• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

Golbica

Omega
vilken tycker ni är snyggast?
Woolrich
Woolrich-John-Rich-Bros.-Fall-Winter-2013-2014-Mens-Lookbook-17-600x900.jpg


Moncler
moncler-blue-vallier-coat-product-1-22909519-3-054367473-normal.jpg

eller canada goose?
canada-goose-black-chateau-parka-product-1-8061613-400551877.jpg

Canada goose känns lite oldie men hört att den är ganska varm!
ska påpeka att jag väldigt sällan använder kostym så jackan ska mer figurera som en "vanlig" vinterjacka! så behöver inte ta hänsyn till vad jag ska använda den till!
vad heter modellen på den woolrichen och färgen? blev det en sådan? om ja hur upplever du den
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Så fruktansvärt sugen på en sådan här. Tiger Egal i färgen Charcoal, andra gången jag provar på en vecka. 4,5k är något mer än jag egentligen vill lägga, men satan så bra den sitter och hur snygg den är. Någon som har en?
IMG_0890.JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Så fruktansvärt sugen på en sådan här. Tiger Egal i färgen Charcoal, andra gången jag provar på en vecka. 4,5k är något mer än jag egentligen vill lägga, men satan så bra den sitter och hur snygg den är. Någon som har en?
IMG_0890.JPG

Har inte köpt än, men är helt med dig...den är grym! Har provat i samma färg och den sitter helt perfekt. I klädtråden när jag frågade om den fanns det åsikter om att Tiger som märke är överprisat och att tyget inte är av toppkvalitet, men utan att trampa på några tår kändes det mer som en subjektiv åsikt då det inte följdes upp med exempelvis vilket tyg man använder och vad konkurrenterna använder som ska vara så mycket bättre.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Har inte köpt än, men är helt med dig...den är grym! Har provat i samma färg och den sitter helt perfekt. I klädtråden när jag frågade om den fanns det åsikter om att Tiger som märke är överprisat och att tyget inte är av toppkvalitet, men utan att trampa på några tår kändes det mer som en subjektiv åsikt då det inte följdes upp med exempelvis vilket tyg man använder och vad konkurrenterna använder som ska vara så mycket bättre.
För 4,5 K hade jag varit mer fokuserad på snitt och passform än att fisförnämt oja mig över att det minsann finns nån italiensk boutiqueskräddare som använder kardad snöleopardpäls i sina fashionabla tyger som minsann Kim Largeassian har.

Tiger gör snygga kläder. Passar de dig så kör.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
För 4,5 K hade jag varit mer fokuserad på snitt och passform än att fisförnämt oja mig över att det minsann finns nån italiensk boutiqueskräddare som använder kardad snöleopardpäls i sina fashionabla tyger som minsann Kim Largeassian har.

Tiger gör snygga kläder. Passar de dig så kör.

Håller helt med och jag ställde frågan initialt för att få en check på kvalitét och hållbarhet. För mig är det mest priset som står i vägen...har helt enkelt inte råd just nu. Generellt så känns åsiktskorridoren för vilka märken gällande kläder/skor som är "KS-approved" väääääldigt trång :)
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ni som köper vinterjackor, försök skippa jackor med pälskragar :) Pälsdetaljerna kommer från vargar och coyotes och får i många fall sitta fast i fällorna i flera dagar innan jägarna dödar dem. Vi lever ändå i 2000-talets Sverige, vi borde veta bättre om djurhållningen :)
image.png
Många går väl över på faux fur? Vilket är bra
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Håller helt med och jag ställde frågan initialt för att få en check på kvalitét och hållbarhet. För mig är det mest priset som står i vägen...har helt enkelt inte råd just nu. Generellt så känns åsiktskorridoren för vilka märken gällande kläder/skor som är "KS-approved" väääääldigt trång :)
Åsiktskorridorer är inte gjorda för att man ska få plats i dem. Jag lyssnar gärna på åsikter om saker från olika håll, men i slutändan spelar de ingen roll.
Hur som helst får jag suga på den karamellen ett tag tror jag, det är mer pengar än jag egentligen vill lägga.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Åsiktskorridorer är inte gjorda för att man ska få plats i dem. Jag lyssnar gärna på åsikter om saker från olika håll, men i slutändan spelar de ingen roll.
Hur som helst får jag suga på den karamellen ett tag tror jag, det är mer pengar än jag egentligen vill lägga.

