Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kolla gÀrna pÄ mina bilder nÄgon sida tidigare om det Àr nÄgot dÀr som passar sÄ löser vi nÄgot smidigt och bra för oss bÄdaFick ett pedalbord till min födelsedag sÄ nu har det ordnats en gitarrhörna - har nÄgon tips pÄ nÀsta pedal?![]()
HÀr Àr de. Boss delayet samt echoplex delay Àr sÄlt men resten finns kvarAfton
Jag har bestĂ€mt mig för att tunna ut pedalbordet. Om nĂ„gon Ă€r pĂ„ jaktâŠ.
NÄgon riktigt fet fuzz sÄklart!Fick ett pedalbord till min födelsedag sÄ nu har det ordnats en gitarrhörna - har nÄgon tips pÄ nÀsta pedal?![]()
Eller en phaser/univibeNÄgon riktigt fet fuzz sÄklart!
NÄgon riktigt fet fuzz sÄklart!
HÄller med!!NÄgon riktigt fet fuzz sÄklart!
Tack! Ska Äka till min pappa som har en hel del grejer, fÄr se vad som kanske kan hamna pÄ mitt bord först sÄ fÄr jag se senHÀr Àr de. Boss delayet samt echoplex delay Àr sÄlt men resten finns kvar
Absolut.Tack! Ska Äka till min pappa som har en hel del grejer, fÄr se vad som kanske kan hamna pÄ mitt bord först sÄ fÄr jag se sen![]()
Ingen överlever utan en Carbon copy.Fick ett pedalbord till min födelsedag sÄ nu har det ordnats en gitarrhörna - har nÄgon tips pÄ nÀsta pedal?![]()
Det var attan ingen samling som skÀmdes för sig!!!![]()
My babiesâŠ
Slash rocksDet var attan ingen samling som skÀmdes för sig!!!
Ăr mĂ„hĂ€nda slash en av husgudarna?
Liten followup ang detta: Blocket tog bort annonsen pĂ„ grund av sökord i form av andra mĂ€rken. Som vi sa hĂ€r Ă€r det vĂ€l inte helt orimligt, men gör det sĂ„klart svĂ„rare att sĂ€lja mindre kĂ€nda mĂ€rken. Bifogar del av meddelandet jag fick:Ja precis. âRelevantaâ gĂ€ller ju Ă€ven för en sĂ€ljare, ingen idĂ© att tagga med Strata om man försöker sĂ€lja en BC Rich liksom. Men i ditt fall absolut, nog rĂ€tt fĂ„ som söker specifikt efter Mayones.
Se dĂ€r. Ăr rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att jag gjort sĂ„ tidigare utan problem, kanske haft tur dĂ„ med deras granskning.Liten followup ang detta: Blocket tog bort annonsen pĂ„ grund av sökord i form av andra mĂ€rken. Som vi sa hĂ€r Ă€r det vĂ€l inte helt orimligt, men gör det sĂ„klart svĂ„rare att sĂ€lja mindre kĂ€nda mĂ€rken. Bifogar del av meddelandet jag fick:
![]()
Det var nÄgon grupp som var inne för ett par Är sedan. Delar av Broder Daniel och Bad cash quartet.
Nu finns en avsnitt pÄ P1 dokumentÀr om just HÀstpojken. Utifall du Àr intresserad av vem den tidigare Àgaren av gitarren Àr.
Jag outar alla skambud, bara sÄ du vet...
HÀstpojken?!? Vem f-n e de, föresten?!?
15.000 rÀcker gott och vÀl om du Àr villig att köpa begagnat. För det priset fÄr du Àven amerikanare som faktiskt Àr tillverkade i USA.Hej gitarrkunniga,
Nu kommer ytterligare ett inlÀgg som eftersöker köprÄd.
Jag tÀnkte skaffa en akustisk stÄlstrÀngad gitarr. Jag har redan en som jag spelar pÄ i nulÀget men vill upp ett steg eller t.o.m. ett och ett halvt. Kravspec och förutsÀttningar:
- Jag Àr ingen duktig gitarrist. Jag spelar enkla lÄtar med ackord för att roa familjen och okrÀsna vÀnner. Absolut inget mer Àn sÄ.
- Jag kommer aldrig nÄgonsin stÄ pÄ en scen eller sitta i en studio pga mitt gitarrspel.
- Jag uppskattar dock hantverk och fina saker.
- Har en dreadnaught idag. Ăr flexibel gĂ€llande form och material, men det bör vĂ€l vara massivt trĂ€ och inte nĂ„got pressat. Kanske skulle en aningen mindre storlek vara intressant.
- Vore kul med nÄgon av de klassiska amerikanska tillverkarna Àven om jag Àr införstÄdd att man fÄr mindre för pengarna Àn en asiat tex.
- Har idag en Gretsch G3503 som sÀkert Àr 20 Är. Kostade vÀl runt 6000kr nÀr det begav sig. Jag gillar den och den kommer inte lÀmna av personliga skÀl, men vill alltsÄ hitta nÄgot som kÀnns som steget upp.
