Jag som fortfarande är förhållandevis oinsatt jämfört med många andra här och anser mig vara fortfarande mer åt "svenne banan" hållet som bara känner igen Rolex och Omega som premiumklockor än "fullt insatt" i B&M, PP, Panerai, GS etc etc men är på god väg att inse storheten i många märken som jag aldrig hört talats om för 2 år sedan.
Jag känner fortfarande att Seiko är något man ser på Ur&Penn mm och även fast jag tycker att många GS modeller är väldigt läckra så är det någonting som inte riktigt klickar för mig.
Om det sen är som nämnts tidigare just det faktum att de gör klockor i ett så stort prisspann? Ja kanske det är något som satt sig i mitt undermedvetna...
Jag äger själv ett par Seikos i det lägre prisspannet och tycker att de är väldigt mycket klocka för pengen men för mig så är det just detta Seiko är för tillfället. Mycket klocka för en relativt billig peng och ett mycket fint insteg i de mekaniska urens värld.
Men om en månad eller ett år så kan detta helt ha vänts på ända, efter att ha läst Yonssons och 80-talistens mfl vurmande för Seiko om och om igen
Jag förstår att de har högre krav än COSC på GS mm men som sagt än så länge så är det något som inte riktigt klickar mellan mig och GS...