• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Grön inom klockområdet! Vilken klocka för 3k?

alan

Basic
Hej! Bestämde mig precis för att skapa ett konto efter att jag hittat denna sida och skummat igenom i ett par dagar nu.
Ni verkar vara kunniga här och då jag är väldigt ny inom klockvärlden men gillar klockor så kändes det bäst att skriva här!
Jag undrar vad för klocka ni rekommenderar som en första klocka för runt 3000kr? Har varit inne på Seiko, Tissot och Certina samt Orient. Tror jag helst vill ha en diver då jag tycker de ser bättre ut och jag har tänkt att använda klockan som en allround till allt egentligen och kanske bada med den i sommar :)
Mvh

Senast ändrad:
Tack för snabbt svar! :D
Skulle du kunna utveckla varför just Seiko och finns det någon du rekommenderar, har hört att SKX007 ska vara något av en klassiker och inte allt för dyr :)
Seiko gör bra klockor och är ett intressant och bra varumärke. 007 eller 009 är ju klassiskt, många har en, inklusive mig själv. Tror säkert det finns mer udda varianter av dykare från Seiko i samma prisklass eller strax över, är tyvärr kass på referenser. -ping @yonsson

Seiko gör bra klockor och är ett intressant och bra varumärke. 007 eller 009 är ju klassiskt, många har en, inklusive mig själv. Tror säkert det finns mer udda varianter av dykare från Seiko i samma prisklass eller strax över, är tyvärr kass på referenser. -ping @yonsson
Då ska jag kika lite på Seikos dykarklockor, hemsidor du kan rekommendera? Har hittat Chrono24 och Uret som verkar ha rimliga priser.

Då ska jag kika lite på Seikos dykarklockor, hemsidor du kan rekommendera? Har hittat Chrono24 och Uret som verkar ha rimliga priser.
Om det är nytt du ska köpa så säljer ju tex klockmaster Seiko. Kul att kunna besöka en butik och klämma i verkligheten kanske. Annars dyker det upp väldigt mycket på köp och sälj här på forumet.

Om det är nytt du ska köpa så säljer ju tex klockmaster Seiko. Kul att kunna besöka en butik och klämma i verkligheten kanske. Annars dyker det upp väldigt mycket på köp och sälj här på forumet.
Jo men precis, man vill ju testa den på innan. Bor i sthlm så borde hitta dessa att testa någonstans :)

Någon av dessa (eller båda). Grymma klockor. Ca 1700kr styck.

Värt att tillägga att båda finns med svart och blå tavla.

Orient Ray II samt Orient Mako II.

ss221819b060_orient-ray2_ss221805b061_orient-mako2.jpg

Gillar verkligen dessa, tycker de ser riktigt fina ut faktiskt! Är dessa lätta att få tag på?
Jadå, köp via orientuhren.de - inom europa så du slipper moms+tull. Har köpt därifrån flera gånger.
Alternativt seriouswatches.com men de är dyrare på dessa modeller just nu.

Har ägt båda två. Saknar faktiskt :)

@Hassinho
Måste det hara mekanisk? Gå upp en tusenlapp så får du en Certina DS Action Diver Precidrive, klart värt! Helre ett precisionskvarts än böösmekanik..:)

/Jazze

En grön dykare från SEIKO för 3 blir nog lurigt.
Hehe, läste lite knas. För 3 hade jag köpt en snzh55 eller en skx007.

SARB033, inget snack om saken. Går ej få mer klocka för 3k. Punkt.
Vill du prompt ändå ha en dykare (jag fattar, har själv alldeles för många dykare) så är SKX ett givet val, jag har en 013 som jag kan rekommendera.

Tillbaka
Topp