• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GPS- / Löpning- / Träningsklocka-tråden (exkl. G-Shock)

agustafssonn

Breitling
2-Faktor
Sambon har börjat få utslag av det medföljande bandet till sin polarklocka. Någon här inne som sitter på något bra tips? 22 mm är det som gäller. Gärna vitt 🙏
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Sambon har börjat få utslag av det medföljande bandet till sin polarklocka. Någon här inne som sitter på något bra tips? 22 mm är det som gäller. Gärna vitt 🙏
Är det silikon?

Tvätta bandet med tvål och vatten. Handleden också. Aldrig ha det på handleden vått. Och alltid skölja av samt hålla rent och torrt efter träning.

Helt troligt fuktutslag.

Föreslå att bära klockan på andra handleden till dess att det har läkt ut.
 

agustafssonn

Breitling
2-Faktor
Är det silikon?

Tvätta bandet med tvål och vatten. Handleden också. Aldrig ha det på handleden vått. Och alltid skölja av samt hålla rent och torrt efter träning.

Helt troligt fuktutslag.

Föreslå att bära klockan på andra handleden till dess att det har läkt ut.
Yes det är silikon. Hon har testat andra armen, blev utslag nästan direkt på den också. Rent brukar hon göra det, men hon får nog bli bättre på att torka bandet ordentligt.

Vi tänkte testa med ett band i gummi istället men man vill ju gärna ha något som är lite luftigt.
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Yes det är silikon. Hon har testat andra armen, blev utslag nästan direkt på den också. Rent brukar hon göra det, men hon får nog bli bättre på att torka bandet ordentligt.

Vi tänkte testa med ett band i gummi istället men man vill ju gärna ha något som är lite luftigt.
Pappa hade samma problem på sin arm, bandet var för tätt.
Köpte ett band med "lufthål" och då blev det mycket bättre
 

agustafssonn

Breitling
2-Faktor
Pappa hade samma problem på sin arm, bandet var för tätt.
Köpte ett band med "lufthål" och då blev det mycket bättre
Nåt sånt jag funderat på, får leta upp något som är ok ut.
Jag köpte ett Garmin-band i titan och inga bekymmer sen dess. Rätt dyrt men kanske funkar med kopior i metall för ett par hundringar också.
Hmm, titanium är ingen dum idé.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Någon som har nya Garmin Forerunner 265? Är sugen men vet inte om det är värt att uppgradera från en 245
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Någon som har nya Garmin Forerunner 265? Är sugen men vet inte om det är värt att uppgradera från en 245
Ser fin ut!
Klistrar in info från Loparshop.se:
Skärmavbild 2023-03-30 kl. 15.45.41.png
Skärmavbild 2023-03-30 kl. 15.45.48.png
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Större skillnad mellan 245/265 än 255/265 vilket var det som efterfrågades. Kolla jämförelsetabellen på DCRainmaker är mitt tips.
Hittar bara den vanliga reviewen och ingen jämförelsetabell 🤔 Länk? Eller menar du listan med skillnader mellan 265 och 255 i reviewen?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Nån som kan bespara mig några timmars research och säga vad som är det billigaste alternativet att få tracker och spotifystyrning på armen? Kommer uteslutande användas för löpning och behöver inte ha mogen andra funktioner.

Gav nyligen bort min Apple Watch och kände ändå att den var lite overkill för min användning.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Nån som kan bespara mig några timmars research och säga vad som är det billigaste alternativet att få tracker och spotifystyrning på armen? Kommer uteslutande användas för löpning och behöver inte ha mogen andra funktioner.

Gav nyligen bort min Apple Watch och kände ändå att den var lite overkill för min användning.
Kan inte lova att den är det billigaste alternativet men Garmin Forerunner 245 Music är mitt förslag. Du får alla nödvändiga funktioner för träning men inte en smartwatch. Prissatt därefter. $230 på Amazon
 

MrP.

Omega
tänkte kolla på ny Apple Watch då min har några år på nacken. Någon som har de nyare modellerna där man kan ha extra simkort och är nöjd med funktionerna för träning?

Efter en sommar med mycket löpning och Midnattsloppet så satsar man mot sitt första marathon nästa år!
 
Topp