Första två gick lite sisådär till och från. Hade full resdag dagen före och sov bara fyra timmar innan vi gick ut. Men resten gick bra.
Jag var slut efter en igårImponerande! Hade varit helt slut efter två stycken 18-rundor![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Första två gick lite sisådär till och från. Hade full resdag dagen före och sov bara fyra timmar innan vi gick ut. Men resten gick bra.
Jag var slut efter en igårImponerande! Hade varit helt slut efter två stycken 18-rundor![]()
Sponsrad ellerInviger min närvaro i denna tråd med bagcheck
Driver: Titleist 917 D2 (skaft: Aldila Rouge M*AX 65 Stiff)
Trä 3: Titleist 917 F2 (skaft: Aldila Rouge M*AX 75 Stiff)
Järn 2: Titleist 716 T-MB (skaft: Aldila Rouge M*AX 85 Stiff)
Järn (4-9): Titleist 716 AP2 (skaft: TT XP 105)
Wedgar (46,50,58,60): Titleist SM7
Putt: Scotty Cameron Newport 2.5
Boll: Titleist PRO V1
Haha tyvärr inte av Titleist...Sponsrad eller
Inviger min närvaro i denna tråd med bagcheck
Driver: Titleist 917 D2 (skaft: Aldila Rouge M*AX 65 Stiff)
Trä 3: Titleist 917 F2 (skaft: Aldila Rouge M*AX 75 Stiff)
Järn 2: Titleist 716 T-MB (skaft: Aldila Rouge M*AX 85 Stiff)
Järn (4-9): Titleist 716 AP2 (skaft: TT XP 105)
Wedgar (46,50,58,60): Titleist SM7
Putt: Scotty Cameron Newport 2.5
Boll: Titleist PRO V1
Spelar också med PRO V1 såfort jag hittar en i ruffen.Jag kör också PRO V1, hittade en som det stod Daniel på och PWC logga... lyckades nästan slå bort den idag hehe @P-vakten
I övrigt är det bladade floridabollar för hela slanten!
Härligt!![]()
Var och golfade för första gången på flera år igår. Gick rätt bra med tanke på banans skick, 2 över par blev saldot.
Blev jävligt taggad på att börja spela igen men alla dessa avgifter när sommaren är slut känns ovärt...
Om turen försvinner med drivern kan du alltid börja spela låga järn på utslag istället, bra tips om man vill spela stabilareStabilt par spelande, aldrig spelat så bra med drivern så det var nog nybörjarturPå fairwayn gick det lite sämre men sen gick nästan varje putt in.
Om turen försvinner med drivern kan du alltid börja spela låga järn på utslag istället, bra tips om man vill spela stabilare![]()
Hahah sådär tänker jag ibland.. "vi drar ett 160m slag, sedan 160 igen sedan 160 igen och så är vi nästan inne på ett 500m hål par 5"Japp! Är dock sämst i världen med låga järn, skulle jag få bestämma skulle jag slå med 8:an enda till greenenBlir nog att åka till rangen någon dag och slå med låga järn, de sitter sämst just nu
![]()
Exakt!Hahah sådär tänker jag ibland.. "vi drar ett 160m slag, sedan 160 igen sedan 160 igen och så är vi nästan inne på ett 500m hål par 5"
Slutar med att man pangar 300m och 25m in i skogen med drivern istället![]()
Safety first - is that spanish?Hahah sådär tänker jag ibland.. "vi drar ett 160m slag, sedan 160 igen sedan 160 igen och så är vi nästan inne på ett 500m hål par 5"
Slutar med att man pangar 300m och 25m in i skogen med drivern istället![]()
Självförtroendet säger "Do it, you can do it" men icke.. Inte allt för ofta iafSafety first - is that spanish?
Eller spoon för den delen. Känns som fler har lättare med den än låga järn spontant? Iallafall jag. Avundas dock alla som kan slå en järn 2.Om turen försvinner med drivern kan du alltid börja spela låga järn på utslag istället, bra tips om man vill spela stabilare![]()
1. Visualiserar ett stenhårt rakt driverslag carry 300m med en perfekt fairwayträff.Självförtroendet säger "Do it, you can do it" men icke.. Inte allt för ofta iaf![]()
Du glömde skriva att den Provisoriska bollen självklart ligger minst 100m kort.1. Visualiserar ett stenhårt rakt driverslag carry 300m med en perfekt fairwayträff.
