• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hörlurar.

1965ek

Patek
2-Faktor
4 lax är mycket när användningsområdet tyvärr bara lär vara flyg&tåg. :D
Ja så är det men jag reser ganska mycket med flyg och har också använt dom ett antal ggr för skypekonferenser och en del musiklyssning hemma. Dock kostar Bose ”bara” 3k och är mycket bekväma och utan en direkt jämförelse med Sony lurarna så tror jag man bara upplever dom som positiva.
 

Sjobedan

Rolex
4 lax är mycket när användningsområdet tyvärr bara lär vara flyg&tåg. :D
Precis så är min användning av mina QCII, och dottern älskar att ha dem i bilen när vi åker långt!
Köpte först ett par Sony mxII (?) sista paret av modellen på Elgiganten för 2k något. Men man kunde inte köra två enheter på dem samtidigt vilket var mitt ”krav” (dator & telefon) så det blev retur och köp av ett par Bose istället.
Nöjd, men känner att de kunde ha jobbat lite mer med kuddarna till öronen och gärna haft en sådan touch funktion som släpper in ljudet likt sony’s ditto.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Precis så är min användning av mina QCII, och dottern älskar att ha dem i bilen när vi åker långt!
Köpte först ett par Sony mxII (?) sista paret av modellen på Elgiganten för 2k något. Men man kunde inte köra två enheter på dem samtidigt vilket var mitt ”krav” (dator & telefon) så det blev retur och köp av ett par Bose istället.
Nöjd, men känner att de kunde ha jobbat lite mer med kuddarna till öronen och gärna haft en sådan touch funktion som släpper in ljudet likt sony’s ditto.
Utveckla sista meningen för en okunnig? :)
 

Capo

Omega
2-Faktor
@vaniljglass Har Bose QCii - helt suveräna, ovärdeligt med noise cancelling. Med tanke på ditt nämnda användningsområde är det en no brainer. Använder dom varje dag, kan inte gå tillbaka till pre-nc. Finns för 400 över angiven budget på prisjämförelse-sida. Annars brukar det finnas till bra pris här på KS.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
@vaniljglass Har Bose QCii - helt suveräna, ovärdeligt med noise cancelling. Med tanke på ditt nämnda användningsområde är det en no brainer. Använder dom varje dag, kan inte gå tillbaka till pre-nc. Finns för 400 över angiven budget på prisjämförelse-sida. Annars brukar det finnas till bra pris här på KS.
Verkar tveklöst vara så att dessa är bra, precis som Sonys här ovan.

De är rätt fula dock allihop.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Om någon letar så har Webhallen erbjudande på Bose QC25 för 1500kr, apple varianten.
Vettigt pris.
Lämnade mina på ett flyg häromveckan. :rolleyes:

Vet du om det medföljer någon form av adapter för vanlig 3,5 mm eller är man helt körd för att använda dem på något annat än sin telefon och platta?
Inser att jag säkert kan googla fram det själv. Men... tja... det gjorde jag ju inte. ;)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Vettigt pris.
Lämnade mina på ett flyg häromveckan. :rolleyes:

Vet du om det medföljer någon form av adapter för vanlig 3,5 mm eller är man helt körd för att använda dem på något annat än sin telefon och platta?
Inser att jag säkert kan googla fram det själv. Men... tja... det gjorde jag ju inte. ;)
https://www.webhallen.com/se/product/226500-Bose-Quiet-Comfort-25-Svart-Apple
Förpackningens innehåll:
* QuietComfort® 25 hörlurar för Apple enheter
* 1,42 m lång QC®25-kabel med inbyggd fjärrkontroll och mikrofon
* Flygadapter
* Fodral
* AAA-batteri
Diverse
Medföljande kablar Hörlurskabel - extern - 1.4 m
Inkluderade tillbehör Fodral, flygplansadapter
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Precis så är min användning av mina QCII, och dottern älskar att ha dem i bilen när vi åker långt!
Köpte först ett par Sony mxII (?) sista paret av modellen på Elgiganten för 2k något. Men man kunde inte köra två enheter på dem samtidigt vilket var mitt ”krav” (dator & telefon) så det blev retur och köp av ett par Bose istället.
Nöjd, men känner att de kunde ha jobbat lite mer med kuddarna till öronen och gärna haft en sådan touch funktion som släpper in ljudet likt sony’s ditto.

