• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GRUPPKÖP: Sjöö Sandström featuring Erikson Urhandel. Avslutas MÅNDAG 29/6.

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Grymt styrt @Clark Kent och tack till @ERIKSON URHANDEL för möjligheten.
Jag har länge varit sugen på en Royal Capital och då man snart fyller 50 är det väl dags för en minnesklocka till sig själv men den verkar inte finnas i sortimentet längre? :(
Mvh
Ola G

Jag tror att de i stål är slutsålda, men att det kan finnas enstaka guldare kvar med blå tavla, men jag har tyvärr ingen koll på om Erikson har inne. Grattis i förskott :) Här är den grå som är min favorit. @Geparden ´s gamla som jag fick nöjet att se och prova.

35F2397E-9820-4A6D-A89A-B8A3DD06EA9A.jpg
Den blåa i guld finns med 30% rabatt hos Nymans i Västerås, 118' går den på.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Dags att skriva på listan om krav på att Landsort ska släppas innan 28/6. Nån som hakar på?

Det hade varit toppen minst sagt :) Rätt imponerande ändå när man tänker på att Sjöö har gjort så skilda klockor som Royal Capital och Landsort, och dessutom Chronolinken med sina speciella features. Tre riktigt bra modeller. Jag tror att en ny omgång Royal Capital skulle sälja bra, speciellt om den såldes både med läder men även gummi. Det är ju ändå en 10Bars sportklocka.
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Jag tror att de i stål är slutsålda, men att det kan finnas enstaka guldare kvar med blå tavla, men jag har tyvärr ingen koll på om Erikson har inne. Grattis i förskott :) Här är den grå som är min favorit. @Geparden ´s gamla som jag fick nöjet att se och prova.

35F2397E-9820-4A6D-A89A-B8A3DD06EA9A.jpg
Bra initiativ!
Länge sedan man hängde i S&S tråden... Royal Capital... Varför sålda men egentligen den? Urverket är fint, var det inte tungsten i den?
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Grymt styrt @Clark Kent och tack till @ERIKSON URHANDEL för möjligheten.
Jag har länge varit sugen på en Royal Capital och då man snart fyller 50 är det väl dags för en minnesklocka till sig själv men den verkar inte finnas i sortimentet längre? :(
Mvh
Ola G
Hej Ola,
Första generationen som kom för 6 år sedan är helt slut. Senaste i helguld kanske, jobbar på det. Vilken tavlefärg skulle du vilja ha, den blå eller den i silver?
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Oj vad svårt det var. Alla modeller var jättefina, men till slut blev det 36mm pärlemor. Håll tummarna att det blir uppskattat nu. Stort tack @ERIKSON URHANDEL för ett fint erbjudande och riktigt bra service! :)

3C89D126-418C-49FB-A75D-AEA421AE0BA5.jpeg

C89D1B18-99B6-465E-B1C5-B7D42138143E.jpeg
F44BB58A-861D-4480-9BD5-8A222B6B86D2.jpeg
Jag blir själv sugen på att göra något liknande men har inte riktigt något stort att fira inom kort. Förutom att man alltid borde fira sin fru maximalt. Både MoP och champagnetavlan ser strålande ut.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Jag blir själv sugen på att göra något liknande men har inte riktigt något stort att fira inom kort. Förutom att man alltid borde fira sin fru maximalt. Både MoP och champagnetavlan ser strålande ut.
Kör bara kör! Rosétavlan var också super och lite mer ovanlig.

32 vs 36 var svårt. 32 är tunnare, mindre och har smalare länk. Men kul med automat. Tror 36 blir kanon men vi får se om ett tag när födelsedagen passerat :)
 

Snårtas

Rolex
Bumpar tråden med lite inspirationsbilder lånade från @-RI-

Den blå WT:n är en riktigt grym sommarklocka, och bra läge att slå till på klocka med både länk och gummi.

IMG_20190522_191045_980.jpg
IMG_20190522_201228_645.jpg
Bumpar tråden med lite inspirationsbilder lånade från @-RI-

Den blå WT:n är en riktigt grym sommarklocka, och bra läge att slå till på klocka med både länk och gummi.
Just den där modellen och versionen ser riktigt trevlig ut - nästa steg är väl att ta sig till Sumpan och se den på riktigt. Jobbig tråd detta, köpte en ny klocka för bara några veckor sen. Jag som nästan började bli nykter efter 8 år på KS...
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Just den där modellen och versionen ser riktigt trevlig ut - nästa steg är väl att ta sig till Sumpan och se den på riktigt. Jobbig tråd detta, köpte en ny klocka för bara några veckor sen. Jag som nästan började bli nykter efter 8 år på KS...
Ja den här kampanjen kan inte ha kommit ”olägligare”...... ;) Worldtimern ligger ju på listan över planerade köp...... :sorry:
 
@Clark Kent
Skulle det kanske gå att ”fixa” så det blir någon slags rabatt på kompletterande länkar/gummi osv för oss som redan har klockor från SS?
Fick svaret att det endast gällde vid nyköp vilket kändes lite dumsnålt :)
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
@Clark Kent
Skulle det kanske gå att ”fixa” så det blir någon slags rabatt på kompletterande länkar/gummi osv för oss som redan har klockor från SS?
Fick svaret att det endast gällde vid nyköp vilket kändes lite dumsnålt :)
Marginalerna på band etc medger inte att ge denna rabatt med avans, utan detta är en gratifikation till de vilka beställer även en klocka.
 
Topp