• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guldtråden

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Nej ,tyvärr..
Sålde den för drygt 1 år sedan men länken 18k , är original till
Constellation Grande Luxe . Asken därimot hörde till omegas första olympiaklocka från 1958, första ägaren fick fel i butik vid nyköp sade sonen som sålde den.
Lyckades få tag på en silverask av originalmodell till den och den såldes med båda askarna .
 

Vonlind

Panerai
Nej ,tyvärr..
Sålde den för drygt 1 år sedan men länken 18k , är original till
Constellation Grande Luxe . Asken därimot hörde till omegas första olympiaklocka från 1958, första ägaren fick fel i butik vid nyköp sade sonen som sålde den.
Lyckades få tag på en silverask av originalmodell till den och den såldes med båda askarna .

Får man fråga vad den gick för?:bookworm:
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Tar med min Longines chronometer i guld.
ACC4E665-08E0-4EFF-AECD-30494CECC456.jpeg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Passar på att posta ett U.S. fickur jag haft.

Howard savonett 14k, från Boston, 23 "ruby jewels". Ca 1916-17 är en hyfsad uppskattning. 16 size. (åsyftar verkstorleken, denna klocka är ungefär 52-53 mm diameter.

En ovanlig s.k. "Ruby jewel Banking pins".
Exakt vad banking pins är får man fråga urmakaren men i praktiken innebär det man ser att trots 23 stenar så finns ingen stenlagring i uppdraget. De extra finns i "the banking pins" i gångverket istället. Ett par tre hundra st i savonettutförande vill jag minnas någon har uppskattat. Gjordes även i öppen version och med stenat uppdrag vilket är vanligare.
En tribute till första Howardmärket till vilken ägaren inte gillade stenat uppdrag.

5 positioner,temperatur och isochronism. Originalbox från tiden. Kanske till just denna klocka. (tyget över gångjärnet intakt, lär vara svårhittat)


Howc50w.jpg

Howc51w.jpg


HowC5w.jpg
 
Senast ändrad:

Fadershan

Patek
Passar på att posta ett U.S. fickur jag haft.

Howard savonett 14k, från Boston, 23 "ruby jewels". Ca 1916-17 är en hyfsad uppskattning. 16 size. (åsyftar verkstorleken, denna klocka är ungefär 52-53 mm diameter.

En ovanlig s.k. "Ruby jewel Banking pins".
Exakt vad banking pins är får man fråga urmakaren men i praktiken innebär det man ser att trots 23 stenar så finns ingen stenlagring i uppdraget. De extra finns i "the banking pins" i gångverket istället. Ett par tre hundra st i savonettutförande vill jag minnas någon har uppskattat. Gjordes även i öppen version och med stenat uppdrag vilket är vanligare.
En tribute till första Howardmärket till vilken ägaren inte gillade stenat uppdrag.

5 positioner,temperatur och isochronism. Originalbox från tiden. Kanske till just denna klocka. (tyget över gångjärnet intakt, lär vara svårhittat)


Howc50w.jpg

Howc51w.jpg


HowC5w.jpg
Läckert! Vilket skick för en 100-åring! Banking pins e de två pinnarna som sticker upp från verkplattan som gånghaken studsar mellan :)
 
Topp