Borealis. Det jag länkade. 20 mm brett hela vägen.Någon som känner till ett bra gummi i 20mm som är 20mm även vid spännet som man kan använda ett dykarspänne på? Typ som crafter blue till mm300.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Borealis. Det jag länkade. 20 mm brett hela vägen.Någon som känner till ett bra gummi i 20mm som är 20mm även vid spännet som man kan använda ett dykarspänne på? Typ som crafter blue till mm300.
Det ser fint ut. Men jag vill ha ett där man använder ett dykarspänne som tex det här:Borealis. Det jag länkade. 20 mm brett hela vägen.
Jag läste ditt första inlägg för fort helt enkelt. Missade just den detaljenDet ser fint ut. Men jag vill ha ett där man använder ett dykarspänne som tex det här:
![]()
Som man alltså skär av för att längdanpassa. Hittar en del som är 20/18, men vill ha 20/20.![]()
Ser skönt ut i sommarvärmen.Gummi från crafter blue
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Snyggt! Vad är det för modell på seikon? Känner inte riktigt igen den.Gummi från crafter blue
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ser skönt ut i sommarvärmen.![]()
Tackar! Ja det blir förhoppningsvis en hit!Snyggt! Vad är det för modell på seikon? Känner inte riktigt igen den.
Mycket fin. Påminner lite om Sumo. Blir nog kalas i sommar.Tackar! Ja det blir förhoppningsvis en hit!
Det är en Seiko stargate II SRP493K1![]()
Kolla hos Rubber B.Är på jakt efter ett gummmiband till min Planet Ocean (20mm). Bäst hade kanske Omegas originalband varit men det är inte helt lätt att få tag på.
Här är en stulen bild på vad jag söker ungefär. Någon som har tips?
![]()
Kolla hos Rubber B.
De är mjuka och trevliga. Borde gå bra.Ni som har Borealis: hur pass stelt är deras gummi? Skulle det gå att klämma in ett 22mm-band på en klocka med 21mm mellan bandhornen?
Kolla hos zealande.com om dem säljer!Är på jakt efter ett gummmiband till min Planet Ocean (20mm). Bäst hade kanske Omegas originalband varit men det är inte helt lätt att få tag på.
Här är en stulen bild på vad jag söker ungefär. Någon som har tips?
![]()
Tack för tipset, ser bra ut. Letar efter en liknande till min Omega AT 39.2mm.Kolla hos zealande.com om dem säljer!
Jag har två och kollar på att köpa två till. Extremt sköna och mjuka! Kan helt klart rekommendera dem!Tack för tipset, ser bra ut. Letar efter en liknande till min Omega AT 39.2mm.
Någon som testat dem och kan kommentera kvalitet etc?
Tack! Blir nog att dyka in och beställa ett par!Jag har två och kollar på att köpa två till. Extremt sköna och mjuka! Kan helt klart rekommendera dem!
![]()
![]()
![]()
Köp Seiko original.I detta fall en PADI. Men tänkte även mer generellt ett märke som gör hög kvalitativa gummin lär ju ha olika storlekar/färger..
Tack för tipset, ser bra ut. Letar efter en liknande till min Omega AT 39.2mm.
Någon som testat dem och kan kommentera kvalitet etc?
Royal Straps är kanon. Säljer Zuludiver/Bonetto som är riktigt fina gummin.Bump på denna. Låt oss fylla på med lite tips på gummi-straps i olika prisklasser och från olika leverantörer
Royal straps? Någon som testat och kan dela med sig av tankar?
Hade gärna testat ett zuludiver-strap men tyvärr ser jag bara svart som färg, jag vill ha ett blåttRoyal Straps är kanon. Säljer Zuludiver/Bonetto som är riktigt fina gummin.
Vilket är det du menar? Tropic?Hade gärna testat ett zuludiver-strap men tyvärr ser jag bara svart som färg, jag vill ha ett blått![]()
Finns mig veterligen bara i svart för tillfället. Väldigt trevligt band dock. Mjukt och bekvämt.Yes, precis.
![]()