jojjo
Basic
Det skulle jag inte göra, har bränt 2 gshock band pga mycket tvätt, om det är ett färglager ovanpå så luckras det upp med tidenOch gummit kan tvättas med ammoniak utan problem? Vill inte få en konstig reaktion![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det skulle jag inte göra, har bränt 2 gshock band pga mycket tvätt, om det är ett färglager ovanpå så luckras det upp med tidenOch gummit kan tvättas med ammoniak utan problem? Vill inte få en konstig reaktion![]()
Vad är en ultraljudstvätt?Snabb fråga,
Kan man köra gamla dressare som är guldpläterade i ultraljudstvätten? - Tar ut verket innan
Bara orolig att guldpläteringen ska släppa..
Om du är orolig så finns det andra vis att tvätta länken på. Kör en mjuk tandborste med YES-diskmedel. Släng in den i en burk med WD40 i 24timmar. Skölj med vatten och sen kör du tandborste och yes igen. Som det gamla talesättet lyder "Det är såsen som gör susen i..."Snabb fråga,
Kan man köra gamla dressare som är guldpläterade i ultraljudstvätten? - Tar ut verket innan
Bara orolig att guldpläteringen ska släppa..
Tack! Ska blötlägga den i det och se vilket resultat jag fårOm du är orolig så finns det andra vis att tvätta länken på. Kör en mjuk tandborste med YES-diskmedel. Släng in den i en burk med WD40 i 24timmar. Skölj med vatten och sen kör du tandborste och yes igen. Som det gamla talesättet lyder "Det är såsen som gör susen i..."![]()
Har själv testat på ett antal länkar. Funkar bra. Rekommenderar att du låter länken ligga o torka ordentligt på papper innan användning, finns en risk att du får några droppar olja på handleden annarsTack! Ska blötlägga den i det och se vilket resultat jag får![]()
Gillar den från clas ohlson. Bra, billig, pålitlig.tips på ok och inte allt för dyr ultraljudstvätt någon? är de man finner på kjelle mm nått att hänga i gran?
Än mer skrämmande är att se eBayannonser där de inte rengjort något alls. Ser ibland ur som de doppat armen i en såsskål det sista de gjorde innan de tog av den. Köpte en Citzen digi-ana från England där det bara ramlade skit från skarvar när jag rengjorde med en torr tandborste.Faktiskt skrämmande hur sällan folk verkar tvätta sina länkar.
Är det första jag gör när jag köper en beggad klocka.
Sorry, helt missat att svara. Den rengör med tryckvågor. Kika här:Vad är en ultraljudstvätt?
Det är väl lite mer än bara "tryckvågor", frekvensen, svängningarna bildar vad jag förstår yttepyttesmå bubblor som sedan imploderar och tar bort smuts på detta viset.Sorry, helt missat att svara. Den rengör med tryckvågor. Kika här:
![]()
Ultraljudstvätt med UVC
För enkel och effektiv rengöring och desinficering av hushållsartiklar med ultraljud och/eller ultraviolett ljus (UVC). Perfekt för smycken, hygienartiklar, ...www.biltema.se
Haha ja, det var en lite tydligare förklaringDet är väl lite mer än bara "tryckvågor", frekvensen, svängningarna bildar vad jag förstår yttepyttesmå bubblor som sedan imploderar och tar bort smuts på detta viset.
Är också nyfiken på detta...Är det någon som tvättar nato/perlon/velcro/canvas armband med ultraljud också? Nackdelar?
Är det någon som tvättar nato/perlon/velcro/canvas armband med ultraljud också? Nackdelar?
Kan personligen inte tänka mig att det skulle vara något bekymmer. Har tvättat mina perlon och natoband i tvättmaskinen, diskmaskinen samt för hand med yesdiskmedel (även vanish gold på vita band)Är också nyfiken på detta...
Ja kokar du för länge blir den inte al dente!Hej!
Nåt man ska ha i åtanke när man kokar länken? Finns det risk att man "överkokar" länken?
Allt gott,
Nbabe
Hej!
Nåt man ska ha i åtanke när man kokar länken? Finns det risk att man "överkokar" länken?
Allt gott,
Nbabe
Hej!
Allt gott,
Nbabe
Hur menar du? Att länken får hänga i ett glas stillastående vatten under natten? Kör med en mjuk tandborste och diskmedel i ljummet vatten under kranen så har du sparat både tid samt fått länken skinande ren.Har ingen ultraljudstvätt, men skulle vilja rengöra min rolex jubiléelänk. Vill dessutom inte ta av länken från klockan, tycker det är så bökigt att få på den igen
Skulle jag kunna ha länken hängandes ner i ett glas med vatten + yes diskmedel? Bara för att kanske få bort det värsta.
Ah tack, då ska jag göra det!Hur menar du? Att länken får hänga i ett glass stillastående vatten under natten? Kör med en mjuk tandborste och diskmedel i ljummet vatten under kranen så har du sparat både tid samt fått länken skinande ren.
1-10 vad ger du den för betyg?Sorry, helt missat att svara. Den rengör med tryckvågor. Kika här:
![]()
Ultraljudstvätt med UVC
För enkel och effektiv rengöring och desinficering av hushållsartiklar med ultraljud och/eller ultraviolett ljus (UVC). Perfekt för smycken, hygienartiklar, ...www.biltema.se
Helt okej ändå. Får bort det ”grövsta/jobbigaste” smutsen mellan länkbitarna. Sen fintvättar jag med en tandborste.1-10 vad ger du den för betyg?![]()