Kör pizzasten i ugnen för nu och framöver blir det Ooni eller mura en ugn.Vill du kunna göra pizza i ugnen kan du kombinera de två, grillplatta i gjutjärn eller pizzastål.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör pizzasten i ugnen för nu och framöver blir det Ooni eller mura en ugn.Vill du kunna göra pizza i ugnen kan du kombinera de två, grillplatta i gjutjärn eller pizzastål.
Sten funkar inte så bra i ugn, behöver leda värme bättre än så.Kör pizzasten i ugnen för nu och framöver blir det Ooni eller mura en ugn.
Känns som att det blivit ganska bra ändå. Men stål är bättre?Sten funkar inte så bra i ugn, behöver leda värme bättre än så.
Säkert skillnad på sten och sten, men metall leder värme mycket bättre. Man får fin yta undertill fast man kör med fullt aktiverad grill i ugnen. Är rätt mycket energi i 6kg järn.Känns som att det blivit ganska bra ändå. Men stål är bättre?
Så är det ju! Stenen är ganska stöddig den med, är varm en halv evighet efter användningSäkert skillnad på sten och sten, men metall leder värme mycket bättre. Man får fin yta undertill fast man kör med fullt aktiverad grill i ugnen. Är rätt mycket energi i 6kg järn.
…är nog för den inte leder värme så bra, hehe. Kan vara värt att testa om du får möjligheten iaf. Lite samma som när man steker. En tjock tung panna ger bättre stekyta då temperaturskillnaden mellan maten och pannan är större.Så är det ju! Stenen är ganska stöddig den med, är varm en halv evighet efter användning![]()
Sant, den håller värme bättre än den leder den.…är nog för den inte leder värme så bra, hehe. Kan vara värt att testa om du får möjligheten iaf. Lite samma som när man steker. En tjock tung panna ger bättre stekyta då temperaturskillnaden mellan maten och pannan är större.
Sant, den håller värme bättre än den leder den.
Njae, typ! Snackade med en smed genom jobbet och måttbeställde en livsmedels godkänd stekplåt i 8mm. Otroligt nöjd med den. Vilken jävla stekyta man har att jobba med och resultatet blir grymt. Sjukt bra till bl.a smashed burgers.Inte en grill som vi brukar jiddra om här - men ändå tillräckligt nära…
Är det någon som har ett stekbord som komplement till grillen? Då menar jag av typen ”Plancha” och inte ”Muurika”
![]()
Jag har varit sugen ett tag men har svårt att trycka på knappen tydligen.
Någon som har motsvarande och kan delge lite erfarenhet? Internet är såklart fullt av lyriska människor som gör reviews…
Njae, typ! Snackade med en smed genom jobbet och måttbeställde en livsmedels godkänd stekplåt i 8mm. Otroligt nöjd med den. Vilken jävla stekyta man har att jobba med och resultatet blir grymt. Sjukt bra till bl.a smashed burgers.
![]()
![]()
Jag förstår. Men primons yta kanske räcker? Då kan du ju ta ett pappersark och skära ut en mall och ta till en smed och göra en liknande plåt? Du får väl spara 5-10mm på varje sida men har du gallren i kan du ju vila plåten på demAh, snygg lösning.
Tyvärr har jag ingen gasolgrill heller, men det går ju också att ordna. Funktionen blir ju samma. Lysande!
Har en liten stekplatta som går in i primon och som används på gasolspisen i köket, men när man är många behövs betydligt större yta.
Mycket bra ide men tror det är gränsfall om det räcker. Har hellre för stor än för liten yta. Möjligen är det enkelheten i att bara starta gasolen som lockar lite också.Jag förstår. Men primons yta kanske räcker? Då kan du ju ta ett pappersark och skära ut en mall och ta till en smed och göra en liknande plåt? Du får väl spara 5-10mm på varje sida men har du gallren i kan du ju vila plåten på dem
Såååå… Hur gick det?Premiär med Sumo idag
![]()
Jag använder denna till min gasolgrill, funkar perfekt till bland annat smashInte en grill som vi brukar jiddra om här - men ändå tillräckligt nära…
Är det någon som har ett stekbord som komplement till grillen? Då menar jag av typen ”Plancha” och inte ”Muurika”
![]()
Jag har varit sugen ett tag men har svårt att trycka på knappen tydligen.
Någon som har motsvarande och kan delge lite erfarenhet? Internet är såklart fullt av lyriska människor som gör reviews…
Är det någon som varit lyckosam i att lokalisera tredjeparts-reservdelar till Weber Genesis, närmare bestämt "Flavorizer bars" i rostfritt?
Original kostar ungefär som en ny grill.
![]()
Sista vändan med julskinkor. Just dessa har varmrökts med 75% äpple och 25% hickory. Enligt mig en utomordentligt passande kombo just för julen![]()
![]()
Nej, inte i år (tror jag)Blir griljeringen även det utfört på grillen?
Ja det kan vara ett jävla skit när skinnet bränner fast på grillen. Du kan ta lite grillfolie, ungefär i fiskens storlek, hugg massa hål i den med en gaffel för cirkulation/rök även på undersidan sen lägga laxen på folien. Då lyfter du enkelt bort den i efterhand och kan lika lätt ta bort folien, voilà, hel fiskGlömde fota i grillen men rökt två laxar nu på morgonen iaf.
Nån gång ska jag lyckas flytta den så den är hel.
![]()
Bra tips!Ja det kan vara ett jävla skit när skinnet bränner fast på grillen. Du kan ta lite grillfolie, ungefär i fiskens storlek, hugg massa hål i den med en gaffel för cirkulation/rök även på undersidan sen lägga laxen på folien. Då lyfter du enkelt bort den i efterhand och kan lika lätt ta bort folien, voilà, hel fisk