• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grilltråden v2.0

Brogren

Cartier
image.jpg


Jag blir bara mer och mer kär i den klockan sedan Aurum bytte glasring.
 

Skolläraren

Panerai
image.jpg


En bild från förra veckan, men den fyller en viktig funktion. Mitt grillintresse sköt i höjden när jag köpte en skorstenständare. Perfekt glöd och ingen hemsk tändvätska som blir ojämn. Nästa grillning står grillspett på menyn, för det har jag aldrig kört själv.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
image.jpg


En bild från förra veckan, men den fyller en viktig funktion. Mitt grillintresse sköt i höjden när jag köpte en skorstenständare. Perfekt glöd och ingen hemsk tändvätska som blir ojämn. Nästa grillning står grillspett på menyn, för det har jag aldrig kört själv.


Känns som grillspetten kommer tillbaka igen efter att ha dominerat under tidigt 90 tal. Jag skulle vilja veta om någon jämfört skorstenen med tändgaffeln? Har själv en tändgaffel men alla pratar om hur bra skorstenen är.
 

Jextic

Breitling
Jag tänder den med tändkuber/ecofiberkuber eller vad dom nu heter.
tar ca 10 minuter från start till grillning
 

Camo00

Patek
Har grillat högrevsburgare på engångsgrill TVÅ gånger, kommer aldrig bli en tredje... hoppas jag. För det första så ligger där en impregnerad duk som oftast brinner upp på ett par sekunder och således aldrig hinner utgöra värmen under tillräckligt lång tid för att kolen ska börja glöda. För det andra så brukar det saknas lufthål i själva grillen så det får du tillverka själv, för det tredje så brukar kolen som ligger i vara av samma klass som klockor från Ur & Penn :p
Om du fortfarande vill testa efter att ha läst ovanstående text så föreslår jag att du köper en flaska tändvätska om du inte vill spendera resten av kvällen i frustration. Hur som helst så blev mina burgare klara precis innan värmen avtog avsevärt så en köttbit på engångsgrill är inte att rekommendera, korv däremot går bra om man får skiten att glöda.


Det dummaste jag har hört, N!! Högrevsburgare ska för fan inte mer än brännas på ytan, och DET hinner Du på engångsgrillen!!

INGEN vill höra "Well Done!" när man grillat nötkött!!
 

Icaras

Rolex
Det dummaste jag har hört, N!! Högrevsburgare ska för fan inte mer än brännas på ytan, och DET hinner Du på engångsgrillen!!

INGEN vill höra "Well Done!" när man grillat nötkött!!
Haha! Jag ber om ursäkt herr grillmästare! Det ska inte hända igen! :p

Nästa gång blir det vändgrillade burgare á la Camo00 ;)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag vill också testa! Posta nått bra recept vetja :)


Ska se vad jag kan hitta. Vanligtvis använder man persilja(vissa har haft i koriander), lite chili och vitlök i köttfärsen. Salt/peppar och 1-2 ägg för att få den och fästa som korvar runt grillspettet. Har även smakat varianter som är ganska starka.
 
Topp