• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maro

Audemars
Grym öppning. Grym klocka. Grymmaste gubben (Gummo själv alltså.. Inte hans pappa, han vet jag inte vem han är).
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...din tokstolle där, tack för den underhållande läsningen @Gummo ;)! Och ett stort, STORT GRATTIS till en mycket trevlig klocka mannen...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
För något halvår sedan var jag helsåld på den nya i 42mm. Men denna är ju mer rätt i storlek och helrätt i svart!
Grattis och tack för trevlig paketöppning ! :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Grattis till en schyst och användbar klocka! Ankarkättingen kan inte slita av något insert på denna klocka. Safir och vitguldsindex är nästa heta trend ;)
 

Simpatico

Rolex
Stort grattis till en snygg beater.
Gillar tanken med att slita in den, tror du kommer att lyckas fint med det.
Far din vet hur man sliter på klockan, grymt snyggt. Det ger karaktär.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Bravo @Gummo !
Bra fångat att lyckas få tag i sånt praktex av bästa versionen av moderna ExpyII:)
Fasen, nu har vi ju varsin klocka med safirglas..hur ska det här sluta?
Grattis mannen
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Fantastisk klocka och dunderbra öppningstråd, skön läsning :)

Men det är väl ingen uppoffring med falukorv. Supergott på knäckemacka även fast jag föredrar senap på. Och kanske en ostskiva eller tre på toppen ;)
Grattis!
Tack! Jag tar alla chanser jag kan att få o mig korv:)
Läckert skrivet och härligt köp. Stort grattis.
Förstår känslan fullständigt.
Tror jag har landat min 14060M -10 av den anledningen.
/j
Tacktack!
:)
Bravo och grattis @Gummo , KS egen lilla glädjespridare :)
Thanks!!!

Stort grattis och fan va sugen man blev på Exp2 med svart tavla.. Den känns helrätt! Underbar historia om farsans beater också
Tack! Kan varmt rekommendera Exp2. Stilig å toolig på samma gång.
Tack för en välskriven paketöppning, och grattis till åtminstone en mögelfri (och grymt snygg) klocka :)
Tackar! Än så länge mögelfri menar du;)
Kul skrivet.
Oxå riktigt sugen på Exp2.
Men hur vintage är det liksom??:)
Grattis oxå!
Tack! Köp! Men det är korrekt att det är helt ovintage. Men bra ändå!
Din farsas TT sub är stenhård. Hoppas h liknande patina om några år.. :)
Stort grattis till nyförvärvet, sicket skick på den. Snyggt.
Tack! Sabrering är fusk;) Farsan är omedvetet oförsiktig!
Härligt! Gratulerar. Bara inte du, med forumets i särklass goaste vintagesamling, kidnappas av fabrikspoleringar, safirglas och garantier framöver!
Tacktack! Ingen risk att jag kidnappas helt. En å annan Bratte lär väl slinka ner vad det lider:)
Vass klocka där, är det inte acce som aldrig säljer av något?:p
Thanks! Såg att @acce1999 redan svarat;)
Stort grattis! Bra val av tavla. Synd bara på safiret, luminovan, gravyren, den solida länken, avsaknad av lugholes ;)
Tack! Ja mycket tråkigt :( Jag är hemsk ledsen:)
Tror redan att jag gratulerat men jag gör det igen. Stort grattis!
Även vi mögelnördar behöver lite nytt så vi också kan vara med och bidra till en framtida vintages historia.
Kör hårt och slit med glädje, jag väntar fortfarande på att min BB ska få sitt första "ärr".
Tacktack!!!
Grattis till ett mycket bra val. Explorer 2 är alldeles för underskattad och förtjänar att få kliva fram mer i ljuset.
Tack! Håller med, Rolex bästa i modern tid:)
Bra val!

