Tack för bra tips och erbjudande, det uppskattas! Jag tror 000 kan vara intressant storleksmässigt. Jag googlade upp just 000-15 och blev kanske aningen besviken på utseendet. Tramsigt, jag vet. Jag antar att jag behöver mogna en aning i mitt omdöme här. Oavsett, stort tack för input.15.000 räcker gott och väl om du är villig att köpa begagnat. För det priset får du även amerikanare som faktiskt är tillverkade i USA.
000-15 är en klassiker när det kommer till bra ljudande och spelande gitarr för mellan 11-15k begagnade. Men det är om du gillar soundet av helmahogany.
USA-tillverkade 16 serie är också trevliga för prisklassen. Jag har en D-16GT som är riktigt bra för pengarna. De brukar ligga runt 12-14 begagnat. Det är ett bra alternativ om du vill ha en mer klassisk gran / mahogny dread utan att betala mer än nödvändigt för ett genuint Martin sound.
Befinner du dig i eller i närheten av Stockholm är du varmt välkommen att testa.
Furch har jag faktiskt övervägt också. Tror det är fantastiska gitarrer till priset. Är det din annons? och tack för tipset!Jag kan starkt rekommendera Furch, den här tex:
Furch OOM-32 SM
Säljer min fantastiska Furch OOM-32 SM som har varit min ägodel sedan 2015. Inköpt på tidigare 4sound i Stockholm (Fridhemsplan)…gearloop.se
Du får enormt mycket för pengarna skulle jag säga.