• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

GPS- / Löpning- / Träningsklocka-tråden (exkl. G-Shock)

Efter att polaren gick och köpte en Garmin Fenix 6X Titan med titaniumarmband, vilket jag var väldigt tveksam till från början, har alltid tyckt som ser mycket bättre ut med gummiband.
Men efter att ha sett hans så blev jag själv lite sugen, så köpte ett homage stålarmband till min Garmin Fenix 5 Plus, men nu när det sitter på så blev jag lika tvekam igen haha.
F53F9B3A-C1DF-4A58-A5E9-3C5DA57E08FB.jpeg

1ED22A0A-19BC-4EC3-83DE-1822C087BF12.jpeg
Snyggt

Solar eller inte på Garmin? Det är ju rätt mycket högre pris på solar åtminstone procentuellt. Är det värt det? Hur snabbt laddas Garmin i ljus och hur ljust behöver det vara?
Om du tar instinct solar så tycker jag att det är värt det eftersom den har mycket större solceller och laddas mer. En timme i solen kan ge någon dag extra. Men fenix 6 är mer att den hjälper batteriet än ladda den.

var snabb med att beställ ett svart milanese till garmin fenix 6 klockan har lämnats tillbaka o idag kom de här på posten. Får man 220kr för de med frakt?
761CBB3D-84FE-4DE2-B60A-50B5DE506A4B.jpeg

Tycker fan instincten är riktigt bra. Det enda jag saknar är lite mer klockfaces. Kan ju inte vara så svårt att låta folk göra egna svartvita.
Håller med. Jag ogillar generellt sett att köra aftermarket-faces på Garmin generellt dock. Det jag störde mig allra mest på Instinct när jag hade den var den rektangulära "riktiga klockytan" under glaset och så "ögat" som förstör symmetrin för mig.

Håller med. Jag ogillar generellt sett att köra aftermarket-faces på Garmin generellt dock. Det jag störde mig allra mest på Instinct när jag hade den var den rektangulära "riktiga klockytan" under glaset och så "ögat" som förstör symmetrin för mig.
Ah. Tycker det märks mindre med negativ bakgrund. Annars är det en toppen klocka, fast det vet du ju. Du hade väl den ett tag. Nya solar instincten är nog en rätt bra uppgradering .

Kör gpsen varje dag när jag cyklar till jobbet och har även kört den vid simning utomhus.
IMG_20200826_175831.jpg

Ah. Tycker det märks mindre med negativ bakgrund. Annars är det en toppen klocka, fast det vet du ju. Du hade väl den ett tag. Nya solar instincten är nog en rätt bra uppgradering .

Kör gpsen varje dag när jag cyklar till jobbet och har även kört den vid simning utomhus.
IMG_20200826_175831.jpg
Exakt, det är ju först när man kör positiv bakgrund som det syns riktigt mycket som stör mig :-(
Men köper jag Instinct igen ska jag definitivt köpa några färgglada band, ser skitsnyggt ut!

PS ser ut som fin patina kl 12 på din också :)

Exakt, det är ju först när man kör positiv bakgrund som det syns riktigt mycket som stör mig :-(
Men köper jag Instinct igen ska jag definitivt köpa några färgglada band, ser skitsnyggt ut!

PS ser ut som fin patina kl 12 på din också :)
Vurpade med cykeln och flög rakt över styret. Klarade mig dock med ett litet skrapsår och ett litet minnesmärke på instincten :)

Fråga!!

Rockar idag en Garmin Fenix och är svinnöjd! MEN nu är jag även ute efter att aktivitetsband som man kan köra på andra handleden när man rockar sina vanliga klockor...

Beställde hem ett fitbit Inspire HR då den var lite sparsmakad och ”clean” då jag inte är ute efter att köra dubbelpipigt även om jag som sagt är väldigt nöjd med Fenix.

Inspire HR fick åka på retur då den reggade steg med fullständig felaktighet, sjukt off jämnt Garmin och Apple Health.

Vad finns det för alternativ om jag är ute efter samma prestanda/exakthet som Fenix fast i ett aktivitetsarmband? Någon som har check alt äger och är nöjd?

tack på förhand!

Fråga!!

Rockar idag en Garmin Fenix och är svinnöjd! MEN nu är jag även ute efter att aktivitetsband som man kan köra på andra handleden när man rockar sina vanliga klockor...

Beställde hem ett fitbit Inspire HR då den var lite sparsmakad och ”clean” då jag inte är ute efter att köra dubbelpipigt även om jag som sagt är väldigt nöjd med Fenix.

Inspire HR fick åka på retur då den reggade steg med fullständig felaktighet, sjukt off jämnt Garmin och Apple Health.

Vad finns det för alternativ om jag är ute efter samma prestanda/exakthet som Fenix fast i ett aktivitetsarmband? Någon som har check alt äger och är nöjd?

tack på förhand!
Inte svar på din fråga direkt men jag hade kört Garmin igen så har du all statistik och data i samma app och slipper byta en massa.

Inte svar på din fråga direkt men jag hade kört Garmin igen så har du all statistik och data i samma app och slipper byta en massa.

Ja asså jag kör Garmin till alla former av träning etc, men vill ha statistiken även övrig tid. En Garmin till hade varit optimalt, men huvudfrågan är om det finns någon med erfarenhet av att den är relativt korrekt i mätning av steg etc. Fitbit var helt off!

Fråga!!

tack på förhand!

jag har en vivosmart 3 på högra när jag har en annan klocka. Bra funktioner, dold skärm. Men skärmen syns dåligt ute. Rekomenderar vivosmart 4 nyare modellen. Pulse ox, bodybattery. Liten och tunn.

jag har en vivosmart 3 på högra när jag har en annan klocka. Bra funktioner, dold skärm. Men skärmen syns dåligt ute. Rekomenderar vivosmart 4 nyare modellen. Pulse ox, bodybattery. Liten och tunn.
Fungerar den till iOS? Alltså kan man se meddelande och samtal på den om man har iPhone?
Sambon är på jakt efter något liknande, köpte någon fitbit men alla notis-funktioner fungerade inte med iOS trots att tillverkaren påstod att det skulle funka.

Fungerar den till iOS? Alltså kan man se meddelande och samtal på den om man har iPhone?
Sambon är på jakt efter något liknande, köpte någon fitbit men alla notis-funktioner fungerade inte med iOS trots att tillverkaren påstod att det skulle funka.
Ja på min vivosmart 3 så kommer alla notiser som kommer på mobilen också på klockan. Har iphone xr. Man kan inte svar på sms eller ta emot samtal på den, den har ingen högtalare.

Tillbaka
Topp