• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Selvedge

Rolex
Har ett vilande intresse, ca 2 rundor per/år! Är postorder medlem på brytsäter gk! Ligger på 17hcp! Definitivt på om det vankas ks- mästerskap!
 

Kairo

Panerai
Spelar golf, men endast för att det är kul att spela med polarna. Har grönt kort, men noll koll på mitt hcp. Som sagt, bara för skojs skull. :)
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Årets julklapp gick i golfens tecken. Denna verkar magisk för en statistiknörd av rang som vill hålla koll på rundorna!
image.jpg
 

CLT

Rolex
Årets julklapp gick i golfens tecken. Denna verkar magisk för en statistiknörd av rang som vill hålla koll på rundorna!
image.jpg
Körde ett gäng rundor med just GG i höstas på prov. Tycker den var riktigt vettig. Bara man kommer ihåg att aktivera varje klubba innan svingen. Men det blir väl rutin efter ett tag!
 

Ketan

Cartier
Jag är dålig på golf. Har en gedigen erfarenhet av att vara dålig på diverse sporter, och kan således dra den vetenskapligt grundade slutsatsen att golf är den VÄRSTA sporten att vara dålig på.
Överväger nästan att byta mitt golfset mot en Daniel Wellington.
YHUtLai.png

Man har nog sagt många gånger "Jag hatar golf" när man lirat dåligt. Sen när man får till alla slag så älskar man helt plötsligt golf :D
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Ursäkta min okunskap, men vad är detta?

Kort sammanfattat så är det väl en GPS där du taggar dina klubbor innan du slår varje slag, sen tankar man in det i datorn och får scorekortet där, med all statistik och hur långt du slagit varje klubba. Efter en tids användande så kan jag tänka mig att man får endel matnyttig information om hur man egentligen spelar och främst vart man tappar slagen.
 

chff

Cartier
Kort sammanfattat så är det väl en GPS där du taggar dina klubbor innan du slår varje slag, sen tankar man in det i datorn och får scorekortet där, med all statistik och hur långt du slagit varje klubba. Efter en tids användande så kan jag tänka mig att man får endel matnyttig information om hur man egentligen spelar och främst vart man tappar slagen.


Använder själv GolfShot GPS för att hålla koll på statistiken med GIR, Fairwayhits etc. Funkar bra och man har en GPS som visar avstånden ganska korrekt..

Bjussar på en bild från vackra Barsebäck G&CC. Tagen från 5ans green mot hål 2, Masters Course.
IMG_0778.JPG
 

Tapiren

Cartier
Jag spelade hyfsat mycket när jag var 18-20, bollsinnet har dock alltid lyst med sin frånvaro så jag kom väl ned till 12 i hcp som bäst. Har inte höjt mig sedan dess men det börjar bli dags, säsongen 2014 spelade jag gott och väl tio rundor men det blev max en eller två rundor där jag var värdig mitt handikapp.

Bro Bålsta och Kungsängen GC var mina tidigare hemklubbar, ser fram mot att spela dem igen.
 
  • Like
Reactions: CLT

figaro

Cartier
2-Faktor
Började smått när jag var 12-13 men fotboll hockey innebandy kom ivägen men förra året bestämde jag mig för att det "gröna kortet".

Sagt och gjort. Inget officiellt handikap än, medlem på Nacka GK förra året, blir kanske Fågelbro i år.
 

Enherre

Omega
Jag är medlem på Hulta GK strax utanför Göteborg, har 7 i hcp men borde nog ha lägre med tanke på hur mycket tid jag spenderar på golfbanan. Finns det några andra golfande göteborgare här så hade det varit kul att styra upp någon runda.
 

Ponlarsson

Panerai
Golf hade varit kul att prova någon gång, men jag hade garanterat varit ohyggligt dålig. Hittills har jag nöjt mig med att skriva om det för lokalblaskans räkning.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
KS-golf låter som en kanonidé!

Medlem i Bryttsätter GK. Ingen aning om var Bryttsätter ligger, men medlemskapet kostar bara 350:- :)
Spelar väl 4-5 rundor per år och har runt 15 i hcp.
 

