Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
4290 på Netonnet. Kikade redan förra året men frugan sade stopp då....
Iaf samma pris nu som då, lite uppgraderade galler etc 2015. Precis färdiggrillad för dagen, absolut nöjd!
Frugan? Pojkar ärligt talat vad fan pratar ni om!Tackar blir en sådan nästa gång, frugan övertalad
Grillen eller klockan?Tio gånger har den använts sedan inköp och det var för fyra dagar sedan. Så galet smidigt.
Gazprom oder e-on kol??
Japp, kör alltid kol i sommarstugan, jäkla meck innan allt är ok men man har ju liksom mer tid i sommarstugan än hemma av naturliga skäl. Hemma en äldre gasolgrill modell större/lagom.
Gasolgrillen hårt körd i många år, praktiskt men det ger inte det lilla extra enl mig, dock mkt praktiskt, enkelt att reglera värmen och snabbt igång.
Kolen körs hårt den med men under andra förutsättningar, inga barn direkt efter fritis som skriker maaat pappa maaat... Utan mkt mer genomtänkt matlagning. (Visst visst en och annan korvafan hamnar väl där den med.)
Nu var faktum att gasspisen börjar ge upp, inte samma fart i den som för några år sedan, funkar men som sagt inte optimalt. Kolgrill som fungerar som gasolen vore fint, dvs samma fina stora grillyta och med ngn möjlighet att reglera värmen bra. Fanns ngn sådan men tyvärr med usla recensioner.
Fakta min weber ger alltid bra resultat, värmen regleras genom närvaro och omtanke, men fantastiskt resultat. Ok fann en kolgrill med gaständning, lite mixade omdömen på nätet angående just den punkten men annars mkt positivt. Slår till!
Bästa blandningen eller? En 57cm weber MIT alles!
Provkört lite senaste veckan, grillen känner jag i botten till från lantstället, bättre galler, askkopp samt lockhållare idag jämfört med den från 2009. Annat sig likt har man kört tidigare är grillningen sig lik. Den STORA skillnaden ligger i starten! Inget kladd med div tändutrustning, i med kolen i briketthållarna ( aldrig nyttjat dessa tidigare) och på med gaständningen, 5-10 min senare har man en allt från bra start till klart för grill status!
Resultatet som vanligt grymt bra. Hade denna lösning funnits på 67: an hade jag gärna lagt en slant till för att få den ultimata partygrillen!
Good smoke all /Aron
Så det tar bara ca 10 min för att få perfekt glöd på briketterna? Låter nästan för bra för att vara sant
Det måste jag prova! Tror barnen kommer älska det.Testade att grilla Beer Can Burgers i söndags enligt denna modell:
Blev inte så tokigt. Ett kilo nötfärs blev 5 "bollar" = 200 grammare. Perfekt storlek. Emellertid bör tillagningstiden justeras. I klippet anges 1 h på indirekt grillning. Jag körde 40 min och det var alltför mycket. Nästa gång tror jag 20-25 min blir mer lagom...
Hängmörad lammrack till middag ikväll. Så jävla gott men man får inte speciellt mkt rent kött för 300 spänn
Ser mycket trevligt ut, snyggt att du fick med klockan på ett hörn ocksåLite grill i all enkelhet
Kompisens Sub-C. Jag körde daytonaSer mycket trevligt ut, snyggt att du fick med klockan på ett hörn också
Ser fint ut, men en annan har fullt upp med att hålla koll på glödenFruktansvärt dålig uppslutning i denna tråd. Har alla tjänstefolk månntro? Jag postar vidare.
Fruktansvärt dålig uppslutning i denna tråd. Har alla tjänstefolk månntro? Jag postar vidare.