• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hörlurar.

daniel_se

Omega
Är sugen på ett par nya lurar och har tittat lite på B&W P5 och har tittat och läst lite tester men har en dum fråga :-/ visst måste man kunna använda dom som headset utan att använda sladden?
Om du inte är väldigt mån om ljudet så testa ett par Quiet Comfort 35 också innan du bestämmer dig. Älskar mina!
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Står o väger mellan dom två eller vänta o se om de kommer nya AirPods i slutet av mars o chansa på att de blir bra.
Hade ett par P7 till nyligen och det låter rimligt att P5 skulle fungera på samma sätt med handsfree, dvs att mikrofonen sitter i hörlurarna, inte sladden.

P7 var dock lite stora så nu kör jag ett par Bose qc 35II och de fungerar bra. Sämre ljud men bekvämare och nc. Det senare värt mycket för mig visade det sig. :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tycker de ser väldigt välbyggda ut också vilket är ett stort plus för mig. Designes med själva kåpan ser ju iaf ut att läcka väldigt mycket ljud så det var ju bra att du sa motsattsen där då. Känns inte som att det är värt en tuss extra för BO.
Jag köpte också ett par p7 när hifiklubben hade rea för någon månad sedan. Ville testa trådlöst då jag kör med kabel hemma. Riktigt nöjd med ljudet. Passformen ser fel ut, men är riktigt bra. Dom passar riktigt bra till telefon, dator eller ipad också eftersom dom har en inbyggd förstärkare.
 
Senast ändrad:

daniel_se

Omega
Hade ett par P7 till nyligen och det låter rimligt att P5 skulle fungera på samma sätt med handsfree, dvs att mikrofonen sitter i hörlurarna, inte sladden.

P7 var dock lite stora så nu kör jag ett par Bose qc 35II och de fungerar bra. Sämre ljud men bekvämare och nc. Det senare värt mycket för mig visade det sig. :)
Har också QC35II. Jag flyger en del så NC är ju ovärderligt, men de sitter även otroligt skönt. Blir inte alls svettig om öronen på samma sätt som andra over ear lurar, har dem ofta på mig hela vägen över atlanten utan problem.
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Har också QC35II. Jag flyger en del så NC är ju ovärderligt, men de sitter även otroligt skönt. Blir inte alls svettig om öronen på samma sätt som andra over ear lurar, har dem ofta på mig hela vägen över atlanten utan problem.
Instämmer. Väldigt lätta och trycker inte så mycket över öronen som många andra gör (däribland P7).
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Jag köpte också ett par p7 när hifiklubben hade rea för någon månad sedan. Ville testa trådlöst då jag kör med kabel hemma. Riktigt nöjd med ljudet. Passformen ser fel ut, men är riktigt bra. Dom passar riktigt bra till telefon, dator eller ipad också eftersom dom har en inbyggd förstärkare.
Grymt ljud. Det bästa jag haft över över huvudet och trådlösa till råga på det! Tänkte också ha dem hemma, men blev smått beroende av kvalitén så jag började bära dem överallt. Efter att ha insett att det kanske inte är de smidigaste vardagslurarna tog dock fåfängan över och jag sålde dem.
Saknar ljudkvalitén...
 

Veratio

Cartier
Kan man stänga av NC på QC35II? Tänker om man cyklar eller går till jobbet och vill vara lite uppmärksam på sin omgivning. Eller släpper de igenom lite?
 

zeke_varg

Omega
Är det meckit med blåtand el funkar sånt oklanderligt nu för tiden? Bra ljudkvalitet? Drar mycket batteri i mobil el i hörlurarna?

Jag har kört bose NC i 8år ungefär. Med snöre. Köpte till en beggad här för nåt år sedan så jag har ett par som inte frugan snor.

Vad jag hört sitter en av bose nc modeller på örat (lite mindre) vilket inte är lika skönt. Kanske beror på ens öronform el vad fan vet jag.
 

Josa

Omega
2-Faktor
Får ju uppdatera jag också.
Köpte Bowers & Wilkins PX för någon månad sedan. Den modell som ersatt P7 och har noise cancellation. Fantastiskt ljud, auto-pause när man lyfter på en lur eller tar av dem. Blir ibland väldigt störig funktion dock, att om man tagit av lurarna under Netflix och således pausat. Tryckt bort Netflix på telefonen, och sen sätter på lurarna igen. Då börjar musiken på telefonen OCH Netflix spela samtidigt. Rätt märkligt som händer ibland.

