• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Goodguy's" och "badguy's"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

easy rider

Brüno
2-Faktor
Re: "Goodguy's" och "badguy's"

Good Guy - Fernando, nick SWECO.

Reggad på TTT, vet ej om han finns här än.

Precis köpt en dinka av honom. Stämde precis överens med beskrivningen och snabb leverans. Handla på! :)
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Bidrar med två good guys. Har köpt en klocka var av dem face-to-face och allt gick väldigt smidigt och inga konstigheter på nåt plan.
Miguel A.
Marchow
 
De jag minns just nu är bara goodguys!

*PrWatches, köpt av honom
*Denke, köpt av och sålt till honom
*Jockinho, köpt av och sålt till honom
*John R, sålt till honom(fast via tradera :) )
*Lillstrengen (har jag för mig han heter), köpt av honom
*Tony Axelsson, köpt av honom
*Joberman, sålt till honom
*Singular. sålt till honom
*Björnvb, bytt med honom

*Spencer66, varken köpt eller sålt men väldigt trevlig och hjälpsam man!

Säkert fler som jag kommer på vad det lider....

Med vänlig hälsning

N
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Andrew skrev:
theargonaut skrev:
fatderek (på VRF) - Köpt, golddigger...


fatderek kränger väl 10 Tudorsubbar i veckan på vrf? Utveckla gärna varför han är en usling.[/quote]

Tycker bara att han är lite för mycket "in it for the money" för min smak. Bl.a. utelämnar han en del i objektbeskrivningen och/eller medvetet tar bilder där defekter inte syns så tydligt, han verkar även kränga till den som betalar mest, även om han precis lovat bort den till någon annan. Vidare verkar han även gärna vilja separera länken från huvudet, för att man ska bli tvungen att köpa länken separat. Han lever kanske på att köpa och sälja, och försöker väl därför kräma ut varenda öre, men lite FÖR mycket för min smak.
 

vekktah

Cartier
Tycker bara att han är lite för mycket "in it for the money" för min smak. Bl.a. utelämnar han en del i objektbeskrivningen och/eller medvetet tar bilder där defekter inte syns så tydligt, han verkar även kränga till den som betalar mest, även om han precis lovat bort den till någon annan. Vidare verkar han även gärna vilja separera länken från huvudet, för att man ska bli tvungen att köpa länken separat. Han lever kanske på att köpa och sälja, och försöker väl därför kräma ut varenda öre, men lite FÖR mycket för min smak.

Lite för mycket känsla och "verkar" i det där omdömet imho.
Hur många klockor har du köpt av honom för att veta att han utelämnar defekter? Och har du i de fallen tagit upp det med honom? Själv har jag ibland fått klockor i annat skick än jag väntat mig, men skulle inte "hänga ut" någon utan att vederbörande fick chansen att kommentera.
Inte ute efter att flejma, men vill ogärna se att prissättning blir bidragande till huruvida man är hederlig eller ej. Högt pris = alla är fria att avstå.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
vekktah skrev:
Tycker bara att han är lite för mycket "in it for the money" för min smak. Bl.a. utelämnar han en del i objektbeskrivningen och/eller medvetet tar bilder där defekter inte syns så tydligt, han verkar även kränga till den som betalar mest, även om han precis lovat bort den till någon annan. Vidare verkar han även gärna vilja separera länken från huvudet, för att man ska bli tvungen att köpa länken separat. Han lever kanske på att köpa och sälja, och försöker väl därför kräma ut varenda öre, men lite FÖR mycket för min smak.

Lite för mycket känsla och "verkar" i det där omdömet imho.
Hur många klockor har du köpt av honom för att veta att han utelämnar defekter? Och har du i de fallen tagit upp det med honom? Själv har jag ibland fått klockor i annat skick än jag väntat mig, men skulle inte "hänga ut" någon utan att vederbörande fick chansen att kommentera.
Inte ute efter att flejma, men vill ogärna se att prissättning blir bidragande till huruvida man är hederlig eller ej. Högt pris = alla är fria att avstå.

