• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guldtråden

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
En Zenith till.
PSX_20190122_081548.jpg
Superfin!
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Den var kul. Är den solid? Såg nästan ut som rosé. Har inte vetat så mycket om Zenith mer än alla klockor jag sett här på forumet men de verkar ha en diger katalog med allt möjligt. Spännande märke.
:)Ja, solid men får nog kalla det guldguld även om det går lite åt det svenska rödguldet i ton. Ja Zenith har gjort väldigt mycket olika saker! Din ser ut att vara helguld också, t.o.m. tavlan! Edit: Nu när jag jämfört den med andra guldur, så skulle jag säga rosé. Det säger min urmakare också;-)
 
Senast ändrad:

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Zenith El Primero från ca 1991. Massiv silvertavla, visare och index i guld samt välvt safirglas. Gjordes i små serier tillsammans med italienska guldsmeder. De är alla i guld och ibland också med maffiga länkar i guld. De har alla en referens som börjar med 06. Som 06.0210.400 för den här.
5B7697E0-1F28-4E1C-9BDF-78C2E5C6F92A.jpeg
 
Topp