• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GTG i dalarna?!

emilarne

Cartier
Väcker upp tråden lite! Är det några som är intresserade att ha Gtg före JUL eller ska vi sikta in oss efter JUL. Själv är jag öppen för båda tillfällena. Med tanke på hur många klockor man väljer att ta med så är det ju smart att inte skylta för mycket med dom, kan ju finnas idioter som får för sig något om vi sitter och skyltar för mycket med dom på någon öppen restaurang, därav tanken att boka något ställe med konferensrum .
Eller så finns det någon restaurang där vi kan vara lite avskärmade och det går ju också bra såklart...
Jag kan när som helst, och tycker nog att helgen skulle passa bäst, men vad tycker ni andra , finns det intresse 7:e eller 14:e december, det är lördagar?! Annars får det bli någon vecka in på januari...

Hur går det med GTG´n? blire nå elle?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hur går det med GTG´n? blire nå elle?



Svaret på din fråga är, så vet jag inte?!

Frågan är, hur många kan komma på dom utsatta datumen 7:e - 14:e december?! Vill ju så klart att så många som möjligt kan dyka upp. Är vi beredda att lägga någon krona för att ha Gtg?! Har kollat av med Scandic Hotell i Falun angående deras konferensrum och det skulle kosta 1500:- , ville vi ha eftermiddags fika så var det ytterligare 85:-/skalle vi kunde även få en 2 rätters middag för 235:- men då var det samma mat till samtliga. Vi kunde även beställa mat i restaurangen så det var klart när vi var sugna på mat.

Tanken med att boka konferensrum är att vi år sitta ifred, känns lite riskabelt att skylta med våra klockor på en pizzeria, vanlig restaurang ett fick osv.

Så skall vi satsa på dom 2 datum jag har på förslag eller skall vi vänta och ta Gtg i början av nästa år?! Skulle vara bra ifall vi kommer överens om ett datum snarast. Hoppas alla är på, skulle ju vara kul och dra ihop ett gäng, snacka lite klockor, klämma lite och eventuellt ta någon öl tillsammans.

Detta med konferensrummet är inte spikat eller något slutgiltigt, bara ett förslag, finns säkert någon som bor i Falun som vet om det finns fler konferensrum någonstans så vi kan sitta ostört.

Mvh // Af Sjodahl
 

Wollen

Mao
2-Faktor
7:e fungerar för mig och Fryken.
Så som logistiken ser ut skulle vi kunna vara uppe i Falun till ca 18.00.

Ingen som känner en krögare som har separat rum eller våning?

Skulle vara bra att spika datum för hotellbokning.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Jag och Wollen drar förövrigt till en liten by (kul va Wollen) strax utanför Avesta i morgon så är det någon som vill ta en bira där i trakten är vi antagligen på.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
7:e funkar för mig också, fyll på tråden nu alla som tycker att 7 december funkar bäst så kanske vi får ihop ett gäng före JUL! Kul att det är några utifrån dalarna som också är intresserade :) av Gtgn. Alla som vill är välkomna så klart, är det någon som bor i Falun som kan kolla upp andra alternativ än scandic hotell så är det bra. Så länge det är lite avskilt och inga människor springer omkring som ser vad vi håller på med, ja ni fattar.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
7:e funkar för mig också, fyll på tråden nu alla som tycker att 7 december funkar bäst så kanske vi får ihop ett gäng före JUL! Kul att det är några utifrån dalarna som också är intresserade :) av Gtgn. Alla som vill är välkomna så klart, är det någon som bor i Falun som kan kolla upp andra alternativ än scandic hotell så är det bra. Så länge det är lite avskilt och inga människor springer omkring som ser vad vi håller på med, ja ni fattar.


Konferensrum och varsin sjuttis låter som en utmärkt GTG. Jag har snackat med Fryken men inte bestämt mig än, vet till helgen
 

Ante K

Breitling
7:de funkar bra för mig! Jag kollade runt lite efter lokal och Banken bar& brasserie har enskilt rum men tyvärr uppbokade den 7:de,
men Hotel Bergmästaren hade lediga konferansrum, ett för upp till 10 pers sedan ett för upp till 48 pers. 1500:- för det större en halvdag, alltså samma som Scandic.
Jag ska fundera på om det finns något mer bra ställe.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hallå alla!

Finns det något intresse för att ha en Gtg här i DALARNA?! Vi var ju på gång tidigare i höstas, naturligtvis får alla som vill komma, mas som utomstående ju fler vi är desto roligare kommer det ju att bli. Vi bokar ett ställe där vi kan vara lite för oss själva, jag föreslog Scandic Falun, där kan vi få ett konferensrum, finns även tillgång om vi skulle vilja äta, fika, ta någon ÖL osv. Finns säkert andra ställen där vi kan hålla till, men jag har dålig vet dom om andra ställen så kom gärna med förslag.

Vi siktar på att ha det framöver, slutet på denna månad eller början på nästa, så vad tycks, finns det något intresse så gör vi slag på saken.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Hm, bara 24 mil ju. Om inte det där jäkla "livspusslet" kommer ivägen så är jag intresserad. Skulle tro att P-A också hänger på från mitt håll.

Nej, jag har ingen aning om hur man taggar en användare.
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hm, bara 24 mil ju. Om inte det där jäkla "livspusslet" kommer ivägen så är jag intresserad. Skulle tro att P-A också hänger på från Delsbo.

Nej, jag har ingen aning om hur man taggar en användare.



Kul...jag hör av mig till dig Hans, är ute på lite ärenden för tillfället :cigar:
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag är utflyttad dalmas men svänger hemåt emellanåt. Så ifall datumet passar och jag är välkommen, så joinar jag gärna! :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Allvarligt! Finns det inget intresse för en Gtg här DALARNA?! Vi borde väl vara 7-10 pers som bor här i Dalaregionen, eller är jag ute och cyklar. Sen är alla som vill välkomna om ni har vägarna förbi eller bara dom som vill koma och joina...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Falun alternativt Borlänge känns väl bäst kanske. Siktar på slutet av denna månad eller början av april. Kul om det kommer folk från Västerås, är min gamla hemstad det.
 
Topp