D
Deleted member 6965
Guest
.
Senast redigerad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min sving stördes för mycket av obalansen som oscillationer i kvartskristallen medförde! Så jag slutade spela golf!Min sving kommer i obalans pga ändrande tyngdpunkter när visarna rör sig! Så jag spelar med en digital klocka!
Ja.Det där gällde väl iof en Seiko...
Beror ju på hur man tänker. SEIKO har extremt höga inte krav på sina klockor och avråder från allt skadligt bärande. Deras 1000m klockor klarar ju 3000m för bövelen. tror knappast det är några problem att golfa med en klocka bara för att det är en SEIKO.Case closed..
Min sving stördes för mycket av obalansen som oscillationer i kvartskristallen medförde! Så jag slutade spela golf!
Aldrig att mina mekaniska klockor får följa med när jag är ute och tror jag kan lira golf..
Kör med min Garmin S1:a nu för tredje säsongen. Enkel okomplicerad klocka.
![]()
![]()
grym tråd! snackade med en urmakare innan jul och han sa det att under sommarhalvåret kommer det in folk som har haft på sina automatare när dom spelat golf och duffat så att rotorn gått sönder och åkt av.
Aldrig att mina mekaniska klockor får följa med när jag är ute och tror jag kan lira golf..
Kör med min Garmin S1:a nu för tredje säsongen. Enkel okomplicerad klocka.
![]()
![]()
Kör samma, fast en något nyare. Men den enklaste varianten Funkar gott.
@RobertD; japp. "Alla" banor finns inlagda med tillräckligt bra precisson. Avstånd till fram/mitten/bak green. På vissa hål med "distinkta" dog leg etc. så finns även de måtten med. Samt "lay-up" mått till 150/100 kvar, men det kan man ju lätt lösa själva med ganska enkel huvudräkning iofs...
Är den tillräckligt enkel för att ge till sin, relativt, tekniskt handikappade far?![]()
Fins en gratis app med samma funktioner hole 19!
Telefonappar i all ära. Ser massa teknikintresserade personer springa runt på banan med telefoner, avståndsmätare (kameror) etc. Det tar 10 minuter för dem att slå ett enda slag efter det att de skall upp med allt vid varje slag. Jag gillar enkelheten. När det börjar bli mindre än 100-150m meter så börjar jag använda klockan. ett hål på 4-500m.. knappas att jag kikar på klockan två första slagen. Frågan är snarare, 8-9-P eller 58/60 här?
Finns bara ett välkänt pro som spelar med klocka; Phil Mickelson. Han är i o f champion för Rolex DJ och lär bära dem privat, men spelar med en Cellini mekanisk. Ett mekaniskt ur ska tydligen tåla påfrestningen. Själv spelar jag med golfklubbor...![]()
Det där gällde väl iof en Seiko...
Helt rätt. Tyvärr en vit sådan ....Bubba Watson kan også nevnes her, han sporter en Richard Mille 38-01 når han golfer.
Les om den her - http://uk.businessinsider.com/bubba-watsons-richard-mille-watch-2015-7?r=US&IR=T