• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hög kvalitativa gummiarmband (TIPS!?)

Jag har två och kollar på att köpa två till. Extremt sköna och mjuka! Kan helt klart rekommendera dem!
20200106111742_AE184692.jpg
20200105140844_AE184681.jpg
IMG_20200103_133214_562.jpg
Jag har flera gånger tänkt beställa och testa på min Sub. Fråga är: stör man sig på "böjningen" lika mycket i verklighet som på bild? Vad är orsaken till att den ser ut att "böja sig utåt"?
zealande.JPG

Jag har flera gånger tänkt beställa och testa på min Sub. Fråga är: stör man sig på "böjningen" lika mycket i verklighet som på bild? Vad är orsaken till att den ser ut att "böja sig utåt"?
zealande.JPG
Det där är för att hans handled är för stor för det bandets kurvatur.

Jag har nog nästan alla färger av Elite bandet hemma. Helt grymt för mig med små handleder. Sitter som en smäck. Nackdelen är la att det är silicone då och blir lite dammigt.
Coolt! värt att beställa ett med andra ord? Dom var ju inte direkt dyra, det gör mig ju vanligtvis misstänksam på kvalitén.....

Coolt! värt att beställa ett med andra ord? Dom var ju inte direkt dyra, det gör mig ju vanligtvis misstänksam på kvalitén.....
En av fördelarna med Elite är att de skickar med två olika längder för optimal passning. De säljs dessutom på Amazon DE/UK om man vill slippa moms och onödigt långa leveranstider. :)

En av fördelarna med Elite är att de skickar med två olika längder för optimal passning. De säljs dessutom på Amazon DE/UK om man vill slippa moms och onödigt långa leveranstider. :)
Grymt! Blir nog att testa. Behöver ha något schysst gummistrap till sommaren :cigar:

Finns mig veterligen bara i svart för tillfället. Väldigt trevligt band dock. Mjukt och bekvämt.
Jag tycker bandet faktiskt är lite styvt. Inte alls på samma sätt som ett Seiko-gummi, men det är stor skillnad mot de "premium"-tropics som finns, från t.ex. Oris. Dock är mitt band några år gammalt, innan de uppdaterade spännet osv. men skulle tro att det fortfarande är samma band.

Senast ändrad:
Är Crafter blue-gummit mer flexibelt än många andra band på markanden?

Jag har bara bra erfarenheter av CB’s gummiband. Mjuka och sköna. Lite synd de har metallkeeper ibland för tycker gummikeeper sitter fast bättre. Men tar man svart/blå etc är det ju lätt köpa en extra keeper.

Här på skx och CB’s egna dykare med deras gummi för den...
E66F4B24-19C6-43BA-BBF2-A3DEAA6BB5B8.jpeg
42DED8AB-7C55-4CFB-822B-D8BCFCB354D5.jpeg
6B37AFF8-A19D-4873-8BF8-8DCE80957BC8.jpeg

• Like
Reactions: HSK
Tjena, Letar efter ett gummiband med böjda ändar. Från Sverige, då jag gärna supportar Svenska företag, och svensk skatt i dessa hårda tider. Har ni några rekommendationer? :)

Tjena, Letar efter ett gummiband med böjda ändar. Från Sverige, då jag gärna supportar Svenska företag, och svensk skatt i dessa hårda tider. Har ni några rekommendationer? :)

Mig veterligen tillverkas det inga integrerade gummiband i Sverige. Men du kan säkert köpa via Svensk ÅF.

Vilken klocka är det som den skall passa till?

Du menar en svensk tillverkare av gummiband? Då blir det svårt.
Jag tror att han syftar på att köpa från företag med F-skatt osv. Nu vet jag inte hur feskarn gör och tänker inte heller spekulera i det men dels så gör 50kr i moms ingen vidare skillnad för statskassan och dessutom så kommer pengarna med största sannolikhet att stanna kvar i Sverige vilket gynnar oss alla oavsett. ;)

Jag tror att han syftar på att köpa från företag med F-skatt osv. Nu vet jag inte hur feskarn gör och tänker inte heller spekulera i det men dels så gör 50kr i moms ingen vidare skillnad för statskassan och dessutom så kommer pengarna med största sannolikhet att stanna kvar i Sverige vilket gynnar oss alla oavsett. ;)

Jadu. Tänker alla som dig så gör det skillnad åt fel håll. Men men, tänker ej ta politisk diskussion.
Utöver det så gör varje krona för våra svenska småföretag, stor skillnad. Där jag mer än gärna supportar dem, för att hjälpa de överleva. :)

Ja precis, köper endast från Svensk ÅF. Ska passa min Seiko.
Man behöver veta vilken seiko. Alla boetter är olika, lika så med hålen som skall hålla fast gummit. Vill du bara ha ett gummi med raka springbars i som inte sluter upp mot botten eller skall det ligga mot botten likt en länk? Här är det exempel på min Seiko skx med gummi som ligger mot boetten. Tyvärr var jag tvungen att köpa från unkle seiko i uk för att hitta en som passade på detta vis och hade den stil jag ville. Jag tror att du kanske kan hitta crafter blue, om det är en skx du har, från Svensk ÅF om du har tur. Men vet inte riktigt vart. Du får leta runt på nätet tror jag.
IMG_20200516_154613.jpg

Jadu. Tänker alla som dig så gör det skillnad åt fel håll. Men men, tänker ej ta politisk diskussion.
Utöver det så gör varje krona för våra svenska småföretag, stor skillnad. Där jag mer än gärna supportar dem, för att hjälpa de överleva. :)
Jag menar bara att det finns bättre sätt att stötta Sverige på än att pytsa in 50kr i moms och tro att man gör någon skillnad och att handla av en privatperson som deklarerar det som inkomst och skattar därefter betyder mer för Sverige än en privatimport från ett företag i ett annat land som ger 0kr till statskassan.

Du verkar förutsätta att ingen F-skatt = skattebrott vilket inte alls behöver vara fallet, som privatperson är man skyldig att deklarera regelbundna inkomster från försäljning och skatta på det.

Hur mycket är du villig att spendera? Jag vet att åtminstone Franks Ur säljer Everest och Nymans Ur säljer Rubber B. Riktigt högkvalitativa gummin men så kostar de också därefter (2-2.5k).

Förutom återförsäljare av Rubber B resp. Everest samt Feskarn som säljer genom forumet så tror jag inte att det finns några andra alternativ för fitted rubber om man vill handla lokalt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp