• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

Hunnit med 3 rundor. Kört en massa simulator under vintersäsongen, känt mig redo. Spelar helt bedrövligt samtliga rundor.
Spelat i 5år, har ett HCP på 18.5 men spelat på typ 25 nu.
Är helt bedrövlig, nu har jag har 3 olika svingar i huvudet som aldrig blir rätt. Kommer hooka bort hela säsongen.
Kanske dags att sluta vara så envis och ta lite lektioner… kan själv… inte…

Hunnit med 3 rundor. Kört en massa simulator under vintersäsongen, känt mig redo. Spelar helt bedrövligt samtliga rundor.
Är helt bedrövlig, nu har jag har 3 olika svingar i huvudet som aldrig blir rätt. Kommer hooka bort hela säsongen.
Jag kan relatera. Jävla fittsport

är du finkänslig och vill ha det bra gjort - lämna in. Kostar inte mkt.

Svinenkelt att göra själv. Köp lacknafta på biltema och kolla någon guide på youtube så är du i hamn. Ett skruvstäd eller nått som håller fast klubborna är en stor bonus men funkar utan 🏌🏼‍♂️

Edit: Om du är snäll och flörtar med personalen på Dormy händer de att de bjuder på omgreppning, förutsatt att du köper greppen där

Det är inte priset som gör mig tveksam. Mer avståndet till Dormy eller annan butik som kan utföra det.

Kollade lite filmer på tuben och det ser ju väldigt enkelt ut. Har de flesta hjälpmedel hemma som kan tänkas gå åt också.

Ska upp till Solna på möte imorrn. Tänkte om jag skulle stanna till på Dormy på vägen upp och se om de kan lösa det på några timmar så kan jag ta med dem hem på vägen tillbaka. Annars köper jag nog grepp och fixar hemma

Om du åker förbi en imorgon så lämna in dom. Skönt ett få det gjort bara. Men svårt är det inte. Bara tråkgit
Svängde in på Dormy imorse och förklarade läget. Snälla som de var tog de in stickorna direkt så jag fick med dem hem nu i eftermiddag.
Slut på ursäkter, Satan vad bra jag kommer spela nu 🙄

Låt det gå åt helvete och ta lite lektioner mellan eländet så ska du se att det blir roligare, men inte säkert bättre.

Senast ändrad:
Att jag la ett jävla yolo-bet igår på Rose innan de gick ut ändå….. 130x pengarna. Tyckte det var sinnessjukt att han hade så mkt högre odds än de andra som också låg -6.
Så jag la det….

Gick ju förvisso bara igenom till 90%ish innan nerverna sa ifrån och jag klickade hem bettet. Vilket ju var tur eftersom att han inte vann. Ändå väldigt bra gånger upp på pengarna, och sjukt spännande att följa.

Lite klubbvård idag. På fredag morgon är det dags för årets första 18-hålare. Knallande ju 10 häromdagen och det kan bara bli bättre om man utgår från det resultatet.
Åtminstone intalar jag mig att det kommer gå sjukt bra. Jag menar, nya grepp och dessutom nytvättade! Det är nog en sänkning på g tror jag 🙄
IMG_9330.jpeg

Lite klubbvård idag. På fredag morgon är det dags för årets första 18-hålare. Knallande ju 10 häromdagen och det kan bara bli bättre om man utgår från det resultatet.
Åtminstone intalar jag mig att det kommer gå sjukt bra. Jag menar, nya grepp och dessutom nytvättade! Det är nog en sänkning på g tror jag 🙄
IMG_9330.jpeg
Dagens ”vad-i-helvete” :

Frugan frågade nu ikväll när klockan ringer för mig imorgon.

Jag: -” 05:00 ungefär. Ska ju hämta upp Mattias och sen slår vi ut 06:20”

Frugan: -”Du är SÅ sjuk i huvet som går upp klockan fem när du är ledig”

Jag: -”Ja men vad fan ska jag göra då, måste ju ut då så vi hinner till din jävla morsa vid 14:00”

Frugan: -”VA?! Vad fan snackar du om!?”

Jag: -” Vi ska ju för fan till din morsa på påskmiddag 14:00. Jag hinner inte 18-hål annars om jag inte går ut då”

Frugan: -” På söndag. Vi ska till mamma på söndag!!”

Skjut mig! Visst, ska bli najs med en 18-hålare imorrn men det hade nog varit minst lika nice att slå ut runt 08 😵

Dagens ”vad-i-helvete” :

Frugan frågade nu ikväll när klockan ringer för mig imorgon.

Jag: -” 05:00 ungefär. Ska ju hämta upp Mattias och sen slår vi ut 06:20”

Frugan: -”Du är SÅ sjuk i huvet som går upp klockan fem när du är ledig”

Jag: -”Ja men vad fan ska jag göra då, måste ju ut då så vi hinner till din jävla morsa vid 14:00”

Frugan: -”VA?! Vad fan snackar du om!?”

Jag: -” Vi ska ju för fan till din morsa på påskmiddag 14:00. Jag hinner inte 18-hål annars om jag inte går ut då”

Frugan: -” På söndag. Vi ska till mamma på söndag!!”

Skjut mig! Visst, ska bli najs med en 18-hålare imorrn men det hade nog varit minst lika nice att slå ut runt 08 😵
Spridda skurar på gårdagens runda.

Jag har ju ett mission att försöka få hela familjen till att börja spela så man lättare kan få ihop livet, umgänge m. Familj osv. Går sådär, tror jag kan få med både grabb och dotter men frugan är mest svårflörtad. Men igår bestämde hela familjen träff på klubbens driving range efter min avslutade runda så skulle vi slå en hink tillsammans och avrunda med en lunch. Började med att dottern på snart 8 år drog baksvingen i pannan på mamma 🙄
Vet inte om utfallet av gårdagen är till min fördel…

IMG_9345.jpeg
IMG_9344.jpeg

Jag har ju ett mission att försöka få hela familjen till att börja spela så man lättare kan få ihop livet, umgänge m. Familj osv. Går sådär, tror jag kan få med både grabb och dotter men frugan är mest svårflörtad. Men igår bestämde hela familjen träff på klubbens driving range efter min avslutade runda så skulle vi slå en hink tillsammans och avrunda med en lunch. Började med att dottern på snart 8 år drog baksvingen i pannan på mamma 🙄

IMG_9345.jpeg
IMG_9344.jpeg
Du gör det inte enklare… ;-)

IMG_9345.jpeg
IMG_9344.jpeg
Farlig sport!

Det här var min panna efter en golfboll förra våren, hade en tjock mössa som jag turligen vikt upp dubbelt just där den träffade. Annars hade det sett annorlunda ut. 😅
7172fe5b1149be14619371cd8df958be.jpeg

IMG_9345.jpeg
IMG_9344.jpeg
Tror det är kört för dig… tyvärr!
Du får snällt fortsätta med daggpatrullen och hålla isär golflivet och familjelivet.

Ja, oddsen är för närvarande inte till min fördel 🤷🏼‍♂️

Men då kan det bara bli bättre härifrån tänker jag 😬
Sant! Kör hårt!

Själv försökte jag muta fru och sonen med lunch efter jag var färdig med dagens runda men hade spelat så j**la dåligt så va arg som ett bi och då blev kontringen ”det är ju ändå inte kul att äta lunch om du ska var så sur”
😂

Tack! El Rompido den här gången, anläggningen med två banor. Väldigt långt ner i Spanien, fick flyga till Faro i Portugal, det va närmaste flygplatsen.
Lägger ut lite bilder i veckan.
Topp, har kollat på den till årets resa med vännerna. Verkar vara mkt bang for the buck hoppas det stämmer!
Recensera gärna maten också. 🥳

• Like
Reactions: WHU
Tur ändå att ni inte var på en samurajsvärdskola men vänder du på det här är det en beundransvärd insats. Det måste ha blött en del.
🤣
Ja det blödde extremt rikligt. Så driving rangen såg mer ut som en slaktbod än just än range 😳
Sant! Kör hårt!

Själv försökte jag muta fru och sonen med lunch efter jag var färdig med dagens runda men hade spelat så j**la dåligt så va arg som ett bi och då blev kontringen ”det är ju ändå inte kul att äta lunch om du ska var så sur”
😂
En som inte spelar golf kan aldrig förstå frustrationen. Golf har verkligen en förmåga att locka fram de allra sämsta sidorna hos alla människor

Tillbaka
Topp