Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ganska nära min sommarklubb dåVi har sommarställe brevid Torekov
![]()
Körde ett gäng rundor med just GG i höstas på prov. Tycker den var riktigt vettig. Bara man kommer ihåg att aktivera varje klubba innan svingen. Men det blir väl rutin efter ett tag!Årets julklapp gick i golfens tecken. Denna verkar magisk för en statistiknörd av rang som vill hålla koll på rundorna!
![]()
Jag är dålig på golf. Har en gedigen erfarenhet av att vara dålig på diverse sporter, och kan således dra den vetenskapligt grundade slutsatsen att golf är den VÄRSTA sporten att vara dålig på.
Överväger nästan att byta mitt golfset mot en Daniel Wellington.
![]()
Spelade förut, på Kårsta GK. Mycket vacker bana, och är lite sugen på att börja igen...
![]()
Årets julklapp gick i golfens tecken. Denna verkar magisk för en statistiknörd av rang som vill hålla koll på rundorna!
![]()
Ursäkta min okunskap, men vad är detta?
Kort sammanfattat så är det väl en GPS där du taggar dina klubbor innan du slår varje slag, sen tankar man in det i datorn och får scorekortet där, med all statistik och hur långt du slagit varje klubba. Efter en tids användande så kan jag tänka mig att man får endel matnyttig information om hur man egentligen spelar och främst vart man tappar slagen.
Det blev 9 snabba idag på Barsebäck G&CC. Till min stora förvåning skrapade jag ihop 19 poäng, bådar gott.
![]()
Det blev 9 snabba idag på Barsebäck G&CC. Till min stora förvåning skrapade jag ihop 19 poäng, bådar gott.
![]()
Idag!?! Hardcore!
Inte illaFår nog bli lite varmare innan jag drar ut och lirar!
Jag är medlem på Hulta GK strax utanför Göteborg, har 7 i hcp men borde nog ha lägre med tanke på hur mycket tid jag spenderar på golfbanan. Finns det några andra golfande göteborgare här så hade det varit kul att styra upp någon runda.
Det var min hemmaklubb de två första åren i min makalösa golfkarriär!
Jäkligt mysig är den och förhållandevis enkel (med undantag för 9:an och 15:e).
11, 13 och 16 är roliga hål.
Ser man proffsig ut är man proffsig.Igår blev det en tur till Dormy. Två nya wedgar, ett par nya dojor, lite bollar etc.
Sedan bar det av till banan för årets första nio hål.
Sällan har en golfare sett så proffsig ut. Nystädade klubbor, rätt kläder, golfhandsken så där perfekt placerad i bakfickan. Jag var helt enkelt kung innan jag ens swingat klubban.
Väl på banan hade jag inte en enda vettig bollträff. Hade det vait ett uppspel hade jag nog inte lyckats ta ett grönt kort. Jag kunde ha dödat medspelare med mina bollar.
Men jävlar vad bra jag såg ut iaf.
På onsdag tar jag semester och spelar igen.
Golf är världens bästa koncept.
Igår blev det en tur till Dormy. Två nya wedgar, ett par nya dojor, lite bollar etc.
Sedan bar det av till banan för årets första nio hål.
Sällan har en golfare sett så proffsig ut. Nystädade klubbor, rätt kläder, golfhandsken så där perfekt placerad i bakfickan. Jag var helt enkelt kung innan jag ens swingat klubban.
Väl på banan hade jag inte en enda vettig bollträff. Hade det vait ett uppspel hade jag nog inte lyckats ta ett grönt kort. Jag kunde ha dödat medspelare med mina bollar.
Men jävlar vad bra jag såg ut iaf.
På onsdag tar jag semester och spelar igen.
Golf är världens bästa koncept.