Saknar storleken på P5 ibland.
PX är sköna efter de fått forma sig (klämde uppe på huvudet efter någon timmes användning de första få gångerna.) och skillnaden på ljud när de inspelade kunde till och med jag höra skillnaden på.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Testare är dock i princip enhälliga om att Sonys NC är bättre än Bose :)
Jag som har läst tvärt om, men har iofs inte läst så många reviews. :)

Velar mellan Sony och Bose. Har förstått det som att vill man ha bäst ljud ska man ta Sony, och för bäst NC/komfort ta Bose. Egentligen är jag ju inne på grymt ljud men tycker Boselurarna är så schyssta i övrigt.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag som har läst tvärt om, men har iofs inte läst så många reviews. :)

Velar mellan Sony och Bose. Har förstått det som att vill man ha bäst ljud ska man ta Sony, och för bäst NC/komfort ta Bose. Egentligen är jag ju inne på grymt ljud men tycker Boselurarna är så schyssta i övrigt.
Vet inte vilka du har läst men de första träffarna på Google säger alla samma sak, Sonys NC är bättre:
https://www.theverge.com/2018/9/11/17844914/sony-1000x-m3-review-noise-canceling-headphones
https://www.trustedreviews.com/reviews/sony-wh-1000xm3
https://www.whathifi.com/sony/wh-1000xm3/review
https://m3.idg.se/2.1022/1.708271/sony-wh-1000xm3

Själv väntar jag dock på nästa runda mellan Bose och Sony då båda har nackdelar som håller mig från att köpa. Hoppas att 2019 är året som allt faller på plats. :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Vet inte vilka du har läst men de första träffarna på Google säger alla samma sak, Sonys NC är bättre:
https://www.theverge.com/2018/9/11/17844914/sony-1000x-m3-review-noise-canceling-headphones
https://www.trustedreviews.com/reviews/sony-wh-1000xm3
https://www.whathifi.com/sony/wh-1000xm3/review
https://m3.idg.se/2.1022/1.708271/sony-wh-1000xm3

Själv väntar jag dock på nästa runda mellan Bose och Sony då båda har nackdelar som håller mig från att köpa. Hoppas att 2019 är året som allt faller på plats. :)
Där ser man! Ska nog vänta jag med. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Måste ha ett par hörlurar för resor och sånt.

Var inne och testade wh1000xm3 idag, och de kändes ju väldigt kvalitativa såklart. Nackdel för priset dock.

Skulle nog vilja kunna stänga av NC, och skulle nog max vilja dega 2500 typ. Vad har jag för bästa alternativ då? Gärna smidiga och snygga utöver andra givna faktorer. :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Måste ha ett par hörlurar för resor och sånt.

Var inne och testade wh1000xm3 idag, och de kändes ju väldigt kvalitativa såklart. Nackdel för priset dock.

Skulle nog vilja kunna stänga av NC, och skulle nog max vilja dega 2500 typ. Vad har jag för bästa alternativ då? Gärna smidiga och snygga utöver andra givna faktorer. :)
Har just köpt ett par Wh1000xm3 efter att ha glömt mina Bose QC2 efter en långflygning. Bose är även de mycket bra och jag tycker de är snäppet bekvämare men med något sämre ljud och NC. Jag skulle stretchat 500 till Bose QC2 då jag tror mig sett dessa för 2995. Har tyvärr inte testat andra lurar förutom ett par äldre Audio Technica som jag började NC resan med.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har just köpt ett par Wh1000xm3 efter att ha glömt mina Bose QC2 efter en långflygning. Bose är även de mycket bra och jag tycker de är snäppet bekvämare men med något sämre ljud och NC. Jag skulle stretchat 500 till Bose QC2 då jag tror mig sett dessa för 2995. Har tyvärr inte testat andra lurar förutom ett par äldre Audio Technica som jag började NC resan med.
4 lax är mycket när användningsområdet tyvärr bara lär vara flyg&tåg. :D
 
Topp