• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GPS- / Löpning- / Träningsklocka-tråden (exkl. G-Shock)

enilssonrios

Breitling
God morgon! Har precis blivit med Forerunner och körde en premiärtur igår.
Behöver hjälp med att förstå en sak på displayen. Längst ned visas löprundan från igår. Är det något mer ja behöver göra för att den ska försvinna? Ja tänker att den visar ”dagens” aktivitet som på typ Apple Watch som ja hade innan. Har ja missat ngt 🙂
 

Bilagor

  • 1EC62501-7807-43F6-91F2-8FE3C5FBDADB.jpeg
    1EC62501-7807-43F6-91F2-8FE3C5FBDADB.jpeg
    338.8 KB · Visningar: 25

David71

Rolex
2-Faktor
Jag har 945, det där verkar var en annan men det borde vara likadant vad som ska visas i det datafältet, just nu visas det senaste träningspasset. Håll knappen klockan 9 nedtryckt så kommer "Urtavla" upp, tryck därefter knappen klockan 2 så kommer "Anpassa" upp välj "Data" så kan du ändra vad som visas i datafälten.

Jag har en annan tavla och har tre datafält, har valt dag/datum, batteri, soluppgång/nedgång.

Edit missade att citera: @enilssonrios

IMG_20201027_113629.jpg
 

enilssonrios

Breitling
Jag har 945, det där verkar var en annan men det borde vara likadant vad som ska visas i det datafältet, just nu visas det senaste träningspasset. Håll knappen klockan 9 nedtryckt så kommer "Urtavla" upp, tryck därefter knappen klockan 2 så kommer "Anpassa" upp välj "Data" så kan du ändra vad som visas i datafälten.

Jag har en annan tavla och har tre datafält, har valt dag/datum, batteri, soluppgång/nedgång.

Edit missade att citera: @enilssonrios

IMG_20201027_113629.jpg
Aaha ok! Tusen tack för svar! 😊👍
 

Piecar

Breitling
Är helt klart grymm batteritid i garmins klockor. Kör själv med en fenix. Men ett tips är stt stänga av sekunder, på så sätt är det mindre saker som rör sig på skärmen och man sparar en del batteri.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
God morgon! Har precis blivit med Forerunner och körde en premiärtur igår.
Behöver hjälp med att förstå en sak på displayen. Längst ned visas löprundan från igår. Är det något mer ja behöver göra för att den ska försvinna? Ja tänker att den visar ”dagens” aktivitet som på typ Apple Watch som ja hade innan. Har ja missat ngt 🙂
Kan va oxå antal km denna vecka
 

Tre333

Cartier
Någon som har tips på bra band till garmin klockorna?
Jag tycker de aftermarket band som ska vara enkom till Garmin inte är något vidare. Utan mitt tips är att pröva gummiarmband som passar din klockas "lugghål", så jag gör och kör med ett gummiarmband som är mkt bättre än original. Tror jag postat bild tidigare i denna tråd
 

Piecar

Breitling
Jag tycker de aftermarket band som ska vara enkom till Garmin inte är något vidare. Utan mitt tips är att pröva gummiarmband som passar din klockas "lugghål", så jag gör och kör med ett gummiarmband som är mkt bättre än original. Tror jag postat bild tidigare i denna tråd
Tack för tips!
Ja de aftermarket banden jag har testat har varit ”glappiga” och känts låg kvalitativa. Tråkigt. Men bra tips. Ska se om jag hittar ditt andra inlägg.

Instinct solar har riktigt bra batteri. 14 dagar 51% kvar. Räcker 30 dagar utan sol med allt på förrutom spo2
image.jpg
Det är helt klart imponerande! Kan bara tänka mig batteritiden under sommaren då. Gött. Släng dig i väggen apple watch ;)
 

Rusk

Omega
Någon som provat använda instincten tillsammans med hundpejlen vid jakt?

Slänger ut en krok samtidigt.
Någon som funderar på låta sin instinct vandra vidare? Skicka ett PM så kanske vi kan komma överens.
 

Sammy

Breitling
Hur upplever ni stegräkningsfunktionen på Garmins klockor?
Har själv en Forerunner 245M och kan ibland tycka att klockan överskattar rätt duktigt hur mycket jag faktiskt rör mig.
 

