• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT 1675 68'

paradis

Audemars
Den billigaste,ock kanske vackraste ,6.200 usd.från 1968 med MK I tavla... på VRM..........
1675MK15_zpsaa7f59c2.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Orkar inte läsa hela tråden. Men blek bezel och lagom krämigt gulnade visare och märkning är ett stort plus om man som jag gillar vintage som ser gammalt ut. Ska vara använt och inte oanvänd.
Pris är svårt att säga men jag hade var redo att betala 40 eller något mer för den. Så 40-45 skulle jag gissa på.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Den billigaste,ock kanske vackraste ,6.200 usd.från 1968 med MK I tavla... på VRM..........
1675MK15_zpsaa7f59c2.jpg

Ni som är bra på case, vad tycker ni om det där exet?

http://www.network54.com/Forum/207673/message/1400459533/FS-+1675+GMT+MK1+(1968)

Jag tycker den ser fin ut, men reagerar lite på höjden på bandhornen. Jag tycker avståndet mellan hålen och ovansidan av hornen ser lite kort ut. Eller iaf kortare än vad man sett på andra ex. Jag tolkar det som att ovanstående blivit polerad på ovansidan av hornen.

Skulle vara kul med input för att lära sig.
 

paradis

Audemars
Tror det är lite svårt att hitta perfekt, för normal summa, sen tycker jag att det verkar som att dom flesta vintage Rolex ,har stigit lite i pris.
 

Sond

Patek
Efter ett ganska intensivt letande efter en 1675 så är det bara att konstatera att priserna har stuckit iväg och de riktigt fina är mycket svårfunna. Nu har jag hittat en och det blev en kompromiss mellan skick och pris. Hur väl jag lyckats väga av detta vet jag inte förrän jag får hem den. Men priserna på de riktigt fina är så höga att det var svårt att motivera för mig. Har jag nu jättetur så är skicket bättre än förväntat och då har jag med tanke på priset gjort en bra affär. Motsatsen skulle också kunna inträffa..:bag:.

Erfarenhet av pris är att riktigt fina inkl länk springer iväg över 55000(medräknat moms och tull fr USA). Okey skick 45-50' och lite sämre under 40´(även om det är få ute till det priset). Sedan är det ju som vanligt att om man är uthållig kommer det dyka upp en fin för 45', men under det tror jag är svårt.

Med fint skick menar jag en bra boett, snygg tavla och snygga samt matchande visare. Allt i (påstått)original.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Var inne på Luxurywatches idag och hade en riktigt trevlig pratstund med George!

Klämde på 1675 och den var enligt mig "ok" i caset, kunde ana något liknande bevels kan jag tycka.
Tavla, visare och insert var bytta och renoverade.

Min spontanta reaktion var att den var fin men inget som gav mig bånge, den saknade helt enkelt det där lilla extra som t ex härligt krämigt tritium.

Priset verkade relativt satt i sten och det känns helt enkelt inte 100 att lägga 45' då.

Det jävliga var att han slängde fram en nyinkommen Panerai 512 i ansiktet på mig, 42mm 1940 remake med inhouse verk och sådär härligt mysig tobaksbrun index och visare... Den var helt enkelt jävligt perfekt.

Nu ska jag bara hålla mig borta från att köpa den.. jag ska INTE!!
 

Cuba

Breitling
Här kommer lite fler bilder på 1675'an som säljs på Luxurywatches.se

Ser ut som gmt & timvisare är service visare.

Caset verkar det inget fel på. Jag skulle köpt den om jag inte slog till på en 72'a.

ddlv8rp.jpg

e1NJETM.jpg

PSNHB3E.jpg

NEYEZEU.jpg
 

Thorn

Friends of KS
Edit i efterhand, såg inte att det var samma klocka som diskuterats tidigare i tråden. Lite snabb på avtryckaren där.
 
Topp