Stort grattis!
Man tackar!!!
Grattis! Bra fångat! :cigar:
Mange takk man!!!
Grym öppning. Grym klocka. Grymmaste gubben (Gummo själv alltså.. Inte hans pappa, han vet jag inte vem han är).
Tack gumman! Farsan är nog fan grymmare :)
Stort grattis. En sån vill jag också ha!
:)
Stort Grattis!
Kul att man kunnat lära dig nånting. :)
Nu är det färgglada band till sommaren vi jobbar på. :D

Tack! Ja ett skärt rubber Z kanske @jabla :)
För något halvår sedan var jag helsåld på den nya i 42mm. Men denna är ju mer rätt i storlek och helrätt i svart!
Grattis och tack för trevlig paketöppning ! :)
Tack! 39 är perfekt:)
Grattis till en schyst och användbar klocka! Ankarkättingen kan inte slita av något insert på denna klocka. Safir och vitguldsindex är nästa heta trend ;)
Tack! Även om jag sliter ner det så siffrorna inte syns så finns det exakt likadana hos valfri återförsäljare:)
Stort grattis till en snygg beater.
Gillar tanken med att slita in den, tror du kommer att lyckas fint med det.
Far din vet hur man sliter på klockan, grymt snyggt. Det ger karaktär.
Tack! Ska jobba på patinan:)
Grattis till en fin klocka och något modernare än dina vintage solur;)
Tack!!!
Bravo @Gummo !
Bra fångat att lyckas få tag i sånt praktex av bästa versionen av moderna ExpyII:)
Fasen, nu har vi ju varsin klocka med safirglas..hur ska det här sluta?
Grattis mannen
:) Ja vafan lite safirglas har ingen dött av...
Kanon läsning tackar
:)
Förjävlabra :cigar: Bästa utförandet på 16570.
Tack! Instämmer helt!
Thanks!!!
Låter nästan som att målet är att bli OWG.
Näe fan heller. Tio i lådan å två i windern...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tack! Jag tar alla chanser jag kan att få o mig korv:)

Tacktack!

:)

Thanks!!!


Tack! Kan varmt rekommendera Exp2. Stilig å toolig på samma gång.

Tackar! Än så länge mögelfri menar du;)

Tack! Köp! Men det är korrekt att det är helt ovintage. Men bra ändå!

Tack! Sabrering är fusk;) Farsan är omedvetet oförsiktig!

Tacktack! Ingen risk att jag kidnappas helt. En å annan Bratte lär väl slinka ner vad det lider:)

Thanks! Såg att @acce1999 redan svarat;)

Tack! Ja mycket tråkigt :( Jag är hemsk ledsen:)

Tacktack!!!

Tack! Håller med, Rolex bästa i modern tid:)

Man tackar!!!

Mange takk man!!!

Tack gumman! Farsan är nog fan grymmare :)

:)



Tack! Ja ett skärt rubber Z kanske:)

Tack! 39 är perfekt:)

Tack! Även om jag sliter ner det så siffrorna inte syns så finns det exakt likadana hos valfri återförsäljare:)

Tack! Ska jobba på patinan:)

Tack!!!

:) Ja vafan lite safirglas har ingen dött av...

/)

Tack! Instämmer helt!

Thanks!!!

Näe fan heller. Tio i lådan å två i windern...
Kungen av citering ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Schysst öppning, blev det, @Gummo

Visste du förresten att Jamling Norgay har setts bära en sån där? Och Peter Hillary den vita. Deras farsor är nog mer kända: Tenzing och Edmund. Men alla fyra har varit på topparnas topp. Med en Explorer eller så.

Har burit min vita varje dag senaste veckan. Är glad att den svarta har fått avancera från bankfacket, till en handled där den åtminstone får känna på stekoset från pannan. Plus en och annan vardaglig toppbestigning, kanske. :)

Mvh A
Tack å tack igen! Bruksvallarna och Hemliga Bergen bakom dagis är de expeditioner som är inplanerade:)
Haha...din tokstolle där, tack för den underhållande läsningen @Gummo ;)! Och ett stort, STORT GRATTIS till en mycket trevlig klocka mannen...
Tack tack! Om jag är en knäppskalle så är du en komplett dåre:) Brukar ta dig som exempel på hur illa det kan gå när frugan gnäller...
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Gud va härligt det är att läsa om allas paket öppningar, ingen dålig sådan heller.
Se nu till att göra som du sagt och bär den dygnet runt och lägg upp sexiga beater bilder om ett år eller så ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack å tack igen! Bruksvallarna och Hemliga Bergen bakom dagis är de expeditioner som är inplanerade:)

Tack tack! Om jag är en knäppskalle så är du en komplett dåre:) Brukar ta dig som exempel på hur illa det kan gå när frugan gnäller...

Haha...det bjuder jag kompis :D, trevligt att man gör lite nytta på forumet då med andra ord! Blir faktiskt mer och mer sugen på att byta ut min vittavlade Explorer 2a till svart tavla! Hoppas det blir en keeper mannen.
 
Topp