var nödvändigt i takt med att publikerna blev större.Någon här som testat fenders tone master stärkare? Känner suget efter en princeton som jag ändå kan spela i min lägenhet
Har en TM Deluxe Reverb sedan ett par år bredvid TV-soffan. Funkar mycket bra, kör den på 1-wattsläget och volym runt 5 så blir det lagom krämigt utan man stör nämnvärt.Någon här som testat fenders tone master stärkare? Känner suget efter en princeton som jag ändå kan spela i min lägenhet
Nice! Hur låter den med pedaler?Har en TM Deluxe Reverb sedan ett par år bredvid TV-soffan. Funkar mycket bra, kör den på 1-wattsläget och volym runt 5 så blir det lagom krämigt utan man stör nämnvärt.
Använder knappt pedaler längre, men när jag provat har den varit en utmärkt pedalplattform. Eftersom du bor i lägenhet så blir nog TM-varianten av Princeton ett utmärkt val. Kör du med rör-Princeton i lägenhet så lär du få hålla dig under 3 på volymen .Nice! Hur låter den med pedaler?