• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gravyr på Boetten, den bildade mannens tatuering?

Landshark

Cartier
OT: Jag har ett silverpläterat serveringsfat ca 40 cm i diameter som jag skulle kunna sälja till rätt pris.

Perfekt för dig som heter "Elsa" och fyller "50 år" inom kort...
;)
 

LS

Panerai
2-Faktor
Lite bump men det här är en idé som jag lockas av.

Plocka ut en ny sub från AD och gravera något enkelt typ initialer och datum för att göra det lite svårare att impulssälja den. Sedan blir man owg och har klockan på sig jämt. Det är en kul tanke att någon gång kunna titta på klockan och se varje repa och tänka på allt den varit med om, och kanske till och med kunna lämna den vidare till någon som ett kul minne. I så fall får det bli en till gravyr med nya initialer och datum :)

Antar att det här är en idé som låter bättre och vackrare i teorin än i verkligheten. Finns för många fina klockor där ute :D
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Veliga själar som jag önskar man hade ett gäng baksidor att byta på klockan, för jag vet att jag skulle ångra en gravyr efter ett tag.

Precis samma anledning till att jag aldrig skulle tatuera mig :D
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Funderar lite över gravyr på min 116200... Och har några spontana förslag utan att ha tänkt noga. Lite förslag som bara snabbt dök upp i skallen med andra ord.

- Filippinernas karta/flagga
- Initialer (fyra bokstäver) + födelseår

Edit: är halvfilippin och halvsvensk. Så jag funderar på om man på något sätt kan göra något som står för det...

Bakboetten är stor som en enkrona ungefär.

image.jpg


Vad tycker ni? Några fler förslag?
 
Senast ändrad:

Steinkopf

Breitling
Funderar lite över gravyr på min 116200... Och har några spontana förslag utan att ha tänkt noga. Lite förslag som bara snabbt dök upp i skallen med andra ord.

- Filippinernas karta/flagga
- Initialer (fyra bokstäver) + födelseår

Bakboetten är stor som en enkrona ungefär.

image.jpg


Vad tycker ni? Några fler förslag?

Varför inte gravera in Filippinernas statsvapen när du ändå tänker i dem banorna?

Ser enligt mig väldigt bra ut och skulle nog göra sig ännu bättre på en bakboett: https://upload.wikimedia.org/wikipe...000px-Coat_of_arms_of_the_Philippines.svg.png
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Varför inte gravera in Filippinernas statsvapen när du ändå tänker i dem banorna?

Ser enligt mig väldigt bra ut och skulle nog göra sig ännu bättre på en bakboett: https://upload.wikimedia.org/wikipe...000px-Coat_of_arms_of_the_Philippines.svg.png

Grymt förslag! Tack.

Ser bättre ut än flaggan tycker jag. Kartan kan se plottrig ut då det är en massa öar.

Är halvfilippin och halvsvensk. Så jag funderar på om man på något sätt kan göra något som står för det...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag har funderat på samma sak @Ernesto. Vore riktigt snyggt med typ en korsad flagga.

Hade det på studenten för två år sedan, men undrar om det inte blir för ihoptryckt och litet på bakboetten CH...

Detta är ett koncept man skulle kunna bygga vidare på, givetvis med den svenska och Filippinska flaggan i ditt fall @Ernesto.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c3/Flag_of_Ireland_and_Germany.png

Annars tycker jag att statsvapnet ser riktigt bra ut!

Är 90 % säker på att det inte fanns färg så en gravyr med korsad flagga blir nog inte så himla bra.

Fan, statsvapnet såg riktigt smutt ut.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Funderar lite över gravyr på min 116200... Och har några spontana förslag utan att ha tänkt noga. Lite förslag som bara snabbt dök upp i skallen med andra ord.

- Filippinernas karta/flagga
- Initialer (fyra bokstäver) + födelseår

Edit: är halvfilippin och halvsvensk. Så jag funderar på om man på något sätt kan göra något som står för det...

Bakboetten är stor som en enkrona ungefär.

image.jpg


Vad tycker ni? Några fler förslag?
Oavsett vad du väljer är det en grym klocka ☺
 
När jag hittat rätt klocka så skall jag köpa den för pengarna jag fick i arv efter min pappa, som gick bort alldeles för tidigt i cancer tidigare i år.

På den skall jag sedan gravera in hans namn, födelsedatum och dödsdatum. Detta för att jag vill att den skall gå vidare till mina barn osv.

#fuckcancer

Ok, nu har jag klockan. Var, i Stockholm, lämnar jag med fördel in den för gravering?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Man kanske skulle gravera in sitt namn på sidan, då blir det ett riktigt statement" Nästan så man säger att man vill bli begravd med sin klocka :cool:
IMG_0455.jpg
 
Topp