• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GPS- / Löpning- / Träningsklocka-tråden (exkl. G-Shock)

Agnby⌚

Rolex
Amazfit T-Rex Pro!

Jag har inte gjort någon djupstudie än eftersom jag fick den idag. Men utseendet, batteritid och pris ligger definitivt på plussidan.
Upp till 18 dagar. ~2000:-
Över 100 träningslägen.


20211013_134425.jpg

20211013_204725.jpg

20211013_204736.jpg

20211013_204810.jpg

20211013_205037.jpg


@roosterman
 

Fadäsen

Cartier
Någon som har en fenix6 47mm som vill bytas mot min flång nya Garmin Enduro. Jag vandrar mer än kör ultramaraton.
Enduro är galen på batteritid så inget räckvidds ångest där inte..
9C2F5517-9595-46C5-90CA-C7CE09AFC5B0.jpeg
 

Bilagor

  • 7A2ADD69-9326-4CAE-B176-DDC33D5CC823.jpeg
    7A2ADD69-9326-4CAE-B176-DDC33D5CC823.jpeg
    376.5 KB · Visningar: 6

EmilT

Cartier
2-Faktor
Använder ni era endast när ni motionerar?
Provade att ha en sån smal Xiaomi på höger men tyckte det blev obekvämt att ha på båda handlederna.
Det tar ju så mycket handledstid från vänster annars dock.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Använder ni era endast när ni motionerar?
Provade att ha en sån smal Xiaomi på höger men tyckte det blev obekvämt att ha på båda handlederna.
Det tar ju så mycket handledstid från vänster annars dock.
Jag har min Instinct 2s på högerarmen dygnet runt. Förutom att folk tycker att jag är knäpp som "har två klockor på mig" så funkar det fint.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Använder ni era endast när ni motionerar?
Svar ja. Dels så gillar jag inte att vi är slavar under informations- och statistiköverflöd idag. Det förbättrar inte min livskvalitet att veta hur många steg jag tagit eller hur många minuter kvalitetssömn jag sovit.

Dels tycker jag inte om att ha fler grejer på handlederna än nödvändigt (dvs endast en, riktig, klocka :) )
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Använder ni era endast när ni motionerar?
Provade att ha en sån smal Xiaomi på höger men tyckte det blev obekvämt att ha på båda handlederna.
Det tar ju så mycket handledstid från vänster annars dock.
Innan 2006 gjorde jag som man gjorde förr; höll koll på tiden på vanlig klocka och mätte pulsen med två fingrar mot halsen. Plus förstås att jag var lyhörd på känslan i kroppen. Och så skrev jag träningsdagbok på papper, med en penna.

2006 köpte jag min första Polar och började få bra koll på puls och pulsbaserad träning. Och träningsdagboken blev digital (Excel).

Hade bara träningsklockan på under träning. Och så fortsatte det (med uppdaterade modeller och sensorer) fram till 2017, då jag köpte en Garmin Fenix 5. Efter det har jag burit en Garmin-pryl 24/7. Det i kombination med viss regelbundenhet i typ löptester etc har inte bara hjälpt mig att bibehålla min kondition, utan också ökat både tröskelpuls och tröskelkraft (FTP) plus styrka.

Nu tillhör jag för all del den grupp av människor som både gillar data och använder den för att utvecklas. (Och framför allt för att må bra, ha kul och orka göra sådant jag gillar; cykling, skidåkning, trail-/fjällöpning m m).

Sedan är det också med hjälp av återkopplingen från enheterna som jag lyckats ganska väl att behålla - och i någon mån utveckla - både kondition och styrka sedan värnplikten. Och det är över trettio år sedan.

Med det sagt så har mina fina klockor hamnat lite i skymundan, vilket jag håller på att ta igen den senaste tiden.

Så sedan 2017 har jag maximerat kunskapen som kommer från data från enheterna.

Kombinerar just nu en Garmin Marq med en Vivosmart 5 samt Edge 830 på cykeln, med mina klassiska klockor.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Använder ni era endast när ni motionerar?
Provade att ha en sån smal Xiaomi på höger men tyckte det blev obekvämt att ha på båda handlederna.
Det tar ju så mycket handledstid från vänster annars dock.
Jag har en Xiaomi Mi Band på höger handled för träning osv, inga problem då jag knappt känner av den. Enda minus är att man kan råka öppna bandet lite för enkelt.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Samma här. Stressmätningen på garmin gav mig bara mer stress 😂

Ett otyg är det att försöka utröna hur man mår med en sån mojäng. Istället för att känna efter liksom.
Hade en syresättning på 92% vid nåt tillfälle men mådde självklart utmärkt.
Och inte minst sömnappen som visade att jag sov dåligt fastän jag kände mig utvilad osv. 😅
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Ett otyg är det att försöka utröna hur man mår med en sån mojäng. Istället för att känna efter liksom.
Hade en syresättning på 92% vid nåt tillfälle men mådde självklart utmärkt.
Och inte minst sömnappen som visade att jag sov dåligt fastän jag kände mig utvilad osv. 😅
Hehe. Man ska inte lita för mycket på det. Som du säger man känner sig utvilad tills man ser. Sen vänder det 😂. Senaste garmin har jag alltid stängt av pulsen.
 
Senast ändrad:

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Nytillskott! Garmin Instinct 2S Solar, den lille varianten pga 15cm handleder.
Anlände igår, mycket bra första intryck. Sitter perfekt storleksmässigt och väldigt bekvämt band.
Har kört med Forerunner 35 tidigare, till löpning, cykling och längdskidor. Blir kul att testa något med fler funktioner.
0600C9EE-54E1-4F43-B003-02CC12B85C1B.jpeg
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Kör just nu en Garmin Fenix 7 Sapphire Solar, använder klockan till sömn, gym och löpning.
Sen åker den av och en "riktig" klocka åker på.

Hade gärnat vela använda min Garmin 24/7 men den ser för ruff ut på mitt jobb.
Sneglat på Marq men kostar ju alldeles för mycket för vad man får.

Någon som har något tips? Kanske köra något aktivitetsband från Garmin på dagarna.
 
Topp