NickG

Cartier
Hur upplever ni stegräkningsfunktionen på Garmins klockor?
Har själv en Forerunner 245M och kan ibland tycka att klockan överskattar rätt duktigt hur mycket jag faktiskt rör mig.
IMG_20201108_100907.jpg

Tycker min Garmin Fenix 5 Plus stegräknare (tyvärr) fungerar helt ypperligt. Har varit nästintill nödvändigt att bli påmind hur lite man rör sig nu när man bara sitter hemma och jobbar...
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Hur upplever ni stegräkningsfunktionen på Garmins klockor?
Har själv en Forerunner 245M och kan ibland tycka att klockan överskattar rätt duktigt hur mycket jag faktiskt rör mig.
Jag har en vivofit 3 som man kan fästa runt bälten eller byxan. Den visar mellan 500-1000 steg mindre på 10000 om jag jämför med min instinct. Tror att vivofit är mer korrekt för att den sitter på bältet, handen rör sig lite mer och då kan man få lite mer steg. Te.x när jag diskar så får jag extra steg.
22341EF8-AFBA-403E-95E3-F85024D87F72.jpeg
 

Sammy

Breitling
Tycker min Garmin Fenix 5 Plus stegräknare (tyvärr) fungerar helt ypperligt. Har varit nästintill nödvändigt att bli påmind hur lite man rör sig nu när man bara sitter hemma och jobbar...
Känner igen det där allt för väl- många gånger nu när man tvingat ut sig innan 24:00 bara för att nå upp till stegmålet för dagen.
 

Sammy

Breitling
Jag har en vivofit 3 som man kan fästa runt bälten eller byxan. Den visar mellan 500-1000 steg mindre på 10000 om jag jämför med min instinct. Tror att vivofit är mer korrekt för att den sitter på bältet, handen rör sig lite mer och då kan man få lite mer steg. Te.x när jag diskar så får jag extra steg.

Skulle vara intressant att veta vilken typ av rörelser som klockan reagerar på - har själv märkt att klockan registrerar steg när man t.ex. sitter vid datorn och knappt rör sig.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Tack för input. Jo, jag får väl ta mig till en butik och klämma lite -tänkte mest att det kan dyka upp saker man retar sig på efter en tids användande som är lätta att missa när man klämmer på en dummy några minuter i butik.
Om det bara är batteritiden som påverkas och inte handhavandet så lär jag nog ta den lille. Jag har så svårt för stora klockor (ffa av Mudmaster-typen som ser ut som en Transformersleksak på handleden).

Kan någon komma med input i frågan Fenix vs Apple Watch? Jag kommer att använda den som träningsklocka, men också i jobbet där kopplingen till telefonen är en sak jag troligen kan uppskatta.
Den blev en Fenix 6 Sapphire till slut. Storleksmässigt var det rätt val, men nu har jag blivit biten av smartwatch-bugen och börjat sukta efter en AW, så den här hamnar troligen på K&S inom en snar framtid.🤷🏻‍♂️
56775585-29D9-4363-8989-25E51506C8A0.jpeg
 

Swede

Omega
2-Faktor
Hej kära KS:are. Måste fråga hur ni som har Sapphire-glas på Garmin hur ni upplever ”repfriheten”... Min klocka lever ett hårt beater-liv till vardags men har på någon vänster lyckats få en repa mitt i glaset?!?! Har ni också lyckats med något sådant?
 

Bilagor

  • C8D9A654-867A-4FF2-B66E-4666354BB090.jpeg
    C8D9A654-867A-4FF2-B66E-4666354BB090.jpeg
    435.4 KB · Visningar: 24
Senast ändrad:

Riki87

Cartier
2-Faktor
Hej kära KS:are. Måste fråga hur ni som har Saphire-glas på Garmin hur ni upplever ”repfriheten”... Min klocka lever ett hårt beater-liv till vardags men har på någon vänster lyckats få en repa mitt i glaset?!?! Har ni också lyckats med något sådant?
Läst att det är många som fått repa på garmin saphire. Finns att läsa på garmin forumet
 
Topp