Instinct funkar bra hittlis. Ska försöka skriva en recension i helgen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Synka upp den mot Polman vetjaInstinct funkar bra hittlis. Ska försöka skriva en recension i helgen
![]()
Bytte du i från Fenix 5 enbart för att ramen repas lätt?Blev en insticnt. Riktigt nöjd . Bytte från fenix 5. Ramen på fenix repades för lätt. Denna borde hålla bättre
![]()
Kommer komma på instinct med. Har fått ett litet skrap. Men det är den till förHehe. Den blev mycket repad på bara 6 månader. Klarar inte av att se en klocka så. Petar ut ögonen på mig varje gång jag kollar
De sant. Har du bild på hur det ser ut?Kommer komma på instinct med. Har fått ett litet skrap. Men det är den till för![]()
Hämtar ut min dator från service imorgon, skriver ihop en liten recension och publicerar senast fredag. Annars blir det smörgåstårta@Pojken från Götet Misstänker att du har någon form av erfarenhet av G-Shock av något slag sedan tidigare... ;-) Kan du jämföra lite med Instinct? Objektivt alltså, nu när kanske första rosa moln-fasen är över med din Instinct.
Hur skulle du bedöma slittåligheten i jämförelse med random G-Shock?
Jag tänker framförallt på bandet, bandinfästning, bezel..
FR235 är den perfekta löparklockan.Dubblar fotot idag och slår ett slag för Garmin Forerunner 235.
Dubblar fotot idag och slår ett slag för Garmin Forerunner 235.
Har klarat mig länge med min Casio 5610 på löprundorna, men nu när det är dags för maran igen så är en klocka med GPS oslagbar till träningspassen.
Då jag endast använder klockan vid löpning så berörs jag inte så värst av att den är lite klenare byggd. Den gör sitt jobb bra och den mängd information man får ut efter ett pass är kanon
![]()
Hur funkar gps’en i eran?FR235 är den perfekta löparklockan.
Min säger hej:
![]()
Min 235 prickar GPS oftast inom 10-15 sekunder när jag kliver ut och sätter på den. Kan inte minnas att den tagit mer än ~1 minut som mest vid riktigt dåligt väder.Hur funkar gps’en i eran?
Jag har forerunner 230 men ska nog flippa den, tar typ 10min att hitta gps-signal..
Har provat ändra gps-inställningarna utan vidare resultat.Min 235 prickar GPS oftast inom 10-15 sekunder när jag kliver ut och sätter på den. Kan inte minnas att den tagit mer än ~1 minut som mest vid riktigt dåligt väder.
Jag kör inte GLONASS, bara GPS.
Jag hade 220 innan som kunde ta upp mot 5 minuter ibland att fixa GPS om det var molnigt ute, vilket var en av anledningarna (+ att jag ville ha optisk pulsmätare) att jag bytte till 235.
Var det länge sedan som du synkade den mot mobilen i Garmin Connect? Läst att klockan lär sig / minns satelliternas position från föregående pass och därmed hittar position snabbare med tiden (förutsatt att man synkar emellanåt mot mobilen)Har provat ändra gps-inställningarna utan vidare resultat.
Startar aldrig innan jag kommit ut men man hinner ju förfrysa och bli kall innan man fått signal, brukar ibland börja springa direkt då och kan då springa 1-1,5km då innan den hittat signal.
Väldigt frustrerande!
Kolla så att epo är aktuellt. står det utgången så måste klockan synkas med garmin connect mobilen eller express. Hittas i inställningar-om.Hur funkar gps’en i eran?
Jag har forerunner 230 men ska nog flippa den, tar typ 10min att hitta gps-signal..
Bor inte i särskilt tätbebyggt område, mindre stad.Var det länge sedan som du synkade den mot mobilen i Garmin Connect? Läst att klockan lär sig / minns satelliternas position från föregående pass och därmed hittar position snabbare med tiden (förutsatt att man synkar emellanåt mot mobilen)
Iofs kan det gå veckor med 235 utan att jag synkar mot mobilen och ändå hittar den blixtsnabbt.
Ett tips jag körde på när jag hade 220 med låångsam GPS-fix var att jag satte igång den och la den vid fönstret medans jag bytte om inför löpningen. Lagom till uppvärmningstart var den redo
Avslutningsvis, testa köra factory reset, uppdatera firmware och allt det där. Låter fel att 230 ska ta sån tid. 235 är ju samma klocka + pulsmätare. Kan ej vara sån skillnad om du inte bor extremt tättbyggt eller något sånt med massiva störningar.
Hittar inget som heter Epo i min klocka...
Kolla så att epo är aktuellt. står det utgången så måste klockan synkas med garmin connect mobilen eller express. Hittas i inställningar-om.
Snyggt. Och håller med!FR235 är den perfekta löparklockan.
Min säger hej:
![]()
Min fungerar bra, som P skriver, ca 10sek varje gång vid start av aktivitet.Hur funkar gps’en i eran?
Fint! Vad tycker du om klockan?Morning!
![]()
Grym!Fint! Vad tycker du om klockan?
Ah! Ska göra det, tackGrym!
Kolla lite tidigare i tråden, där finns en micro-recension.