• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höger eller vänster?

almeyero

Panerai
Varför välja när man kan köra både och? :banghead:

image.jpg
 

Rick_Hard

Omega
När jag var barn och fick min första klocka så sa mamma att den ska sitta på vänster handled. Har aldrig därefter ens ägnat en tanke på att ha den på höger. :)
 

F-L-P

Panerai
Alla proffsen bär såna, alltså har vi amatörer fått för oss att vi också måste ha det. Finns olika sorter, gummi, stål m m. Det sitter ett antal magneter i gummibanden som säga ge utomjordiskt blodflöde och koncentrationsförmåga. Fan vet. Men man törs inte heller låta bli. Kan ju missa en viktig putt. Mitt i stål sitter runt handleden med två små "kulor" (magneter) som ligger mot handledens insida. Kanske är 3mm tjockt. Har ingen bild nu, återkommer med det :)


Funkar skitbra. Placebo är extremt kraftfullt. Tyvärr får inga seriösa företag nyttja effekten utan det är upp till mindre seriösa skojare att många ut sånt skräp.

Kanske tar i lite väl mycket, men oseriös alternativmedicin dödar folk varje dag (t.ex. steve jobs). Att saker får säljas med vaga "hälsoeffekter" och utan några som helst belägg för att det fungerar ser jag som en del i rättfärdigandet av allt annat skräp och lurendrejeri.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tror knappast att tour proffsen kontrakteras av skojare, i och för sig. Och du har provat magnetband?


Skickas från min iPhone
 

Kakob

Cartier
Högerhänt, och har klockan på vänster av rent praktiska skäl, högehanden är ju runt och flänger bra mycket mer vilket ökar risken för smällar avsevärt... Plus att jag haft klockan på vänster hela livet, och då känns det som att hänga en pansarvagn runt handleden på den stackars ovana högerarmen :stop:
 

Knight

Cartier
Jag har inga som helst armband... varken till hö eller vä. Jag är lite förundrad över att det är så vanligt här på KS med armband, jag kanske är för gammal...

Brukar se armband på var och varannan gubbe på sydligare breddgrader. Skulle alltså säga att det handlar om kultur, inte ålder.
 

F-L-P

Panerai
Tror knappast att tour proffsen kontrakteras av skojare, i och för sig. Och du har provat magnetband?


Skickas från min iPhone


Nope. inte heller zon terapi. aura fotografering eller något annat. Alla korrekt utförda studier på dessa visar att användarna upplever lika bra effekt med ett kontroll band (länk här) har aldrig sett en korrekt utförd studie med statistiskt säkerställt resultat.

Att idrottare använder saker gör ingen skillnad. Patrik Sjöberg är ju stor förespråkare av homeopati tillexempel. om man kollar på dessa: http://easweden.se. Så ser de väldigt lika ut Power Balance banden (som fick säljstopp, vet inte om de är "ok" nu igen) men istället för hologram teknologin så är det negativa joner. Båda säljs med kändisar/ idrottare. Båda är lika mycket bullshit.

Tyvärr är kändisar bättre i marknadsförnings syfte än studier som av naturen är ganska torra att läsa.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Nope. inte heller zon terapi. aura fotografering eller något annat. Alla korrekt utförda studier på dessa visar att användarna upplever lika bra effekt med ett kontroll band (länk här) har aldrig sett en korrekt utförd studie med statistiskt säkerställt resultat.

Att idrottare använder saker gör ingen skillnad. Patrik Sjöberg är ju stor förespråkare av homeopati tillexempel. om man kollar på dessa: http://easweden.se. Så ser de väldigt lika ut Power Balance banden (som fick säljstopp, vet inte om de är "ok" nu igen) men istället för hologram teknologin så är det negativa joner. Båda säljs med kändisar/ idrottare. Båda är lika mycket bullshit.

Tyvärr är kändisar bättre i marknadsförnings syfte än studier som av naturen är ganska torra att läsa.
Och...spelar det liksom nån roll då? Om du inte provat, kanske du ska hålla till saker du vet nånting om.
 
Topp