[Bobo]
Guld
Tack för svar!De ska sitta tight, annars blir det orimligt obalanserat IOM att bandet väger typ 0 gram. Kan vara riktigt nice om man har ett schysst band, jag gillar oftast de som är lite grövre i texturen då det verkar som att friktionen håller klockan bättre på plats. De mjukare har också en tendens att korva sig för mig, blir vare sig bekvämt eller snyggt.
Gällande huvudfrågan beror det lite på klockan och dess länk. Min gamla SMP ville jag ha lillfingerslöst, min Zenith på integrerad länk vill jag ha betydligt tightare. Kan inte riktigt förklara varför, kan ha att göra med vikten på ekipagen.
Jag tenderar att ha ganska så stora och tunga pjäser...
Innebär det att man i princip måste bestämma sig för ovanför eller nedanför knölen på morgonen och sen hålla sig till det?
Jag trodde att jag hade mina klockor ganska så löst, men efter att ha läst den här tråden verkar det som att löst är ett löst definierat begrepp. Kan absolut inte få in ett finger av någon modell mellan länk och handled på någon av mina klockor, men kan utan problem "skaka" ner dom till under knölen om dom glider upp...