• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hög kvalitativa gummiarmband (TIPS!?)

Borealis. Det jag länkade. 20 mm brett hela vägen.
Det ser fint ut. Men jag vill ha ett där man använder ett dykarspänne som tex det här:
20180504_183911.jpg

Som man alltså skär av för att längdanpassa. Hittar en del som är 20/18, men vill ha 20/20. :)

Är på jakt efter ett gummmiband till min Planet Ocean (20mm). Bäst hade kanske Omegas originalband varit men det är inte helt lätt att få tag på.

Här är en stulen bild på vad jag söker ungefär. Någon som har tips?
IMG_5489.jpg

Ni som har Borealis: hur pass stelt är deras gummi? Skulle det gå att klämma in ett 22mm-band på en klocka med 21mm mellan bandhornen?

Hej!
Nån som har koll på var man kan få tag på ett smalt gummiband? Ska ha till fruns Omega AT som är 14 mm mellan luggarna.

Bump på denna. Låt oss fylla på med lite tips på gummi-straps i olika prisklasser och från olika leverantörer :)
Royal straps? Någon som testat och kan dela med sig av tankar?

Cousins har ju en del om man letar efter fitted rubber billigt o bra. Köpte ett som passade perfekt på min Squale 1545, gissar att den har ungefär samma passning som en femsiffrig sub.

Tillbaka
Topp