• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

:) Så dålig är jag inte. Träffar iallafall bollen.
Du vet precis vad jag menar :D
Det är så ni singelhandikappaee opererar.
Ni lurar in oss 17-hcp:are med vänliga ord och löften om trevliga rundor men så fort er Pro V1 lämnar tee så BAAAAM!!!!! Gör ni allt för att fullkomligen pulverisera vårt självförtroende.

Du vet precis vad jag menar :D
Det är så ni singelhandikappaee opererar.
Ni lurar in oss 17-hcp:are med vänliga ord och löften om trevliga rundor men så fort er Pro V1 lämnar tee så BAAAAM!!!!! Gör ni allt för att fullkomligen pulverisera vårt självförtroende.
Du är bättre än vad jag är har höjt mig från 16,6 till 18 i år därav behöver jag ta en kurs.

Kan verkligen rekommendera JPX 900-serien. Har själv hot metal men även testat forged. Mizunosnubben tyckte dock jag skulle gå med Hot Metal. Hade väl runt 25 i hcp då. Hade jag gjort en fit idag hade det utan tvekan blivit Forged.
Var nog ett rimligt val. Spela smidda klubbor på 25 är väl rätt lurigt. Är väl först strax över 10 det brukar lämpa sig generellt va?

Absolut, testa och känn efter. :) AP2 har klassiska loft vilket gör att du förmodligen kommer uppleva att du slår mycket kortare, värt att ha i åtanke :) Så om du exempel brukar slå 150 med en 7a så får du nog räkna med att slå en 6a alt 5a för samma längd :)

Setet jag köpte var 6-p. Jag slår ca 120-125 carry med järn 7 i samma loft som AP2. Har därmed 6an jag kan slå lite längre med. Behöver jag järn 5a tro?

Har en hybrid 4 med 21 loft samt en driver.

Var nog ett rimligt val. Spela smidda klubbor på 25 är väl rätt lurigt. Är väl först strax över 10 det brukar lämpa sig generellt va?

Visste att jag skulle sänka mig ganska snabbt. Ligger på 15 nu ett år senare. Men trivs riktigt bra med mina hot Metal ändå. Bra känsla och går långt och väldigt förlåtande.

Visste att jag skulle sänka mig ganska snabbt. Ligger på 15 nu ett år senare. Men trivs riktigt bra med mina hot Metal ändå. Bra känsla och går långt och väldigt förlåtande.
Det hade du nog inte gjort lika snabbt med fel klubbor dock. Men nu kan du ju snart börja överväga att byta då? :) ner vid 15-10 vill man väl inte ha så förlåtande ändå, dags för stabila(re?) fades och draws där ju.

Tänker att man behöver skilja på smidda klubbor och bladklubbor. Många tenderar att likställa dessa.
Bladklubbor är för mig ett helvete men det finns fortsatt smidda klubbor som är ”förlåtande” utan att vara blad. Det blir finns liksom ett mellanting där man får den där smöriga känslan och ändå viss hjälp.

Nedan är de klubbor som jag spelar på.
De är smidda men ändå inte lika små och tunna men ändå mindre och betydligt tunnare än en gjuten förlåtande klubba.

Edit: sedan är det fan golfporr att kolla på denna typ av klubbor.
A15E5DEB-4336-4863-885B-65827AF82005.jpeg

Tänker att man behöver skilja på smidda klubbor och bladklubbor. Många tenderar att likställa dessa.
Bladklubbor är för mig ett helvete men det finns fortsatt smidda klubbor som är ”förlåtande” utan att vara blad. Det blir finns liksom ett mellanting där man får den där smöriga känslan och ändå viss hjälp.

Nedan är de klubbor som jag spelar på.
De är smidda men ändå inte lika små och tunna men ändå mindre och betydligt tunnare än en gjuten förlåtande klubba.

Edit: sedan är det fan golfporr att kolla på denna typ av klubbor.
A15E5DEB-4336-4863-885B-65827AF82005.jpeg
Ja det blandas ofta ihop. Även av mig. Men smidda klubbor är väl ”mittimellan”? Enklare än blad och svårare än vanliga järn? Att ha 25 eller högre i hcp men skaffa smidda klubbor bör väl spontant vara fel, eller? Såklart att det varierar men de klubborna är ju svårare än breda vanliga klubbor.

