vekktah skrev:theargonaut skrev:[quote="naggge"
mikael.svenonius [ at ] gmail.com (vet ej hans nick) -
ett tips, skriv inte ut mailadresser. Om du inte vill hamna på "badguys"![]()
Tack för synpunkten! Det är uppfattat och redigerar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
vekktah skrev:theargonaut skrev:[quote="naggge"
mikael.svenonius [ at ] gmail.com (vet ej hans nick) -
ett tips, skriv inte ut mailadresser. Om du inte vill hamna på "badguys"![]()
[/quote]theargonaut skrev:fatderek (på VRF) - Köpt, golddigger...
Andrew skrev:theargonaut skrev:fatderek (på VRF) - Köpt, golddigger...
Tycker bara att han är lite för mycket "in it for the money" för min smak. Bl.a. utelämnar han en del i objektbeskrivningen och/eller medvetet tar bilder där defekter inte syns så tydligt, han verkar även kränga till den som betalar mest, även om han precis lovat bort den till någon annan. Vidare verkar han även gärna vilja separera länken från huvudet, för att man ska bli tvungen att köpa länken separat. Han lever kanske på att köpa och sälja, och försöker väl därför kräma ut varenda öre, men lite FÖR mycket för min smak.
vekktah skrev:Tycker bara att han är lite för mycket "in it for the money" för min smak. Bl.a. utelämnar han en del i objektbeskrivningen och/eller medvetet tar bilder där defekter inte syns så tydligt, han verkar även kränga till den som betalar mest, även om han precis lovat bort den till någon annan. Vidare verkar han även gärna vilja separera länken från huvudet, för att man ska bli tvungen att köpa länken separat. Han lever kanske på att köpa och sälja, och försöker väl därför kräma ut varenda öre, men lite FÖR mycket för min smak.
Lite för mycket känsla och "verkar" i det där omdömet imho.
Hur många klockor har du köpt av honom för att veta att han utelämnar defekter? Och har du i de fallen tagit upp det med honom? Själv har jag ibland fått klockor i annat skick än jag väntat mig, men skulle inte "hänga ut" någon utan att vederbörande fick chansen att kommentera.
Inte ute efter att flejma, men vill ogärna se att prissättning blir bidragande till huruvida man är hederlig eller ej. Högt pris = alla är fria att avstå.
Och jag håller absolut med om att det är mycket känsla, men vad ska man annars gå på?
Ricrob skrev:Tjupp!
Snor denna trådidé rakt av från ett forum från ett land i väst, nära oss.
Tanken är att man i denna tråd, som jag hoppas mod kan nåla på fronten, skriver ut namn/nick på folk som man köpt/sålt/dealat/handlat/träffat (osv, ni fattar) och ger lite feedback, så att man vid en analkande affär kan gå in och kika och slippa fråga efter ref i en ny tråd.
Vekktah tillförde en mycket god idé, jag hänger på!
Fyll på vart efter och lägg upp ngt i stil med:
GOODGUY'S
-Ricvin köpt 2ggr, träffat 4 ggr
-Vektah köpt, sålt, träffat 4-5 ggr
-Theargonaut köpt, sålt, träffat 4-5 ggr
-Spencer66 sålt (bror) träffat 4-5 ggr
-Jockinho sålt, köpt?
-Denke varit i kontakt med
-Davvan fått gåva, träffat
-Desmond Malone sålt, nära vän sedan barnsben
-Masterkiller sålt, träffat 4-5 ggr
-Hansronn köpt, bytt
-Jonaz köpt
-Maro sålt
-JakobZ sålt, träffat 2ggr
-PierreS / Lillstrengen sålt, träffat
-OmegaAndy sålt, träffat
-Björn v B (nick?) bytt, träffat
-Charliesocks köpt, fått, träffat 4-5ggr, står i skuld till..
-Jaganata köpt, träffat 3ggr?
-Maxa varken köpt eller sålt men en stor hjälte!
-Nicklas S och Nicklas L -Bra affärsmän !!
BADGUY'S
-Mr A.F. Orilua
-div troll från ttt, ska kolla upp namn..
Jag tänker mig att man kan lägga några ord också men jag sitter på dotterns dagis och har inte tid att skriva alla just nu, men kommer fylla på lite senare.
Vad tycks? Bra eller anus och är det ok med denna "uthängning" tycker ni?
Bernhard skrev:Ricrob skrev:Tjupp!
Tanken är att man i denna tråd, som jag hoppas mod kan nåla på fronten, skriver ut namn/nick på folk som man köpt/sålt/dealat/handlat/träffat (osv, ni fattar) och ger lite feedback, så att man vid en analkande affär kan gå in och kika och slippa fråga efter ref i en ny tråd.
GOODGUY'S
-Jockinho sålt, köpt?
-Hansronn köpt, bytt
-Jonaz köpt
-Maro sålt
-OmegaAndy sålt, träffat
BADGUY'S
-Mr A.F. Orilua
Jag tänker mig att man kan lägga några ord också men jag sitter på dotterns dagis och har inte tid att skriva alla just nu, men kommer fylla på lite senare.
Ricrob skrev:Bernhard skrev:Ricrob skrev:Tjupp!
GOODGUY'S
-Jockinho sålt, köpt?
-Hansronn köpt, bytt
-Jonaz köpt
-Maro sålt
-OmegaAndy sålt, träffat
BADGUY'S
-Mr A.F. Orilua
Vaddå, rippar du min lista rakt av, bara sådär!? :lol:
Denke skrev:Det finns ingen struktur för hur det ska vara så du har inte gjort fel Bernhard.
En variant kan ju vara att lägga ett omdöme med nicket/användaren i ämnesraden på posten och skriva omdömet i själva texten. Överskådligt och sökbart. (se mitt inlägg om jakob.dala exempelvis).
Eller så kör vi fristil och ser hur det blir.![]()
vonhall skrev:Har bara gjort en affär med en medlem och det var med daviden. Affären gick så smidigt och odramatiskt att jag nästan glömde av den![]()
Seikon mår för övrigt bra och den bor nu 1 km från Himmelska fridens torg :shock:
Camo00 skrev:vonhall skrev:Har bara gjort en affär med en medlem och det var med daviden. Affären gick så smidigt och odramatiskt att jag nästan glömde av den![]()
Seikon mår för övrigt bra och den bor nu 1 km från Himmelska fridens torg :shock:
Är det bara jag som tycker det känns fel att köpa Seiko i Sverige och ta med till Asien..?![]()