• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

snoozarn

Patek
2-Faktor
Handlat lite. Kamelfärgad rock från Calvin Klein och dunjacka från Stone Island Shadow Project. Kittad för vintern. Till hösten har jag en grön Stone Island Micro Reps
http://www.stoneisland.com/us/stone.../down-jacket_cod41651348lb.html#dept=ctsndjck
image.jpeg

http://se.calvinklein.com/store/en/...-cashmere-blend-coat---carlo-k10k100179901--1
image.jpeg

image.jpeg
Snyggt! Var nära på att klicka hem Shadow project jackan häromdagen.. Tvekade pga glansiga "ytan", hur känns den? Har råkat repa upp några dunjackor med sånt nylontyg och det gör ont.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Snyggt! Var nära på att klicka hem Shadow project jackan häromdagen.. Tvekade pga glansiga "ytan", hur känns den? Har råkat repa upp några dunjackor med sånt nylontyg och det gör ont.
Tack! Tycker den är riktigt trevlig. Varit lite anti glansiga jackor förr men denna är riktigt snygg. Fanns på NK i slutet av förra veckan så glid dit och kläm lite. Men ja, när du säger det så är den säkert rätt känslig.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tack! Tycker den är riktigt trevlig. Varit lite anti glansiga jackor förr men denna är riktigt snygg. Fanns på NK i slutet av förra veckan så glid dit och kläm lite. Men ja, när du säger det så är den säkert rätt känslig.
Var faktiskt & klämde på den, verkar ligga mellan M & L i storlekarna, lagom drygt. Men den kändes schysst, lite glansig för min smak dock så fick bli den lite tunnare dunjackan utan luva i mattare svart.
926_8902.jpg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Var faktiskt & klämde på den, verkar ligga mellan M & L i storlekarna, lagom drygt. Men den kändes schysst, lite glansig för min smak dock så fick bli den lite tunnare dunjackan utan luva i mattare svart.
926_8902.jpg
Trevligt köp. Var inne både på den och på den med luva men när jag såg den från Shadow Project så var det game over för min del
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
så ni som kör med rock, funkar en rock hela vintern? är fortfarande kluven om man ska köpa en till rock ( kanske med väst / tunndunjacka under) eller en tjock parkas? ( typ woolrich)
 
D

Deleted member 5780

Guest
så ni som kör med rock, funkar en rock hela vintern? är fortfarande kluven om man ska köpa en till rock ( kanske med väst / tunndunjacka under) eller en tjock parkas? ( typ woolrich)
Var bor du? Hur frusen är du? Vad ska du använda rocken till? Hur tjock rock tänker du dig?
Jag har ullrock på väg till/från jobbet, med lämpligt antal lager under.
I pulkabacken har jag parkas.
I skidbacken har jag skaljacka.
Osv.
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Var bor du? Hur frusen är du? Vad ska du använda rocken till? Hur tjock rock tänker du dig?
Jag har ullrock på väg till/från jobbet, med lämpligt antal lager under.
I pulkabacken har jag parkas.
I skidbacken har jag skaljacka.
Osv.

Stockholm, inte så jätte frusen, till och från jobbet, typ söndags promenader, vanliga vardags grejer, så att säga, middag med frun.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vad säger ni om Fjällräven Greenland? Är de stora i storlekarna? Jag har iaf fått för mig det. Har normalt Small, önskar en jacka som en tjockare tröja får plats under men ändå inte pösig om en har t-shirt...
IMG_0768.JPG
 

SSL

Audemars
Vad säger ni om Fjällräven Greenland? Är de stora i storlekarna? Jag har iaf fått för mig det. Har normalt Small, önskar en jacka som en tjockare tröja får plats under men ändå inte pösig om en har t-shirt...
IMG_0768.JPG

Jag skulle testat både S o XS. Jag är normalt M men kunde ha alla tre storlekarna, ärmarna måste sys in oavsett. Annars ser det lite larvigt ut enligt mina ögon. Om man inte är krallig d v s.
 

Edin

Panerai
Måste köpa ny jacka nu till vintern efter inbrott på vinden varpå alla varmare vinterjackorna försvann..
Kollat en del på Woolrish artic parka men har svårt för den då de inte går att dra upp över halsen (slutar precis innan). Jackorna jag blev av med var en fjällräven, en Sailracing och två olika Gåsar varav den ena var en Constable vilken jag funderar på att köpa igen då den var perfekt i längd, värme och sa närmast inget vad gäller blaffiga märken. Men är det kanske lite mesigt?
 

WBergdahl

Panerai
Är på jakt efter en ullrock i marinblått!
Gärna lik dom som blivit upplaga tidigare i tråden, men på en mer begränsad student-budget...

Edit: kanske inte riktigt student-budget, men inte över 5'

Edit2: är rätt smal, så gärna något slimmat
 
Senast ändrad:
Topp