Har bara köpt en klocka av honom, men varit på väg tidigare på några andra. Har haft väldigt mycket mejlkontakt med honom, men just nu är det stiltje... Har även hört en del av andra och läst en del små inlägg på gamla TTT och VRF. Och jag håller absolut med om att det är mycket känsla, men vad ska man annars gå på? Allt är ju slutligen en subjektiv tolkningsfråga. Den här listan är ju inte direkt något "faktablad" ristad i sten. Det får bli upp till var och en att utvärdera vad som skrivs här, och självklart kommer ditt inlägg också vägas in, vilket bara är bra för nyansen IMHO.
 

vekktah

Cartier
Och jag håller absolut med om att det är mycket känsla, men vad ska man annars gå på?

Jag tycker man skall gå på konkreta händelser, blåsningar, dokumenterat fulspel etc. Men Som du säger, det är ju min åsikt och den gäller inte på något sätt mer än din. Men jag är glad att inte jag dömdes av övriga ut under min öppna konflikt på TTT med en annan välkänd användare. Och det är lite det jag menar, att man efter egna erfarenheter och inte "Har även hört en del av andra och läst en del små inlägg på gamla TTT och VRF" för då hade jag varit rökt på TTT att göra affärer med.

Men som sagt, min åsikt. Finns ju inga regler för detta vad jag vet.
 

Miffopiffo

Breitling
Re: Sv: "Goodguy's" och "badguy's"

Köpte en Yobokiemoddad Seiko av Denke - kanonkille att göra affär med, hela vägen!

Har även köpt en klocka av Plattfot tidigare, kan starkt rekommendera honom också!

Mvh
/ Miffopiffo

Skickat från min MB526 via Tapatalk 2
 

pehansson

Breitling
Jag har precis köpt min första klocka här på klocksnack och kan varmt rekommendera Jomppe!
Snabb och trevlig affär och klockan matchade beskrivningen!
 
Ricrob skrev:
Tjupp!

Snor denna trådidé rakt av från ett forum från ett land i väst, nära oss.

Tanken är att man i denna tråd, som jag hoppas mod kan nåla på fronten, skriver ut namn/nick på folk som man köpt/sålt/dealat/handlat/träffat (osv, ni fattar) och ger lite feedback, så att man vid en analkande affär kan gå in och kika och slippa fråga efter ref i en ny tråd.

Vekktah tillförde en mycket god idé, jag hänger på!

Fyll på vart efter och lägg upp ngt i stil med:

GOODGUY'S
-Ricvin köpt 2ggr, träffat 4 ggr
-Vektah köpt, sålt, träffat 4-5 ggr
-Theargonaut köpt, sålt, träffat 4-5 ggr
-Spencer66 sålt (bror) träffat 4-5 ggr
-Jockinho sålt, köpt?
-Denke varit i kontakt med
-Davvan fått gåva, träffat
-Desmond Malone sålt, nära vän sedan barnsben
-Masterkiller sålt, träffat 4-5 ggr
-Hansronn köpt, bytt
-Jonaz köpt
-Maro sålt
-JakobZ sålt, träffat 2ggr
-PierreS / Lillstrengen sålt, träffat
-OmegaAndy sålt, träffat
-Björn v B (nick?) bytt, träffat
-Charliesocks köpt, fått, träffat 4-5ggr, står i skuld till..
-Jaganata köpt, träffat 3ggr?
-Maxa varken köpt eller sålt men en stor hjälte!
-Nicklas S och Nicklas L -Bra affärsmän !!


BADGUY'S
-Mr A.F. Orilua
-div troll från ttt, ska kolla upp namn..

Jag tänker mig att man kan lägga några ord också men jag sitter på dotterns dagis och har inte tid att skriva alla just nu, men kommer fylla på lite senare.

Vad tycks? Bra eller anus och är det ok med denna "uthängning" tycker ni?
 

Ricrob

Patek
Bernhard skrev:
Ricrob skrev:
Tjupp!

