• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gitarrister på forumet?

Det blir en hel del hemmakontor under sommaren, så ingen vidare tajming med att skeppa iväg elgitarr och starkare (för så vitt billigt gammalt mög).
Nu blev jag sugen att ha något att plinga på under tråkiga teams-möten.
Jag är nog mestadels en 80’s metal nisse som mestadels bara tramsar och plinkar som något tidsfördriv och för att inte få kalla fingrar.
Klarar inte av Stratocasterns volymkontroll som är i vägen, så strata går bort.
Provspelade en Ibanez S521 och den var så lättspelad att man knappt själv behövde spela, så den passade utmärkt. Fast stall, vilket jag gillar, dessutom.

Finns det några vettiga alternativ?

Sedan någon starkare i mindre format med en massa multi effekter, eller annan lösning.

Hit me with your best opinions

Fyfan! Har plöjt genom hela blocket, tradera och FB marketplace. Finns inte en tillstymmelse av någonting köpbart.
Knatade förbi gitarrbutiken här hemma och hittade någon lowbudget Ibanez S521, som kändes riktigt bra första gången, men sedan….inte så bra.
Strandberg Boden Essential 6 var över förväntan.
Men 14k för att plinka hemma och i tilläg någon liten förstärkare till det.

Det här är ju värre än klockmarknaden.

Det blir en hel del hemmakontor under sommaren, så ingen vidare tajming med att skeppa iväg elgitarr och starkare (för så vitt billigt gammalt mög).
Nu blev jag sugen att ha något att plinga på under tråkiga teams-möten.
Jag är nog mestadels en 80’s metal nisse som mestadels bara tramsar och plinkar som något tidsfördriv och för att inte få kalla fingrar.
Klarar inte av Stratocasterns volymkontroll som är i vägen, så strata går bort.
Provspelade en Ibanez S521 och den var så lättspelad att man knappt själv behövde spela, så den passade utmärkt. Fast stall, vilket jag gillar, dessutom.

Finns det några vettiga alternativ?

Sedan någon starkare i mindre format med en massa multi effekter, eller annan lösning.

Hit me with your best opinions

Fyfan! Har plöjt genom hela blocket, tradera och FB marketplace. Finns inte en tillstymmelse av någonting köpbart.
Knatade förbi gitarrbutiken här hemma och hittade någon lowbudget Ibanez S521, som kändes riktigt bra första gången, men sedan….inte så bra.

Ifall du inte är en märkesextremist så verkar Thomanns Harley Benton-gitarrer vara riktigt bra för pengarna - finns i alla möjliga former för typ 3000 kronor…

Det rör inte på sig heller. Jag har bevakningar på Blocket och det är bara de som är väldigt billiga som blir sålda.

Ifall du inte är en märkesextremist så verkar Thomanns Harley Benton-gitarrer vara riktigt bra för pengarna - finns i alla möjliga former för typ 3000 kronor…

Ja, jag har hört en del positivt om de gitarrerna, men föredrar att provspela och vill inte riktigt hålla på med några paket, returer och annat tjafs.
Jag är allt för bekväm för att syssla med sådant.
Tråkigt nog får jag nog gå till lokala handlaren och helst bli lite prisblind.
Provade en ibanez RG från prestige serien. Konstigt nog föll den mig inte i smaken. Den var allt för trögspelad, vilket den inte borde vara. Tur det, då den var halvdyr.
Oavsett vilket så verkar det knepigt att komma under 10k ens för vettiga begagnade prylar.

Glömde posta inlägget.
Det blev en Strandberg Boden Essential 6. Ny i kartong.
Enklast så

Ja, jag har hört en del positivt om de gitarrerna, men föredrar att provspela och vill inte riktigt hålla på med några paket, returer och annat tjafs.
Jag är allt för bekväm för att syssla med sådant.
Tråkigt nog får jag nog gå till lokala handlaren och helst bli lite prisblind.
Provade en ibanez RG från prestige serien. Konstigt nog föll den mig inte i smaken. Den var allt för trögspelad, vilket den inte borde vara. Tur det, då den var halvdyr.
Oavsett vilket så verkar det knepigt att komma under 10k ens för vettiga begagnade prylar.

Glömde posta inlägget.
Det blev en Strandberg Boden Essential 6. Ny i kartong.
Enklast så
Ser häftig ut - hoppas den känns bra!

Hur kan du som pudelrockare bomma de två RG550 som finns på musikbörsen (blocket).
Det var ju hörnpelaren bland alla hair metal-band.

Hur kan du som pudelrockare bomma de två RG550 som finns på musikbörsen (blocket).
Det var ju hörnpelaren bland alla hair metal-band.

Fast stall var ett krav från min sida.
Jag hade en 550 i butiken där jag bor.
Första ögonkastet på en Strandberg med helt sjuk hals, gav jag inte mycket för.
Provspelade ändå och satan så bra den kändes. Just då ringde chefen här hemma och frågade om vi hade högrev hemma.
Ska hon ha högrev, så ska jag ha en gitarr.

Jag glömde dock att köpa högrev….

Undrar om denna Yamaha Tag3 C är en riktigt rolig hemmagitarr - eller om man tröttnar och den står och blir föråldrad teknik...

Blev ett spontant inköp av en Red Special idag 😎

Någon som gjort ombyggnad med rsconversions kit?

IMG_R_0013.jpeg

Undrar om denna Yamaha Tag3 C är en riktigt rolig hemmagitarr - eller om man tröttnar och den står och blir föråldrad teknik...

Kollade videon. Trots att jag har både dyrare (Gibson) och billigare (Ibanez) akustiska hemma så hade jag gärna haft den där. Tror att det är en riktig enabler till att spela mer. Däremot dryga 18k på en svensk butik är ju styvt och en showstopper för mig. Synd. Men pröjsa nästan 20k då är man ju uppe i riktigt bra gitarrer och denna känns ju mer som en lattjo soffpryl.

Tillbaka
Topp