2. Ställer upp, känns fortfarande bra och självförtroendet pulserar fint.
3. Baksvängen känns riktigt bra!
4. Mardrömsträff
5. Slår en provisorisk.......
6. Hittar ej första........
7. Slår det fjärde slaget på provisoriskabollen.....
8. Streckar hålet.
Hahaha, många rätt men mer..1. Visualiserar ett stenhårt rakt driverslag carry 300m med en perfekt fairwayträff.
2. Ställer upp, känns fortfarande bra och självförtroendet pulserar fint.
3. Baksvängen känns riktigt bra!
4. Mardrömsträff
5. Slår en provisorisk.......
6. Hittar ej första........
7. Slår det fjärde slaget på provisoriskabollen.....
8. Streckar hålet.
Prosit?Safety first - is that spanish?
För mig har det alltid varit tvärtom, alla järn är stabila, medan driver,spoon och hybrider skapar mer svängrum. Fördelen med att spela järn rakt igenom är att man kan använda samma swingspår i alla klubbor. Att skifta swingspår mellan slag beroende på järn eller driver/spoon gör att jag tappar stabilitet. Har du testat Titleist T-MB:s låga järn? Det är väldigt förlåtande faktiskt.Eller spoon för den delen. Känns som fler har lättare med den än låga järn spontant? Iallafall jag. Avundas dock alla som kan slå en järn 2.
Måste nog jobba ner mig mer med både 4an och 5an innan jag ens vågar tänka tanken på att köpa en järn2a. Men tack, ska absolut testa om jag får chansen!För mig har det alltid varit tvärtom, alla järn är stabila, medan driver,spoon och hybrider skapar mer svängrum. Fördelen med att spela järn rakt igenom är att man kan använda samma swingspår i alla klubbor. Att skifta swingspår mellan slag beroende på järn eller driver/spoon gör att jag tappar stabilitet. Har du testat Titleist T-MB:s låga järn? Det är väldigt förlåtande faktiskt.Kör du med lättvikts grafitskaft på en sådan järntvåa så drar man en 230+ meter på slagen. Perfekta utslagsklubban
![]()
”Titta på bollen”Hahaha, många rätt men mer..
1, Visualiserar 250+ på fairway.
2, Ställer upp. funderar på om jag verkligen kan detta eller inte?
3, Får lite självförtroende från polarna. "Svinga lugnt".
4, Svingar på utav bara helvete och tänker att jag svingar lugnt.
5, Fuck.. Går mot skogen.. Aja.. P-boll.
6, Slår en P-boll med hybriden, ah, rätt bra slag, 190m på fairway.
7, Spelar vidare på p-bollen alternativt springer och letar efter första bollen som ofta är borta.
8, Stryker hålet ändå![]()
Det är ju också mycket mer elegant att slå en J1 från tee än att ta fram big bertha.... Icke att förglömmaFör mig har det alltid varit tvärtom, alla järn är stabila, medan driver,spoon och hybrider skapar mer svängrum. Fördelen med att spela järn rakt igenom är att man kan använda samma swingspår i alla klubbor. Att skifta swingspår mellan slag beroende på järn eller driver/spoon gör att jag tappar stabilitet. Har du testat Titleist T-MB:s låga järn? Det är väldigt förlåtande faktiskt.Kör du med lättvikts grafitskaft på en sådan järntvåa så drar man en 230+ meter på slagen. Perfekta utslagsklubban
![]()
Bara man inte glömmer tweedkavajenDet är ju också mycket mer elegant att slå en J1 från tee än att ta fram big bertha.... Icke att förglömma
Ska vi köpa varsin J1?Det är ju också mycket mer elegant att slå en J1 från tee än att ta fram big bertha.... Icke att förglömma
Blad givetvis. Testade i helgen. Aldrig puttat så långt.Ska vi köpa varsin J1?
Ja det ska vi fan göraSka vi köpa varsin J1?