Snor denna trådidé rakt av från ett forum från ett land i väst, nära oss.

Tanken är att man i denna tråd, som jag hoppas mod kan nåla på fronten, skriver ut namn/nick på folk som man köpt/sålt/dealat/handlat/träffat (osv, ni fattar) och ger lite feedback, så att man vid en analkande affär kan gå in och kika och slippa fråga efter ref i en ny tråd.

Vekktah tillförde en mycket god idé, jag hänger på!

Fyll på vart efter och lägg upp ngt i stil med:

GOODGUY'S
-Ricvin köpt 2ggr, träffat 4 ggr
-Vektah köpt, sålt, träffat 4-5 ggr
-Theargonaut köpt, sålt, träffat 4-5 ggr
-Spencer66 sålt (bror) träffat 4-5 ggr
-Jockinho sålt, köpt?
-Denke varit i kontakt med
-Davvan fått gåva, träffat
-Desmond Malone sålt, nära vän sedan barnsben
-Masterkiller sålt, träffat 4-5 ggr
-Hansronn köpt, bytt
-Jonaz köpt
-Maro sålt
-JakobZ sålt, träffat 2ggr
-PierreS / Lillstrengen sålt, träffat
-OmegaAndy sålt, träffat
-Björn v B (nick?) bytt, träffat
-Charliesocks köpt, fått, träffat 4-5ggr, står i skuld till..
-Jaganata köpt, träffat 3ggr?
-Maxa varken köpt eller sålt men en stor hjälte!
-Nicklas S och Nicklas L -Bra affärsmän !!


BADGUY'S
-Mr A.F. Orilua
-div troll från ttt, ska kolla upp namn..

Jag tänker mig att man kan lägga några ord också men jag sitter på dotterns dagis och har inte tid att skriva alla just nu, men kommer fylla på lite senare.

Vad tycks? Bra eller anus och är det ok med denna "uthängning" tycker ni?

Vaddå, rippar du min lista rakt av, bara sådär!? :lol:
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Jag kan fylla på med följande:

Har handlat med följande goodguys under de senaste veckorna

Denke, f2f
F-L-P, f2f
MacRules4ever

Bara positivt
 
Hej
Gjorde jag fel ??? Tänkte bara fylla på listan med några jag handlat med !!!
Fel att bara citera och fylla på ? :?:


Ricrob skrev:
Bernhard skrev:
Ricrob skrev:
Tjupp!

Snor denna trådidé rakt av från ett forum från ett land i väst, nära oss.

Tanken är att man i denna tråd, som jag hoppas mod kan nåla på fronten, skriver ut namn/nick på folk som man köpt/sålt/dealat/handlat/träffat (osv, ni fattar) och ger lite feedback, så att man vid en analkande affär kan gå in och kika och slippa fråga efter ref i en ny tråd.

Vekktah tillförde en mycket god idé, jag hänger på!

Fyll på vart efter och lägg upp ngt i stil med:

GOODGUY'S
-Ricvin köpt 2ggr, träffat 4 ggr
-Vektah köpt, sålt, träffat 4-5 ggr
-Theargonaut köpt, sålt, träffat 4-5 ggr
-Spencer66 sålt (bror) träffat 4-5 ggr
-Jockinho sålt, köpt?
-Denke varit i kontakt med
-Davvan fått gåva, träffat
-Desmond Malone sålt, nära vän sedan barnsben
-Masterkiller sålt, träffat 4-5 ggr
-Hansronn köpt, bytt
-Jonaz köpt
-Maro sålt
-JakobZ sålt, träffat 2ggr
-PierreS / Lillstrengen sålt, träffat
-OmegaAndy sålt, träffat
-Björn v B (nick?) bytt, träffat
-Charliesocks köpt, fått, träffat 4-5ggr, står i skuld till..
-Jaganata köpt, träffat 3ggr?
-Maxa varken köpt eller sålt men en stor hjälte!
-Nicklas S och Nicklas L -Bra affärsmän !!


