• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

IMG_9452.jpeg

Någon här inne som har tips på var man kan köpa golfkläder om man är lång i rocken? Brukar alltid få för pösig kropp och korta ärmar på överdelar, och för korta byxor (brukar köra 36 längd i vanliga brallor). Någon i liknande sits som vet var jag bör söka?

Jag letar efter headcover till mina träklubbor med tartan/skotskrutigt i olika färger. Någon som sitter på tips antingen till hemsida som säljer eller vart man kan vända sig för en custombeställning?
Exempelbilder:

1750844655803.png
1750844685678.png
1750844694347.png

Jag letar efter headcover till mina träklubbor med tartan/skotskrutigt i olika färger. Någon som sitter på tips antingen till hemsida som säljer eller vart man kan vända sig för en custombeställning?
Exempelbilder:

1750844655803.png
1750844685678.png
1750844694347.png
I fallande ordning…

.
.
.
Eller sy en själv… (som jag gjort)

I fallande ordning…

.
.
.
Eller sy en själv… (som jag gjort)
tack för tipsen, ska spana in! Kan inte säga att jag la särskilt mycket fokus på syslöjden i skolan så att sy en själv finns inte på kartan för mig :)

🏌️‍♂️Någon som köpt (eller testat) järn från Takomo?
Från vilket märke bytte du och är du nöjd? Hur är kvaliteten?
D2C pris är ju oslagbart vilket lockar… Hade det inte varit för att de enbart säljer combo set i 300 serien hade man nästan vågat chansa… ⛳

🏌️‍♂️Någon som köpt (eller testat) järn från Takomo?
Från vilket märke bytte du och är du nöjd? Hur är kvaliteten?
D2C pris är ju oslagbart vilket lockar… Hade det inte varit för att de enbart säljer combo set i 300 serien hade man nästan vågat chansa… ⛳
Lite nyfiken på Takomo oxå
Sett både ris och ros så klurigt att få en uppfattning.
Man vill ju kunna testa innan köp.
201 modellen är det som lockar mig, en kombo med 101T på långa järn hade vart intressant.

Hade ett par Takomo 101, gillade dom mkt. Mkt förlåtande, clean design och sköna i träffen (så sköna som ihåliga GI järn kan vara).

Innan de hade jag Mizuno MP59, nu efter det har jag Forged Tec X. Mizunos var mkt skönare vid ren träff men mht min nivå så var Tec X och 101 mycket skönare! Mellan Tec X och 101 känner jag nära 0 skillnad. Hade nog köpt Takomo idag igen, billigt och man får (fick iaf) en 4a med som standard.

Ps. Jag suger på golf

Jag tycker att de känns ok, ngt ihåliga:)
Men…loften är ca 4 grader lägre än normala järnset. Med andra ord, långt, lågt är större spridning.

• Like
Reactions: 308
Hade ett par Takomo 101, gillade dom mkt. Mkt förlåtande, clean design och sköna i träffen (så sköna som ihåliga GI järn kan vara).

Innan de hade jag Mizuno MP59, nu efter det har jag Forged Tec X. Mizunos var mkt skönare vid ren träff men mht min nivå så var Tec X och 101 mycket skönare! Mellan Tec X och 101 känner jag nära 0 skillnad. Hade nog köpt Takomo idag igen, billigt och man får (fick iaf) en 4a med som standard.

Ps. Jag suger på golf
Jag har plockat ner klubborna från hyllan och spelar med 704 CB idag (precis som för 15 år sedan, redan då gammal) , antar att 620CB är dagens motsvarighet. 201 i kombo med 101T känns mumma. Men lutar åt Ping eller Srixon.

Loft är intressant.
Merparten av alla sk game improvement järn har <30g på en J7 idag och det motsvarade för ett tag sedan typ J5!
Takomo 101T J7
30grader
Takomo 201
32g
Takomo 301
34g
Redan där har vi 4g diff vilket är normala gapet mellan klubborna man vill ha.

Tittar vi på andra märken så kan J7 ligga på 27-28g. Klart då folk slår längre idag än för 30år sedan…men egentligen inte.
Sedan slår vi generellt längre idag pga bättre bollar oxå.

Loft är intressant.
Merparten av alla sk game improvement järn har <30g på en J7 idag och det motsvarade för ett tag sedan typ J5!
Takomo 101T J7
30grader
Takomo 201
32g
Takomo 301
34g
Redan där har vi 4g diff vilket är normala gapet mellan klubborna man vill ha.

Tittar vi på andra märken så kan J7 ligga på 27-28g. Klart då folk slår längre idag än för 30år sedan…men egentligen inte.
Sedan slår vi generellt längre idag pga bättre bollar oxå.
Så länge jag vet hur långt jag slår och får så mkt spinn på bollen som möjligt bryr jag mig inte om vad det står för siffra på klubban 🤷‍♂️

Tillbaka
Topp