Funkar dubbla enheter på QCII alltså? :) Hade WH-1000XM3 haft det så hade dom varit snudd på perfekta, det är typ bara det jag saknar.
 

Punkt

Omega
Jag som mest bara lyssnar på poddar till o från jobbet verkar bara ha Bose QC35ii som alternativ vad gäller lite mindre over ear, trådlöst, och snygg design. Finns det verkligen inget annat alternativ?

17bose-quietcomfort-35-ii.jpg

Billigast just nu är runt 2999kr.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ser att de endast diskuteras over ear lurar här men orkar inte dra igång en ny tråd.
Lyssnar idag på ett par in ear som jag köpte på target för 9 dollar för ca 6 år sedan men är less på sladden.

Söker några in ear med blåtand för att köra mot laptopen. Ibland via mobilen.

Jag jobbar på kontor och lyssnar kanske 2h om dagen på väldigt låg volym. Tänkte mig en budget på snåla 500kr ungefär, absolut max 1000kr.

Vad skulle ni letat efter?
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Får man lov att diskutera In-ear också?

Söker true wireless till Android.
Har Jabra (on-ear) på jobbet så de har alltid varit behäftade med påtaglig osexighet men när jag googlar så dyker Elite Active 65t upp som en kandidat här och var.

Tankar?
 
Senast ändrad:

Stoikern

Cartier
2-Faktor
Bytte mina Bose Quietcomfort II mot dessa. Kan inte finnas bättre... Har testat skillnaden mellan dessa och den märks tydligt till Sonys fördel.
Edit: och 30 timmar batteritid mot 20...
https://www.sony.se/electronics/horlurar-med-huvudband/wh-1000xm3

Jag instämmer. Har haft QC35 och har nu Sonys Wh-1000xm3. Qc35 är bra men Sony är klart bättre. Både vad gäller NC och ljud. Den enda nackdelen jag upplevt är just parkopplingen. Qc35 kan vara kopplad till datorn och telefonen samtidigt medan sony endast klarar en koppling åt gången. Frustrerande när man har datorn i väskan och ska lyssna via telefonen. Då är det bara att plocka upp datorn och ta bort kopplingen. Det behövdes inte med Bose.
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Någon som testat B&O H8i och har känsla för hur bra dom funkar med flera samtidiga enheter parkopplade?
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag instämmer. Har haft QC35 och har nu Sonys Wh-1000xm3. Qc35 är bra men Sony är klart bättre. Både vad gäller NC och ljud. Den enda nackdelen jag upplevt är just parkopplingen. Qc35 kan vara kopplad till datorn och telefonen samtidigt medan sony endast klarar en koppling åt gången. Frustrerande när man har datorn i väskan och ska lyssna via telefonen. Då är det bara att plocka upp datorn och ta bort kopplingen. Det behövdes inte med Bose.
I princip alla tester håller Sony som vinnare över Bose redan från förra versionen. Tycker dem är snyggare med.
Själv föll valet på Sennheiser Momentum 2 av utseendeskäl, men de ligger lite efter när det kommer till ANC-biten.
 

Number 6

Omega
Får man lov att diskutera In-ear också?

Söker true wireless till Android.
Har Jabra (on-ear) på jobbet så de har alltid varit behäftade med påtaglig osexighet men när jag googlar så dyker Elite Active 65t upp som en kandidat här och var.

Tankar?
Nu svarar jag inte riktigt på din fråga men jag köpte Jaybird Tarah Pro häromveckan efter att ha typ undersökt sönder nätet efter de vettigaste in-ear lurarna. Sista inputen via rtings.com som jag tycker är en bra testsajt. Jag ville ha ett par in-ear som komplement till mina QC35 - att kunna ha på jobbet, i löpspåret, ja lite varsom helt enkelt när man inte vill dra på sig over-ear... Än så länge är jag nöjd. Jabra-appen tycker jag är bra, de sitter hyfsat med de stora silikonplupparna och de låter åtminstone dugligt.
 
Senast ändrad:

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Trådlösa in-ear.

Vad köper man?

Vill primärt kunna använda dem utomhus vid promenader, gräsklippning etc. (har aldrig lurar när jag springer, har NC-kåpor till flyg etc. och okej trådade in-ear vid behov på jobbet). Troligen mest lyssnade från Spotify samt poddar typ. Så okej ljud men inget krav på egentlig hifi.

Några tips?
 
Topp