Fick en genomgång av en Wilson kille nyligen på en klubb men eftersom det inte är intressant för mig så lyssnade jag bara med ett halv öra. Testade också en snubbe som lirat 20 år på europatourens blad2....... well. Inget för mig på ett tag. Sweetspotten är fan svårhittad där.

adidas.se kör rea nu!
Just nu funderar jag på vilket par som ska ge mig skav imorgon......
54124C56-6BE5-4A67-B681-6AA15135EA68.jpeg

adidas.se kör rea nu!

Att gå in nya golfskor är nog bland det värsta man kan utsätta sig för :depressed:
Sneakervarianterna av golfskor får man ju typ inte skav av dock? Hade mer ”stiliga” hårda skor förut, vilket såklart var ett helvete. Men köpt några olika Nikes som vart helt smärtfria.

• Like
Reactions: WHU
Testat mina nya AP2 nu, gillar dom väldigt mycket. Bra vikt, bra storlek på huvudet. Det enda jag märker är att jag har svårt att slå bollen rakt, blir vanligtvis slice, och ibland när jag försöker kompensera svingbana så går den rakt eller till och med draw. Vilket är ganska häftigt när man väl lär sig att slå rakt regelbundet att man faktiskt kan slicea/drawa genom att ändra svingbanan.

Blir nog att boka en tid med någon pro för att förbättra svingen. Någon som har rekommendationer i GBG? Jag är inte medlem i någon klubb därför går jag inte till den pron, men jag tränar på HGC nu under sommaren.

Senast ändrad:
Testat mina nya AP2 nu, gillar dom väldigt mycket. Bra vikt, bra storlek på huvudet. Det enda jag märker är att jag har svårt att slå bollen rakt, blir vanligtvis slice, och ibland när jag försöker kompensera svingbana så går den rakt eller till och med draw. Vilket är ganska häftigt när man väl lär sig att slå rakt regelbundet att man faktiskt kan slicea/drawa genom att ändra svingbanan.

Blir nog att boka en tid med någon pro för att förbättra svingen. Någon som har rekommendationer i GBG? Jag är inte medlem i någon klubb därför går jag inte till den pron, men jag tränar på HGC nu under sommaren.
Anledningen till att du upplever de svåra att slå rakt är för att klubborna är gjorda för att slå som slaget är slaget :) dvs jättebra för bra spelare som anpassar svingen utifrån önskad bollbana. Vill man slå rakt så får man svinga korrekt utan felmarginal :) och för att kunna svinga korrekt med väldigt lite felmarginal, då är man nere på under 10 i Hcp :)

Anledningen till att du upplever de svåra att slå rakt är för att klubborna är gjorda för att slå som slaget är slaget :) dvs jättebra för bra spelare som anpassar svingen utifrån önskad bollbana. Vill man slå rakt så får man svinga korrekt utan felmarginal :) och för att kunna svinga korrekt med väldigt lite felmarginal, då är man nere på under 10 i Hcp :)

Det låter super ju, då har jag klubbor som tvingar mig att bli bättre om jag ska svinga rakt :)

Blir Albatross för mig och vänner nästa säsong också. Får mycket för pengarna med: 18-hål, 9-hål samt korthålsbanan som håller riktigt bra kvalitet för att vara pay-n-play!

adidas.se kör rea nu!

Sneakervarianterna av golfskor får man ju typ inte skav av dock? Hade mer ”stiliga” hårda skor förut, vilket såklart var ett helvete. Men köpt några olika Nikes som vart helt smärtfria.
Håller med om sneakers varianten. Jag köpte dessa nedan och jag skulle kunna bestiga berg med dem. Ingen "inkörningstid" överhuvudtaget utan de satt som ett par löparskor direkt.
F33783_04_standard.jpg

F33783_02_standard.jpg

• Like
Reactions: ZQT
Absolut skönaste golfskorna jag har (och jag har gått igenom ett gäng olika märken och varianter) är utan tvekan Ecco Biom Hybrid 2. Har aldrig varit någon inkörningsperiod utan grymt sköna från dag 1. Dock ska man ha med sig att om man spelar med "riktiga" golfare så kommer man få skit för att man inte har "riktiga" golfskor :)

Ecco.PNG

Fantastiskt fina! Stort grattis! Jag funderar oxå på att byta mina Mizuno MX300 nästa säsong. Har kikat på dessa men även sneglat på Titleist. Kommer dock att göra en fitting i samband med nyköpet så vi får se vad det blir.

Har verkligen varit svinnöjd med mina Mx300 men nu var det dags för något nytt. Ska testa dem på banan ikväll.

Tillbaka
Topp