- Budget? Hur mycket behöver man ge för att just ta steget upp? Priserna har vÀl stuckit pÄ 20 Är antar jag. RÀcker 15 000? 20? Kan vara flexibel vid rÀtt objekt. Men det Àr ju kul om det inte springer ivÀg Ät fanders.
- Begagnat kan vara OK men Àr inte sÄ duktig pÄ att avgöra om objektet Àr i rÀtt skick/rÀtt prissatt etc.
- Yes, jag ska provspela. Men vill gÀrna höra med nörderiet hÀr ocksÄ.
Tackar för alla svar!
Bild pÄ min trotjÀnare
![]()
Tycker att varje CS ligger pÄ 35-40 sÄ du ligger nog inte fel i pris. Möjligen Àr vÀl inte KS bÀsta annonsplatsen dock.Det verkar svÄrsÄlt pÄ gitarrmarknaden. Ligger jag vÀldigt fel i pris?
Avslutad - Fender Custom Shop '51 Reissue 'Nocaster' Relic - Stor PB
Fender Custom Shop '51 Reissue Nocaster Relic NAMM 2009 Limited Edition Dakota red U-hals, 9,5" radie 6105-band Nocaster-mic i stall, twisted tele i hals 3,1 kg 35 000 30 000 kr 28 500 kr 27 000 krklocksnack.se
Jag kan starkt rekommendera Furch, den hÀr tex:Hej gitarrkunniga,
Nu kommer ytterligare ett inlÀgg som eftersöker köprÄd.
Jag tÀnkte skaffa en akustisk stÄlstrÀngad gitarr. Jag har redan en som jag spelar pÄ i nulÀget men vill upp ett steg eller t.o.m. ett och ett halvt. Kravspec och förutsÀttningar:
- Jag Àr ingen duktig gitarrist. Jag spelar enkla lÄtar med ackord för att roa familjen och okrÀsna vÀnner. Absolut inget mer Àn sÄ.
- Jag kommer aldrig nÄgonsin stÄ pÄ en scen eller sitta i en studio pga mitt gitarrspel.
- Jag uppskattar dock hantverk och fina saker.
- Har en dreadnaught idag. Ăr flexibel gĂ€llande form och material, men det bör vĂ€l vara massivt trĂ€ och inte nĂ„got pressat. Kanske skulle en aningen mindre storlek vara intressant.
- Vore kul med nÄgon av de klassiska amerikanska tillverkarna Àven om jag Àr införstÄdd att man fÄr mindre för pengarna Àn en asiat tex.
- Har idag en Gretsch G3503 som sÀkert Àr 20 Är. Kostade vÀl runt 6000kr nÀr det begav sig. Jag gillar den och den kommer inte lÀmna av personliga skÀl, men vill alltsÄ hitta nÄgot som kÀnns som steget upp.
- Budget? Hur mycket behöver man ge för att just ta steget upp? Priserna har vÀl stuckit pÄ 20 Är antar jag. RÀcker 15 000? 20? Kan vara flexibel vid rÀtt objekt. Men det Àr ju kul om det inte springer ivÀg Ät fanders.
- Begagnat kan vara OK men Àr inte sÄ duktig pÄ att avgöra om objektet Àr i rÀtt skick/rÀtt prissatt etc.
- Yes, jag ska provspela. Men vill gÀrna höra med nörderiet hÀr ocksÄ.
Tackar för alla svar!
Bild pÄ min trotjÀnare
![]()
Inprincip alla Fenders gamla stÀrkare har samma krets i lÄdan. De laborerade mest med olika uteffekter. Fram till cirka 1978 körde de flesta band utan PA varför allt ljudstarkare förstÀrkare var nödvÀndigt i takt med att publikerna blev större.NÄgon hÀr som testat fenders tone master stÀrkare? KÀnner suget efter en princeton som jag ÀndÄ kan spela i min lÀgenhet
Har en TM Deluxe Reverb sedan ett par Är bredvid TV-soffan. Funkar mycket bra, kör den pÄ 1-wattslÀget och volym runt 5 sÄ blir det lagom krÀmigt utan man stör nÀmnvÀrt.NÄgon hÀr som testat fenders tone master stÀrkare? KÀnner suget efter en princeton som jag ÀndÄ kan spela i min lÀgenhet
Nice! Hur lÄter den med pedaler?Har en TM Deluxe Reverb sedan ett par Är bredvid TV-soffan. Funkar mycket bra, kör den pÄ 1-wattslÀget och volym runt 5 sÄ blir det lagom krÀmigt utan man stör nÀmnvÀrt.
AnvÀnder knappt pedaler lÀngre, men nÀr jag provat har den varit en utmÀrkt pedalplattform. Eftersom du bor i lÀgenhet sÄ blir nog TM-varianten av Princeton ett utmÀrkt val. Kör du med rör-Princeton i lÀgenhet sÄ lÀr du fÄ hÄlla dig under 3 pÄ volymenNice! Hur lÄter den med pedaler?