Samma här köpte en ny Datejust förra veckan som ser fin ut, men den behöver en tvätt. Clas Ohlson har en http://www.clasohlson.com/se/Ultraljudstvätt-850-ml-/Pr386601000
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för tipset! Efter ha sett alla bilder här så blir det att köpa en imorgon!Clas Ohlson, 399 pix. Funkar helt okej.
Stämmer bra med min erfarenhet, samt varmt vatten.Tips från guldsmeden: MYCKET yes ska man ha, och -av någon anledning- inget luktande yes, utan original.
Hur funkar de billigare UL-tvättarna, är det inte värme i dem?Stämmer bra med min erfarenhet, samt varmt vatten.
Ingen värme så man fyller först med varmvatten som i en termos därefter när den är uppvärmd i med nytt varmt vatten från kranen plus Yes.Hur funkar de billigare UL-tvättarna, är det inte värme i dem?
Aha. Vår är "ju" uppvärmd, tror den brukar stå på 60 grader.Ingen värme så man fyller först med varmvatten som i en termos därefter när den är uppvärmd i med nytt varmt vatten från kranen plus Yes.
Är du nöjd med den, något du rekommenderar?Tack för tipset! Efter ha sett alla bilder här så blir det att köpa en imorgon!
Vibrationerna kan skada urverket.Härligt! En dum fråga kanske, varför inte slänga ned hela klockan? (Förutsatt att den är vattentät)
Jo, det förstår jag! Såg dock ut som att den bara låg i vätskan på första bilden. Jag misstar mig antagligen!Vibrationerna kan skada urverket.![]()
Aha förstog inte att det var någon bild du syftade tillJo, det förstår jag! Såg dock ut som att den bara låg i vätskan på första bilden. Jag misstar mig antagligen!
Att länkarna är skitiga kunde man ju förstå, men såhär skitiga, det är ju nästan så man vill kapa av sig sin arm då den borde vara grymt bakteriell för tillfället. Blir nog att utöka maskinparken där hemma. Många nämner dock att man inte ska köra ringar och annat med sten om de inte är riktigt utförda. Är det generellt så att stenarna/fattningarna tar skada om man kör ner dem i badet? Kan ju tänka mig att även frugans smycken skulle behöva köras några rundor...
Bara att testa, kört frugans smycken utan problem. Kompisen är guldsmed och han sa att om de lossnar i badet så är det tur att de lossnade där o ingen annanstans. Ta med stenen o ringen till en guldsmed få den riktigt fastsattAtt länkarna är skitiga kunde man ju förstå, men såhär skitiga, det är ju nästan så man vill kapa av sig sin arm då den borde vara grymt bakteriell för tillfället. Blir nog att utöka maskinparken där hemma. Många nämner dock att man inte ska köra ringar och annat med sten om de inte är riktigt utförda. Är det generellt så att stenarna/fattningarna tar skada om man kör ner dem i badet? Kan ju tänka mig att även frugans smycken skulle behöva köras några rundor...
Bara att testa, kört frugans smycken utan problem. Kompisen är guldsmed och han sa att om de lossnar i badet så är det tur att de lossnade där o ingen annanstans. Ta med stenen o ringen till en guldsmed få den riktigt fastsatt![]()
Skicka i ungarna, husdjuren och bilen också!!!Låter vettigt. Får börja med ett besök hos Clas eller Kjell och se om de kan förse mig med en maskin, sen åker hela bohaget ner i tvätten![]()