• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grilltråden v2.0

carlanton

Audemars
image.jpg


Voilá! Fläsket blev magiskt.
 

BOTL

Panerai
Kan Nexus så kan jag. Föresten har jag aldrig fått så bra resultat på kolgrill som jag får på gasolgrillen. Med ålderns rätt har jag gett upp kolets mystik!

VAFALLS :) Jag grillar gärna åt dig på kol om du drar en föreläsning om Breitling.

Enligt min erfarenhet är billigare gasolgrillar inte så bra, brännarna sätter igen och kräver mycket underhåll och lite svårt att få jämn resultat när brännarna ger ojämn hetta..


Ben Bockbrännarbolmers
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
VAFALLS :) Jag grillar gärna åt dig på kol om du drar en föreläsning om Breitling.

Enligt min erfarenhet är billigare gasolgrillar inte så bra, brännarna sätter igen och kräver mycket underhåll och lite svårt att få jämn resultat när brännarna ger ojämn hetta..
/quote]
Vad falls, billig? Här pratar vi Weber! Bättre blir det inte!!!
 

BOTL

Panerai

Genesis serien är bra men kostar, vilken har du?
Högst på min lista står en Primo XL :)


Ben Bockbrännarbolmers
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Saftig kyckling.
Färska kycklinglår som du kokar dagen före de ska på grillen.

Koka upp vatten med lök, vitlök, paprika, morot, pimientopulver,tomatpure, habanero, timjan,dragon, delade citroner, lagerblad, salt och en nypa socker.

Släng ner låren låt de koka i ca 30minuter ta av grytan och ställ den svalt över natten. Upp med låren och reducera ner buljongen till hälften, sila av.

Nu är det bara att brassa på kycklingen på KOLgrillen tills den fått en fin färg.

Dra upp kycklingen på ett bleck med lite goda tillbehör som du grillat typ majs, lök, potatis, purjo, tomat, persika osv.
Häll över buljongen och servera det rykande hett.

En egen slagen habanero-aioli till detta blir en extra kick.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Två hela kycklingar, späckade med lime och kryddade med citronpeppar, cayennepeppar och havssalt. Först hög värme för att sota sedan med nästan stängda ventiler för att få rökig smak. Till detta äter vi färskpotatis, klassisk grönsallad och fetaost.

20140720_174216.jpg
20140720_175620.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Två hela kycklingar, späckade med lime och kryddade med citronpeppar, cayennepeppar och havssalt. Först hög värme för att sota sedan med nästan stängda ventiler för att få rökig smak. Till detta äter vi färskpotatis, klassisk grönsallad och fetaost.

20140720_174216.jpg
20140720_175620.jpg
Lät fan rätt schysst asså!! Indirekt värme efter sotningen?
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Två hela kycklingar, späckade med lime och kryddade med citronpeppar, cayennepeppar och havssalt. Först hög värme för att sota sedan med nästan stängda ventiler för att få rökig smak. Till detta äter vi färskpotatis, klassisk grönsallad och fetaost.

Jag är klart imponerad, bäste minister!
Själv slängde jag bara på några färdigkryddade kycklingfiléer för snabbgrillning som inmundigades till vår första potatisskörd.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Oj, vilken levande tråd... ;)

Då satt man här igen.

Ikväll blir det grillad röding i foliepaket med citron och dill. Till förrätt örtrubbad rökt makrillfilé på kavring med romsås.

dumy6u3u.jpg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Efter Spencers bild på shish blev jag så förbannat sugen att jag var tvungen att grilla det till lunch i dag. Istället för hummous gjorde jag baba ghanoush(röra på äggplanta), därav äggplantorna på grillen. Paprika och nyplockad lök samt Haloumi.

shish_kebab.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Efter tillåtelse från TS kommer nu kvällens måltid.

Fitnessbrudarna på Instagram skulle kalla detta "fitnessenchiladas" men jag kallar det för ta-vad-du-har-enchiladas. Är du intresserad av fitnessbrudarna på Instagram rekommenderar jag jaghetervilma.

Gör så här:
Stek nötfärsen
Häll i tacokrydda och vatten
Sänk värmen
Häll i salsa

Grilla tortillabrödet, brödet ska vara krispigt

Toppa med lättkvarg
Salladsblad

image.jpg
 

carlanton

Audemars
Lite oklart vad detta är. Ser ut som en t-benstek med filésidan utskuren. Inget höjdarkött, men man får vara glad över det lilla man får när man bor i Afrika.

image.jpg
 
Topp