WBergdahl

Panerai
Har velat ta grönt kort rätt länge nu, men tar aldrig tummen ur röven...
Kanske att sommaren blir då jag kirrar biffen!
 

Wemb

Cartier
Har blivit mindre och mindre golf tack vare jobbet, men spelar gör jag.

Planen var att gå till singel-hcp förra året men lyckades bryta armen i juni.

En KS-golf skulle vara riktigt trevligt!
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Medlem på Lydinge GK, spelar o spelar är en definitions fråga, jag gillar dock att hacka mig runt på banorna på runt 90 slag.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
18 i hcp. Började spela för ett par år sedan sedan blev det tillökning i familjen och jag la klubborna på hyllan under drygt 5 år.
Har Hills i Gbg som klubb.
I år har jag dock bestämt mig för att ägna lite mer tid på banan och börjar bli riktigt laddad inför hemmapremiären.
1/4 öppnar de och då hänger jag på låset.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag är medlem på Hulta GK strax utanför Göteborg, har 7 i hcp men borde nog ha lägre med tanke på hur mycket tid jag spenderar på golfbanan. Finns det några andra golfande göteborgare här så hade det varit kul att styra upp någon runda.

Det var min hemmaklubb de två första åren i min makalösa golfkarriär!
Jäkligt mysig är den och förhållandevis enkel (med undantag för 9:an och 15:e).

11, 13 och 16 är roliga hål.
 

Enherre

Omega
Det var min hemmaklubb de två första åren i min makalösa golfkarriär!
Jäkligt mysig är den och förhållandevis enkel (med undantag för 9:an och 15:e).

11, 13 och 16 är roliga hål.

Jag håller med om att den är relativt enkel, men dom byggde om greenområden för två år sedan, och det har definitivt gjort den både tuffare och bättre.
Vi borde försöka styra upp ett Göteborgsmästerskap bland medlemmarna här, hade nog kunnat bli en trevlig tillställning!!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Igår blev det en tur till Dormy. Två nya wedgar, ett par nya dojor, lite bollar etc.
Sedan bar det av till banan för årets första nio hål.
Sällan har en golfare sett så proffsig ut. Nystädade klubbor, rätt kläder, golfhandsken så där perfekt placerad i bakfickan. Jag var helt enkelt kung innan jag ens swingat klubban.

Väl på banan hade jag inte en enda vettig bollträff. Hade det vait ett uppspel hade jag nog inte lyckats ta ett grönt kort. Jag kunde ha dödat medspelare med mina bollar.
Men jävlar vad bra jag såg ut iaf.

På onsdag tar jag semester och spelar igen.
Golf är världens bästa koncept.
 

CLT

Rolex
Igår blev det en tur till Dormy. Två nya wedgar, ett par nya dojor, lite bollar etc.
Sedan bar det av till banan för årets första nio hål.
Sällan har en golfare sett så proffsig ut. Nystädade klubbor, rätt kläder, golfhandsken så där perfekt placerad i bakfickan. Jag var helt enkelt kung innan jag ens swingat klubban.

Väl på banan hade jag inte en enda vettig bollträff. Hade det vait ett uppspel hade jag nog inte lyckats ta ett grönt kort. Jag kunde ha dödat medspelare med mina bollar.
Men jävlar vad bra jag såg ut iaf.

På onsdag tar jag semester och spelar igen.
Golf är världens bästa koncept.
Ser man proffsig ut är man proffsig.
 

Wemb

Cartier
Igår blev det en tur till Dormy. Två nya wedgar, ett par nya dojor, lite bollar etc.
Sedan bar det av till banan för årets första nio hål.
Sällan har en golfare sett så proffsig ut. Nystädade klubbor, rätt kläder, golfhandsken så där perfekt placerad i bakfickan. Jag var helt enkelt kung innan jag ens swingat klubban.

Väl på banan hade jag inte en enda vettig bollträff. Hade det vait ett uppspel hade jag nog inte lyckats ta ett grönt kort. Jag kunde ha dödat medspelare med mina bollar.
Men jävlar vad bra jag såg ut iaf.

På onsdag tar jag semester och spelar igen.
Golf är världens bästa koncept.


Appearance is everything!
 
Topp