• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grilltråden v2.0

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Vi är flera som sökt efter grilltråden utan resultat, den verkar vara bortagen. Det bästa man kan göra då är att fortsätta grilla och lägga upp en ny tråd. Skam den som ger sig!

Burgare grillade...
IMG_4608.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tradition i mammas land, lechon. Man grillar hela grisen och skalar den därefter och äter den som chips.
image.jpg


Och en klocka så att inte den där lirarn Denke sätter OT i rubriken. Här är en asgammal Rolex, äldre än TS, på en asmodern länk, yngre än jag.
KJOurFw.jpg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Tradition i mammas land, lechon. Man grillar hela grisen och skalar den därefter och äter den som chips.
image.jpg


Och en klocka så att inte den där lirarn Denke sätter OT i rubriken. Här är en asgammal Rolex, äldre än TS, på en asmodern länk, yngre än jag.


Den kan aldrig vara äldre än mig, så gammal går det inte att vara....förutom Tobbe-i-Etuna då!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Låt då detta vara en grilltråd och inte en ny förtäckt Dagens klocktråd.


Då kanske vi skulle dragit upp några regler så att denna tråd inte missbrukas. Jag känner ju direkt att jag missbrukade tråden med första inlägget i och med att jag inte har någon form av grill med i bilden.

Jag förutsätter att samtliga bilder from nu, innefattar klockor, grillar och resultat från grillning. Må denna tråd brinna i helvetet annars.
 

Icaras

Rolex
Då kanske vi skulle dragit upp några regler så att denna tråd inte missbrukas. Jag känner ju direkt att jag missbrukade tråden med första inlägget i och med att jag inte har någon form av grill med i bilden.

Jag förutsätter att samtliga bilder from nu, innefattar klockor och grillar. Må denna tråd brinna i helvetet annars.
Borde ju även innefatta resultatet av grillningen. Läste aldrig de sista inläggen i förra tråden så jag vet inte riktigt vad som fick den att vara som dagens klocktråd.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Borde ju även innefatta resultatet av grillningen. Läste aldrig de sista inläggen i förra tråden så jag vet inte riktigt vad som fick den att vara som dagens klocktråd.

Vi behöver inte fler dagens klocktråd som maskerats som dagens sko och klocktråd, klock och kniv, klock och grill osv. Det finns förövrigt en mattråd där dessa inlägg passar mycket bra. :)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Vi behöver inte fler dagens klocktråd som maskerats som dagens sko och klocktråd, klock och kniv, klock och grill osv. Det finns förövrigt en mattråd där dessa inlägg passar mycket bra.


Köper det du skriver Spencer, dock är det många med mig som tyckt att grilltråden varit trevlig så här års då man kan se vad andra klockintresserade grillar och på så sätt få lite inspiration. Mattråden kan bli lite anal kan jag tycka. Men det kanske finns ett mål med att ta bort "onödiga" trådar.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Köper det du skriver Spencer, dock är det många med mig som tyckt att grilltråden varit trevlig så här års då man kan se vad andra klockintresserade grillar och på så sätt få lite inspiration. Mattråden kan bli lite anal kan jag tycka. Men det kanske finns ett mål med att ta bort "onödiga" trådar.

Syftet är att inte seriösa trådar skall tryckas undan av mer "lättsamma" trådar. Därför kör vi samlingstrådar. Inget fel i att ha en grilltråd, men låt den då avhandla grillning och inte bara ännu en bild på en klocka som troligen redan postats i dagens klocktråd.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Syftet är att inte seriösa trådar skall tryckas undan av mer "lättsamma" trådar. Därför kör vi samlingstrådar. Inget fel i att ha en grilltråd, men låt den då avhandla grillning och inte bara ännu en bild på en klocka som troligen redan postats i dagens klocktråd.


Jag förstår hur du tänker. Då får vi se vad folk anser om den här tråden, i värsta fall får den väl tas bort.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
TS, är engångsgrill reko? Eller måste man gå all in à la Nexus?


Jag har aldrig gillat engångsgrillar, det blir inte tillräckligt hett. Det fungerar kanske att grilla korv på dem, men jag tycket att man i så fall skall söka sig till någon park/allmänning/strand som redan har en stenstod som man kan nyttja, då är det bara att ta med kol och elddon.
 