BADGUY'S
-Mr A.F. Orilua
-div troll från ttt, ska kolla upp namn..

Jag tänker mig att man kan lägga några ord också men jag sitter på dotterns dagis och har inte tid att skriva alla just nu, men kommer fylla på lite senare.

Vad tycks? Bra eller anus och är det ok med denna "uthängning" tycker ni?

Vaddå, rippar du min lista rakt av, bara sådär!? :lol:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ingen struktur för hur det ska vara så du har inte gjort fel Bernhard. :)

En variant kan ju vara att lägga ett omdöme med nicket/användaren i ämnesraden på posten och skriva omdömet i själva texten. Överskådligt och sökbart. (se mitt inlägg om jakob.dala exempelvis).

Eller så kör vi fristil och ser hur det blir. :)
 
Denke : Du sa det själv....Struktur ! Nick, tidpunkt, Sälj/köp samt namn /nick på den man vill ära/vanära


Det vore bra att bara fylla på i en Referent-lista....

Hälsningar
Bernhard

Denke skrev:
Det finns ingen struktur för hur det ska vara så du har inte gjort fel Bernhard. :)

En variant kan ju vara att lägga ett omdöme med nicket/användaren i ämnesraden på posten och skriva omdömet i själva texten. Överskådligt och sökbart. (se mitt inlägg om jakob.dala exempelvis).

Eller så kör vi fristil och ser hur det blir. :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Pleasureman - Bytt med pengar åt mitt håll. Inga som helst problem. Oroväckande kort i kommunikationen först, men det visade sig vara ganska uppfriskande. Transaktion och byte gick som en oljad blixt. Kan inte göra annat än att rekommendera.
 

naggge

Panerai
barnefko (bernhardt) från TTT - Köpte en Seiko av honom nyligen. Bra kommunikation och snabb på att skicka klockan. Inga som helst problem.
Vet inte om han är medlem här man det är ju lika bra att lägga in refen ändå.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
kettil, theargonaut, Rossi & Silverminken/Thomas N

Har nyligen gjort affärer med dessa fyra goodguys; kettil, Rossi , theargonaut & Silverminken/Thomas N

Hyvens killar hela Daltonligan! :)
 

Pleximannen

Cartier
Dessa har nämnts tidigare men tål väl att tas upp igen...

Miguel A.
NiklasArvid
Marchow
Måns / Urvalet.com
mrt4 (det var iaf hans alias på gamla TTT)

Jag har köpt av dessa och det har funkat finfint.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har nyligen köpt av Denke och sålt till John L (vet ej hans nick här eller på TTT). Träffade båda f2f. Bra killar, och inga konstigheter!
 

vonhall

Rolex
Har bara gjort en affär med en medlem och det var med daviden. Affären gick så smidigt och odramatiskt att jag nästan glömde av den :D
Seikon mår för övrigt bra och den bor nu 1 km från Himmelska fridens torg :shock:
 

Camo00

Patek
Re: Sv: "Goodguy's" och "badguy's"

vonhall skrev:
Har bara gjort en affär med en medlem och det var med daviden. Affären gick så smidigt och odramatiskt att jag nästan glömde av den :D
Seikon mår för övrigt bra och den bor nu 1 km från Himmelska fridens torg :shock:

Är det bara jag som tycker det känns fel att köpa Seiko i Sverige och ta med till Asien..? :cool:
 

vonhall

Rolex
Re: Sv:

Camo00 skrev:
vonhall skrev:
Har bara gjort en affär med en medlem och det var med daviden. Affären gick så smidigt och odramatiskt att jag nästan glömde av den :D
Seikon mår för övrigt bra och den bor nu 1 km från Himmelska fridens torg :shock:

Är det bara jag som tycker det känns fel att köpa Seiko i Sverige och ta med till Asien..? :cool:

Allt som inte är gjort i Kina är betydligt dyrare i Kina än i Sverige! Därför så vore det direkt korkat att köpa Seiko i Kina ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp