• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GRUPPKÖP: Sjöö Sandström featuring Erikson Urhandel. Avslutas MÅNDAG 29/6.

hisingen

Cartier
2-Faktor
Vad säger ni som kan, är en Royal steel classic 36mm badvänlig? Vet att den klassas som 100 m men i butik sa dom att man inte skulle bada med den. Min fru tar aldrig av klockan vid bad eller dusch så jag måste veta om den håller.

Ursäkta att jag drar igång en diskussion om täthet....
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Vad säger ni som kan, är en Royal steel classic 36mm badvänlig? Vet att den klassas som 100 m men i butik sa dom att man inte skulle bada med den. Min fru tar aldrig av klockan vid bad eller dusch så jag måste veta om den håller.

Ursäkta att jag drar igång en diskussion om täthet....
Ja, den kan och ska du bada med. Den har ju WR på 100 m! Dock ingen skruvad krona
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är synd att det inte finns något gult i ordinarie sortiment. En gultavlad WT hade varit mumma på sommaren :) Inspirationsbild till @Sjöö Sandström ;)

IMG_20170503_193508.jpg
IMG_20171016_152222.jpg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Står ju i valet eller kvalet. Är det någon med
en svart Worldtimer som kan konfirmera om tavlan är så blå-svart som den kan tollas på bilderna eller är den helsvart?
 

N.L

Omega
Står ju i valet eller kvalet. Är det någon med
en svart Worldtimer som kan konfirmera om tavlan är så blå-svart som den kan tollas på bilderna eller är den helsvart?
Den är helsvart, dock i starkt ljus om man vinklar klockan så ser den nästan mattsvart/gråaktig ut. Svårt att förklara, ännu svårare att fånga på bild;) Men den är definitivt inte blå.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nej det går inte att köpa en Chronolink, men varför inte en sommarkaramell som en blå Worldtimer :)

För de som bor runt Stockholm är @ERIKSON URHANDEL öppet som vanligt imorgon och på lördag. Därefter är man hänvisad till att beställa via nätet fram till avslutningen nu på söndag 00.00.

IMG_20200625_205644.jpg
Off topic kanske men fasiken vad Chronolink är bra!!!
Hur kommer det sig att så fort en Chronolink blir tillgänglig så har jag inte pengar till att köpa den, och när jag har det finns det inga till salu.... :(
Eller så är exemplaret så risigt att jag inte vill ha klockan...
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Bästa Klocksnackare och Sjöö Sandströmdiggare,
Ett par dagar kvar på vårt erbjudande och till er som tänkt köpa en av kronograferna spar ni en bra slant på första servicen, självklart gör även ni som köper de analoga det.
Så rabatten vi erbjuder om man köper en kronograf är ca 30%.
Så varmt välkomna att beställa er Sjöö, i butiken imorgon mellan 10.00-14.00, eller på Mail till mig [email protected].
Vill ni ta det på Klarna, uppge rabattkoden ”RabattKS” så erhåller ni -15%.
Kl 23.59 på måndag avslutas erbjudandet, så alla hinner med.
Önskar er Alla en varm skön helg!
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Min favorittavla bland alla Worldtimers. Dubbelindex vid 12, somrigt blå med röda detaljer och rektangulärt datumfönster. Vet att många föredrar sunburst på en sommartavla, men jag föredrar oftast de solida färgerna.

Sista chansen att klämma på klockorna live idag fram till 14.00 :) Men erbjudandet fortsätter fram till imorgon midnatt.

Skärmavbild 2020-06-26 kl. 12.22.11.png
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Vänner,
Får Mail där jag får frågor om priser.
Gör såhär, ta klockans ordinarie pris x 0,85 = det rabatterade priset.
Handpenning kan erläggas om 20% av klockans pris till Swish 1230180414 så är affären och beställningen klar.
Bor du inte i Stocholm och vill ha klockan skickad, gör vi detta fraktfritt.
Hoppas denna info kan vara till hjälp;-)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vänner,
Får Mail där jag får frågor om priser.
Gör såhär, ta klockans ordinarie pris x 0,85 = det rabatterade priset.
Handpenning kan erläggas om 20% av klockans pris till Swish 1230180414 så är affären och beställningen klar.
Bor du inte i Stocholm och vill ha klockan skickad, gör vi detta fraktfritt.
Hoppas denna info kan vara till hjälp;-)

Plus att man utöver det slipper betala första servicen, ej att förglömma :)
 
C

Coach

Guest
Har ändrat i rubriken nu så att det står korrekt slutdatum och tid så att ingen missar om man bara skulle läsa i ämneslistan. Bild är ju alltid roligt också. :)

Skärmavbild 2020-06-26 kl. 12.21.23.png
Bra styrt. Börjar bli vansinnigt sugen på en blå worldtimer nu eller den vanliga RS med blå tavla. :nailbiting: Vad ligger en service på hos Sjöö Sandström för en Worldtimer ?
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Bra styrt. Börjar bli vansinnigt sugen på en blå worldtimer nu eller den vanliga RS med blå tavla. :nailbiting: Vad ligger en service på hos Sjöö Sandström för en Worldtimer ?

Ca 5,5´inklusive polering, så man sparar ju en bra slant även om den rabatten ligger en bit fram i tiden. Men skönt att veta att det bara är att lämna in när det är dags för service och det kostar gratis :)

@-RI- ´s bilder på den blå WT:n är grymma. Mitt förstaval alla dagar i veckan.

https://klocksnack.se/threads/grupp...slutas-mÅndag-29-6.133540/page-2#post-3385140
 
C

Coach

Guest
Ca 5,5´inklusive polering, så man sparar ju en bra slant även om den rabatten ligger en bit fram i tiden. Men skönt att veta att det bara är att lämna in när det är dags för service och det kostar gratis :)

@-RI- ´s bilder på den blå WT:n är grymma. Mitt förstaval alla dagar i veckan.

https://klocksnack.se/threads/gruppkÖp-sjöö-sandström-featuring-erikson-urhandel-avslutas-mÅndag-29-6.133540/page-2#post-3385140
Tack för svaret.
Sammantaget är det en riktigt bra rabatt :)
 

henal

Breitling
Är lite sugen på en Worldtimer, men funderar på länk och/eller gummi. Jag har har dock handleder på strax under 21cm, vet någon om gummit räcker till?
 
Topp