Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok, vad ska jag kalla den?
...verkar inte som om jag som startade den kan ändra titel märkte jag![]()
Går för och går för - det var ett tag sedan 16618 gick alls.
Ah, men då är det bara att invänta mod.
Hörredu din lilla pajas.
Jag har lagt ut numret. Ring dit själv och prata med kvinnan. Namnet kan du få via PM. Hon hejdade sig innan hon sa något om Nymans men hennes reaktion räckte.
Är du anställd av Nymans möjligen?
Nej hörredu din minimupp
Kanske slår en signal så får vi se. Ska höra lite med de Rolex ADs jag har kontakt med också och återkomma.
Kan ju vara bra att kolla med ett gäng AD, inte för att se om Rolex ljuger utan mest om fler AD blåser folk på pengar, eller hur?
Ingen idé att höra med några AD:s. Ring till källan direkt.
Kan ju vara bra att kolla med ett gäng AD, inte för att se om Rolex ljuger utan mest om fler AD blåser folk på pengar, eller hur?
Alltså har man nog med pengar att köpa rolex eller andra klockor i den prisklassen så kan man gott och väl köpa hos en AD och slippa allt tjafs. Har man inte råd med detta så kommer man nog får en chock när man hör vad vissa "kända" urmakare tar för service i stockholm och göteborg.
Enkelt, varför snåla för ett par tusen när man kan köpa i svensk AD och få garanti utan massa tjafs osv.Kan du utveckla ditt resonemang samt slutledningsförmåga?
Enkelt, varför snåla för ett par tusen när man kan köpa i svensk AD och få garanti utan massa tjafs osv.
Om det är klass 1 så är det väl inget tjafs?
Här har han ju rätt..
Det betyder inte att jag har fel!
Enkelt, varför snåla för ett par tusen när man kan köpa i svensk AD och få garanti utan massa tjafs osv.
Klockan från pizzakartongen?Jag kan hålla med om att man vill ha en viss upplevelse när man lägger ut 50000-150000 på en klocka, men köper man något billigare så spelare det egrntligen ingen roll. Jag har köpt nya grejer utan orginalkartong till och med, som har levererats i pizzakartoner och liknande. Egentligen kan man ju argumentera att internationell garanti är meningslös eftersom chansen att något skulle vara fel på klockan är minimal. Man har dessutom 3 års reklamationsrätt i vilket fall som helst. Service måste man ju ä¨ndå göra så småningom, och klantar man sig och pajar klockan då får man ta det påförsökringen, alternativt lägga upp slantarna och hålla käft.
Vad är det för klocka, en roulex eller youmega?
"Dominos Pizda"
Sedan är det ju en del av upplevelsen att få klockan justerad och få komma hem med en såndär exklusiv påse med tillverkarens mamn på.
Det är ju inte riktigt samma sak att hämta ut ett grått paket på Hemköp och sedan behövs uppsöka urhandlare får justering osv...
Själv är jag på jakt efter en speedy 9300, får se vem som får äran att leverera den...
Jedyna pizda to ty!
Typ så känner jag just nu. Grattis btw till titeln som egentligen inte är en titel, typ "adlad" på mindre än 48h är strongt!
Det är ju vad jag skrev, typDet är ingen titel.
Precis som freno säger så kräver inte bilhandlare att du fraktar bilen dit du köpt den för att åberopa garantin. Rolex kräver inte att kunden står för frakt heller om felet täcks av garantin. De fall där det kan vara aktuellt att betala frakt är om det visar sig att felet inte täcks av garantin.
Sedan har jag faktiskt aldrig hört talas om en klocka som skickats till Rolex för att åtgärdas på garanti. Alla AD i Sverige har egna urmakare som är fullt kapabla att fixa alla möjliga fel.
Var inne med min Iwc (köpt på watchonwatch.com) hos Krons ur idag och fick väl ungefär samma svar där. Dem ville ha 1500kr för att skicka den på service. Mailat Iwc för att kolla vad dem säger om saken..