• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höger eller vänster?

V

Viggen

Guest
swingminx skrev:
Sten skrev:
Naturligt är väl att man har klockan på den handled som INTE används vid toalettbesök? Eller är det bara jag som tänker så?? :shock:
Ligger något i det :)

Själv kan jag pinka rakt, och jag tvättar båda händerna efter varje toalettbesök. Om det nu är nr 2 som trycker på då åker klockan av. :lol:

Högerhänt, vänsterfotad och allmänt förvirrad. ;)
 

Samohtm

Breitling
KTV här också, högerhänt.

Ett Omega lädersnöre på höger handled tillsammans med en guldlänk. Lädersnöret är det ett jäkla av och påtagande med allra helst vid toalettbesök och i synnerhet när det vankas Angry Birds (ja när alternativ 2 utföres då förstås).
 

Bruset

Panerai
hemingway1999 skrev:
Den sitter alltid på höger arm. På vänster hand sitter en vigselring i guld och jag gillar inte riktigt kontrasten mellan ringen och stålklockan. Om jag bär en guldklocka hamnar den oftast på vänster arm - matchar bra med ringen.

Det här är en av anledningarna till att jag hela tiden är på jakt efter efter en beater-guldklocka så att jag kan foga in mig i ledet och börja bära klockan traditionsenligt på vänster arm.

Henrik

Var själv inne o fluktade på ringar i helgen med sambon. Men eftersom jag har stålsportis på vänster arm uteslöt ju det (gul)guld. Blev mkt billigare med silver också.. :p
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Höger eller vänster?

Bruset skrev:
hemingway1999 skrev:
Den sitter alltid på höger arm. På vänster hand sitter en vigselring i guld och jag gillar inte riktigt kontrasten mellan ringen och stålklockan. Om jag bär en guldklocka hamnar den oftast på vänster arm - matchar bra med ringen.

Det här är en av anledningarna till att jag hela tiden är på jakt efter efter en beater-guldklocka så att jag kan foga in mig i ledet och börja bära klockan traditionsenligt på vänster arm.

Henrik

Var själv inne o fluktade på ringar i helgen med sambon. Men eftersom jag har stålsportis på vänster arm uteslöt ju det (gul)guld. Blev mkt billigare med silver också.. :p
Exakt samma hände inför mitt bröllop i somras!! :)
IMG_2208.jpg
 
Vänster ! Den är ju avsedd för det m h t manövreringen. För övrigt är den vanligtvis minst utsatt
för skador då man kanske "huvudanvänder" högran.......
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Att ha klockan på vänster hand fyller också sin funktion genom att det blir lättare att ställa om tiden samt dra upp ett manuellt urverk.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag skakar lite liv i denna tråd istället för att skapa en ny. Det verkar finnas åsikter i denna fråga så här kommer min reflektion...

Jag har alltid sett mig som en leftie (högerhänt) och har egentligen aldrig tänkt på att bära klockan på högra armen. Men så idag lyckades jag få ett insektsbett på undersidan av vänstra armen, precis så att länken på min Speedy skaver gôtt. Något fickur har jag inte och istället för att gå utan klocka så bytte jag helt enkelt arm. Och tänk, det gick faktiskt ganska bra.

Jo, det känns lite konstigt, den sitter tajtare (högerarmen är av någon anledning något tjockare... :angel: ) och den har en större benägenhet att smälla in i dörrposter och sånt. Men det känns bra, och jag tittar oftare på klockan (ungefär som när den var ny).

Kan jag bära klocka på höger arm även efter att insektsbettet försvunnit? Jo då. Jag har ett brunt band till min JLC som fått ge vika för ett kortare svart band, men jag skall prova det bruna och se om klockan passar på högra armen.

Den sitter alltid på höger arm. På vänster hand sitter en vigselring i guld och jag gillar inte riktigt kontrasten mellan ringen och stålklockan. Om jag bär en guldklocka hamnar den oftast på vänster arm - matchar bra med ringen.
Har själv en titanring med silverinlägg. Kanske därför som guldlänk inte har lockat... :)
 

Randel

Cartier
Alltid på vänster under början av dagen, men ofta sätter jag över den på höger en stund eller två på eftermiddagen. Detta för att jag gillar att plocka av klockan, pilla på den lite, och sedan sätta över den på höger handled för lite "nyhetens behag" :bag:
 
Topp