• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

GPS- / Löpning- / Träningsklocka-tråden (exkl. G-Shock)

C96BD484-A9FE-48C3-8A22-1315B8EAEE88.jpeg
Min första Garmin :)

Har inte koll på golf-funktionerna, men gällande alternativ skulle jag säga att det inte är värt att köra på något annat alternativ än Garmin när det gäller GPS-klockor. Jag har haft både Suunto och Polar utöver Garmin och ingen har varit lika bra rent funktionsmässigt. Sen har Garmin också i mitt tycke den bästa mjukvaran för statistik, om du tänkt använda klockan till träning utöver golf.

Ger mig lite mer kött på benen då. Har tidigare haft en Garmin Forerunner 235 som jag tyckte funkade rätt bra för statistikfunktionerna, så det blir nog en S62 jag kör på trots allt. Återkommer med rapport :)

Nja gillar inte smartwatch. Har en garmin instinct solar men har inga notiser på. Tycker det är störande. Ser inte garmins klockor som riktiga smartwatch
Nja gillar inte smartwatch. Har en garmin instinct solar men har inga notiser på. Tycker det är störande. Ser inte garmins klockor som riktiga smartwatch
Jag har införskaffat mig en Samsung gear s3 frontier. Ägt den i 1v men vi klickar inte, tycker att det är "jobbigt" med en extra telefon om du förstår vad jag menar. Så jag försöker sälja den vidare hahaha:)

Jag har en Garmin 235 för löpning som blivit en del rejält mycket sämre på att hitta GPS. Från tidigare ca 10 sekunder till kanske 90-120 sek. Någon som har erfarenhet av detta eller någon aning om vad det kan bero på?

Jag har en Garmin 235 för löpning som blivit en del rejält mycket sämre på att hitta GPS. Från tidigare ca 10 sekunder till kanske 90-120 sek. Någon som har erfarenhet av detta eller någon aning om vad det kan bero på?

brukar bli så när epo filen gått ut. Kolla i inställnignar/om och sen gå ner tills du ser EPO.
Där ska det stå aktuell om den är ok eller utgången om den gått ut. Försök att synka med garmin express på datorn

Hade en 235a tidigare där jag upplevde exakt samma sak. Vissa löprundor kunde det ta 10 min att få igång GPSen. Jag återställde allt till fabriksåterställningar och uppdaterade därefter mjukvaran. Viss förbättring kunde ses, men inte 100%ig. Jag drog slutsatsen att tidens tand hade gjort sitt, men så behöver det såklart inte vara! Testa med Garmin Express så håller jag tummarna att det löser sig!

@MathiasNKPG
Tips till dig och andra, om ni inte redan gör det:
Stå verkligen stilla utomhus (och gärna under bar himmel bort från byggnader osv) när ni ska söka efter GPS med Garminklocka. Jag får alltid blixtsnabbt lås om jag står stilla, oftast under 10 sek. Promenerar jag/värmer upp med jogging samtidigt tar det betydligt längre tid.

Hej alla härliga ksare! :)
För några veckor sen tjatade jag med frågor om nån hade input på golfklockor och specifikt Garmin S62. Jag fick sparsamt med svar i tråden, men bestämde mig ändå för att slå till, så nu sitter en S62 på handleden när jag slår mina 300 metersbomber och sänker långputtar på löpande band (...)

Hur som helst. Jag är skitnöjd med klockan, både gällande estetik (även om den är ruggit stor, speciellt på mina inte jättestora handleder), funktioner och byggkänsla. Skulle någon vara intresserad av en något längre recension där jag i detalj beskriver hur jag använder klockan på och utanför golfbanan? Hojta till isf så tar jag lite bilder nästa runda. Puss
E7C7079E-DE64-4A0D-893F-6E9F207E8FC0.jpeg

Hej alla härliga ksare! :)
För några veckor sen tjatade jag med frågor om nån hade input på golfklockor och specifikt Garmin S62. Jag fick sparsamt med svar i tråden, men bestämde mig ändå för att slå till, så nu sitter en S62 på handleden när jag slår mina 300 metersbomber och sänker långputtar på löpande band (...)

Hur som helst. Jag är skitnöjd med klockan, både gällande estetik (även om den är ruggit stor, speciellt på mina inte jättestora handleder), funktioner och byggkänsla. Skulle någon vara intresserad av en något längre recension där jag i detalj beskriver hur jag använder klockan på och utanför golfbanan? Hojta till isf så tar jag lite bilder nästa runda. Puss
E7C7079E-DE64-4A0D-893F-6E9F207E8FC0.jpeg
Kul! Skriv gärna en recension :) Jag kan inget om golf men när du har 50 poster kommer du åt Lifestyle-delen av forumet och denna tråd: https://klocksnack.se/threads/golfare-på-ks.33154/

Min gamla Polar m400 verkar ha givit upp (laddar inte längre). Har ni förslag på ersättare? Använder den nästan uteslutande till löpning. Den har också agerat beater i de allra tuffaste sammanhangen. Design är nästan helt ointressant då den inte kommer vara med på jobbet. Letar alltså robust, löparklocka (som tål en simtur), gör såklart inget om den inte är svindyr.

Vette fåglarna vad jag gjort, men plötsligt står svenska som 'not installed' på min Garmin Instinct och det verkar ligga bortanför min kompetenshorisont att installa det igen. Knepigt nog står aktiviteterna som ex vis löpning och kondition på svenska. Inget större problem, men lite irri. Ngn som vet hur man lite enkelt installerar ärans och hjältarnas språk igen?

Klockbild för relevans.

20200920_203518.jpg

Vette fåglarna vad jag gjort, men plötsligt står svenska som 'not installed' på min Garmin Instinct och det verkar ligga bortanför min kompetenshorisont att installa det igen. Knepigt nog står aktiviteterna som ex vis löpning och kondition på svenska. Inget större problem, men lite irri. Ngn som vet hur man lite enkelt installerar ärans och hjältarnas språk igen?

Klockbild för relevans.

20200920_203518.jpg
Senaste uppdatering pajjade språken. Enligt garmin så ska man kunna installera de genom garmin express på datorn

Tillbaka
Topp