Icaras

Rolex
TS, är engångsgrill reko? Eller måste man gå all in à la Nexus?
Har grillat högrevsburgare på engångsgrill TVÅ gånger, kommer aldrig bli en tredje... hoppas jag. För det första så ligger där en impregnerad duk som oftast brinner upp på ett par sekunder och således aldrig hinner utgöra värmen under tillräckligt lång tid för att kolen ska börja glöda. För det andra så brukar det saknas lufthål i själva grillen så det får du tillverka själv, för det tredje så brukar kolen som ligger i vara av samma klass som klockor från Ur & Penn :p
Om du fortfarande vill testa efter att ha läst ovanstående text så föreslår jag att du köper en flaska tändvätska om du inte vill spendera resten av kvällen i frustration. Hur som helst så blev mina burgare klara precis innan värmen avtog avsevärt så en köttbit på engångsgrill är inte att rekommendera, korv däremot går bra om man får skiten att glöda.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har grillat högrevsburgare på engångsgrill TVÅ gånger, kommer aldrig bli en tredje... hoppas jag. För det första så ligger där en impregnerad duk som oftast brinner upp på ett par sekunder och således aldrig hinner utgöra värmen under tillräckligt lång tid för att kolen ska börja glöda. För det andra så brukar det saknas lufthål i själva grillen så det får du tillverka själv, för det tredje så brukar kolen som ligger i vara av samma klass som klockor från Ur & Penn :p
Om du fortfarande vill testa efter att ha läst ovanstående text så föreslår jag att du köper en flaska tändvätska om du inte vill spendera resten av kvällen i frustration. Hur som helst så blev mina burgare klara precis innan värmen avtog avsevärt så en köttbit på engångsgrill är inte att rekommendera, korv däremot går bra om man får skiten att glöda.

Jag får tacka för tipsen, men det var mest ett internskämt till Zacke. Måste säga att det var bra tips ändå N! ;)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Har grillat högrevsburgare på engångsgrill TVÅ gånger, kommer aldrig bli en tredje... hoppas jag. För det första så ligger där en impregnerad duk som oftast brinner upp på ett par sekunder och således aldrig hinner utgöra värmen under tillräckligt lång tid för att kolen ska börja glöda. För det andra så brukar det saknas lufthål i själva grillen så det får du tillverka själv, för det tredje så brukar kolen som ligger i vara av samma klass som klockor från Ur & Penn :p
Om du fortfarande vill testa efter att ha läst ovanstående text så föreslår jag att du köper en flaska tändvätska om du inte vill spendera resten av kvällen i frustration. Hur som helst så blev mina burgare klara precis innan värmen avtog avsevärt så en köttbit på engångsgrill är inte att rekommendera, korv däremot går bra om man får skiten att glöda.


Tack Icaras,Jättebra, det är väl denna typ av inlägg vi eftersträvar (antar jag) och tom utan klockbild! Men jag vill fortfarande få ta med bilder på klockor då detta ÄR ett klockforum. SÅ det kommer jag att göra. Så det så!!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Syftet är att inte seriösa trådar skall tryckas undan av mer "lättsamma" trådar. Därför kör vi samlingstrådar. Inget fel i att ha en grilltråd, men låt den då avhandla grillning och inte bara ännu en bild på en klocka som troligen redan postats i dagens klocktråd.


Förstår principen, och har väl inte så mycket emot den. Men om jag grillar och vill fota klockan samtidigt så gör jag det hellre i grilltråden. Problemet med de sammanslagna trådarna är att de blir långa och att åtminstone jag inte scrollar igenom alla inlägg.
Sedan vill jag påpeka att det redan finns flera trådar med snarlikt upplägg där vitsen i princip är att fota dagens klocka.
Tex ministerns egna två -den första och enda Dagens klocktråd samt -ställ ner ditt glas.....dessutom Omens -Vad gör du just nu..
Ok, kanske det blir lite större variation på ölflaskorna och vinglasen samt skyskrapor och tigerjakt, men ändå.......
Tillbaka till denna tråd. Vi får försöka hålla en högre nivå på inläggen då!
 
Topp