• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hög kvalitativa gummiarmband (TIPS!?)

Camo00

Patek
Breitling är fantastiskt!
DSC_0064_zpsemg7dggs.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Här är en hög med gummiarmband:

China_Rubber_Bracelets_Silicone_Bracelets_Rubber_Wristbands_Custom_Silicone_Bracelets_and_Silicone20129151437355.jpg


Om dom är kvalitativa vet jag inte.

Vill man ha ett högkvalitativt gummiarmband till sin klocka är väl Rubber-B ett bra tips.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
@Richie tackar, kan inte riktigt bestämma mig om jag tyckte de var snyggt eller inte.. blir nog till att behålla länken och skaffa en klocka till med gummi
Personligen tycker jag gvs att länken är snyggast! men för en dag vid stranden eller vid poolhäng hade gummit gjort sig för att slippa få mer repor på länken än nödvändigt, räcker ju man tittar på den för att få det på dem polerade delarna :D
 

wesly

Omega
Personligen tycker jag gvs att länken är snyggast! men för en dag vid stranden eller vid poolhäng hade gummit gjort sig för att slippa få mer repor på länken än nödvändigt, räcker ju man tittar på den för att få det på dem polerade delarna :D

Det har du verkligen rätt i min ser för jäklig ut dock bättre nu än min tidigare 16613 keramisk ring är smidigt :)
Själv är jag för lat för att byta armband från dag till dag så har mentalt bestämt mig för att de får bli en klocka till, och då en lite diskretare så man slipper kommentarer från kunder så en speedmaster, 16610, breitling superocean 42 A1732124-BA61-200S-A20D.2 eller liknande blir det nog
 

Magistern

Cartier
Har någon testat zealande? Sugen på ett svart och har haft span på både rubberb och everest till min GMT men snubblade över zealande på Instagram. Tycks likna rubberb (kanske mer än vad som är ok, eller?) och kostar ca hälften ($97).

61FBB0E7-AB71-4B77-8774-43C8365BFB87.jpeg

http://www.zealande.com/
 

hejsam

Patek
2-Faktor
01753569-5163-40DB-8B47-ECCE223C9915.jpeg
Kapar tråden lite och undrar om någon har tips på var man kan hitta ett schysst gummi till en 39.5mm PO, som tyvärr ska mäta 19mm.. Har kollat de vanliga (hirsch, rubber-b, tropic etc.) utan resultat:banghead:

Jag vet att man kan köpa omegas egna grejer bla bla, men det kostar mer än skjortan. Mer än 5 märkesskjortor tillochmed..

Tar med en bild också bara för att det blir roligare då:)
 

tossefar

Cartier
Något som testat gummiband på en explorer 114270? Svårt att hitta och ännu svårare att veta om det passar. Mest intresserad av tropic eller liknande oysterflex.
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Ser bra ut! Ser ut att vara bra passform upp mot boetten mellan luggarna. Trodde att de var anpassade efter Rolex. Har de särskilda band för omega också?
Tyckte det var lite märkligt att det bara står att de passar rolex. När man ska beställa från Rubber b får. Man ju kolla så att de passar modellen man har då lugghålen är annorlunda många modeller och årgångar emellan. Såg inget sätt att välja modell hos dessa.
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Vet inte vad för klocka som TS efterfrågar gummi till men Zuludiver har trevliga sådana. Här Zuludiver 270 på en Zodiac. Dom görs för övrigt av bonetto. Köpts bl a hos watchgecko.
 

Bilagor

  • 4ECD6856-E219-4808-B09B-D6D8770FE4CC.jpeg
    4ECD6856-E219-4808-B09B-D6D8770FE4CC.jpeg
    167.2 KB · Visningar: 6
  • C3BB7D3B-412A-48E4-9491-2B0CF3924259.jpeg
    C3BB7D3B-412A-48E4-9491-2B0CF3924259.jpeg
    183.4 KB · Visningar: 6
  • C409A4E4-EE26-4198-BFE1-9B36B8E7AA61.jpeg
    C409A4E4-EE26-4198-BFE1-9B36B8E7AA61.jpeg
    190.9 KB · Visningar: 8

Jax

Cartier
Jag har tidigare varit näst intill allergisk mot gummiband. Stela och så blir man svettig under dem. Men det har då varit fråga om billigare No Name gummin. Men jag tänkte att man får väl det man betalar för. Så jag satsade på tre band av lite högre kvalitet. Ett Maratac, ett Hirsch Pure och ett Bonetto 281. Framför allt det sistnämnda är hur mjukt och skönt som helst. Inte heller är de
svettframkallande. Så i sommar blir det gummi på för min del.
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Någon som känner till ett bra gummi i 20mm som är 20mm även vid spännet som man kan använda ett dykarspänne på? Typ som crafter blue till mm300.
 
Topp