Jag var runt i mängder av butiker och provade så många rockar att jag nästan tappade räkningen. Men...ingen satt på bra som Tigern och kombinationen av färgen plus att den inte är så dressad, gjorde den till en överlägsen vinnare i mina ögon.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Håller helt med och jag ställde frågan initialt för att få en check på kvalitét och hållbarhet. För mig är det mest priset som står i vägen...har helt enkelt inte råd just nu. Generellt så känns åsiktskorridoren för vilka märken gällande kläder/skor som är "KS-approved" väääääldigt trång :)
Jepp. Tror mången man här inne slänger upp selfies när de plockat ut det mest fashionabla och dyra de äger. Bilder på deras H&M-plagg visas inte lika villigt...
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Vad har du för modell?

Var inne på nk idag när jag köpte min goose och pratade lite med dom som jobbade där, och tydligen så är det väldigt många som kommer tillbaka med sina PJ's och tycker dom inte riktigt håller måttet, och som JosefB säger, släpper igenom luft.. Frun har en " longbear " och hon tycker den är riktigt riktigt varm.. allt är ju självklart personligt, men om ett flertal av kunderna till märket säger att den släpper igenom luft, då måste ju något vara galet..
 

Rearden

Cartier
Måste slå ett slag för whyreds highboy fur! Perfekt kombo mellan dressat/neddressat med luva.
Köpte idag. Ursäkta den kassa bilden. . . Kolla www
IMG_20161104_204901.jpg

Ber om ursäkt för mysbrallorna . . . . Illa. . . . Mycket illa. . . .
Har en "likadan" som har några år på nacken. Funkar utmärkt utan att bli för bylsig!
 

Josef B

Bestraffaren
Blev ett spontanköp idag på Snoot Sturegallerian.
Tänkte mig denna först eftersom jag var ute efter en kortare varm vinterjacka. Satt verkligen inte bra på mig, axlarna kändes avrundade och jag såg ut som en boll, efter en massa tänkande så hängde jag tillbaka den :)
81892075-origpic-482e59.jpg



Utan det blev den här, Bolzano Parka. Smidig, inte alltför lång parkas i Thermore material som håller sig jättevarm. Har flertalet jackor i det materialet. IRL så vet jag inte exakt vad det är för färg, "mud" kallas den och skiftar i mörkgrön, brun och grå-nånting :)
Bilden ger inte rättvisa hur jefla snygg den är i verkligheten och den sitter så bra på mig. En så kallad Halleluja-upplevelse, så det blev ett spontanköp :)

SN01306_01.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Efter att jag för något år sedan såg följande reklam ifrån Snoot så kan jag inte med att köpa något ifrån Snoot :D

FB_IMG_1480251300024.jpg

Undrar om de även har en jacka som är lämplig om man ska söka jobb på en medelbra hedgefond.
Det där måste ju vara skrivet på skämt, eller? Jag har suktat efter en blå Livigno Parka i ett par år, men 9´tar emot.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Undrar om de även har en jacka som är lämplig om man ska söka jobb på en medelbra hedgefond.
Det där måste ju vara skrivet på skämt, eller? Jag har suktat efter en blå Livigno Parka i ett par år, men 9´tar emot.
HAHA
oklart om de skämtade ifrån sin sida, men det är ifrån en "booklet" ifrån de själva som följde med i en tidning om jag inte missminner mig

De har generellt sett fina plagg, men jag kan ändå inte med :D
 
Topp