Jag skulle behöva hjälp av er!
Vilken av följande skulle ni välja?
Eller
Tycker också att det är två olika jackor/för olika tillfällen kanske tom men om det är så att båda passar dig och din stil skulle jag säga nr 2
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag skulle behöva hjälp av er!
Vilken av följande skulle ni välja?
Eller
Tycker också att det är två olika jackor/för olika tillfällen kanske tom men om det är så att båda passar dig och din stil skulle jag säga nr 2
Skepparrock (pea coat) har alltid legat mig varmt om hjärtat men nu är min förra helt utsliten så det är dags för att kolla efter en ny! Någon som har bra ett bra tips? Har hittat några men ingen klockren än.
Det ska inte vara massa detaljer utan helst ganska stilren och givetvis mörkt blå (navy blue). Kan tilläggas att jag är student så tips på mer än 4000kr kommer bara göra stora hål i budgeten...
Alpha Industries m65 svart, med värmefoder. Är vad jag kör. Sjukt klassisk och funkis.
Har precis samma kombo. Skall skaffa en ny M65 i höst, en marinblå. Upplever att de är ganska stora. En medium passar mig bra som oftast har large.
Var hittar man en sådan i original i Sverige? Fattat det som att många som säljs är "homager"
På GamlaBrogatan i centrala Stockholm finns det en affär som bara säljer militärkläder. Har Alpha, Schott och en del annat tillverkat med kvalité.
När man ändå är på Gammla Brogatan kan man svänga förbi Old Bridge och plocka upp en Fila tracktop, och vips så blir man genast den svalaste grabben i stan.På GamlaBrogatan i centrala Stockholm finns det en affär som bara säljer militärkläder. Har Alpha, Schott och en del annat tillverkat med kvalité.
När det gäller Barbour,
Hur ska man resonera när det gäller storleken. Läste någonstans att de är lite större i modellen?
Har hittat en som heter Flyweight Chelsea som jag tyckte såg sjysst ut!
Men frågan är, för mig som är 188 lång och väger 85 pannor.. Vad ska man räkna med i storlek? Är 42 för stort?
Barbour och diverse rockar har jag. Är lite sugen på denna till vintern:
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/napapijri-alegria-short-jacket-navy.html
Kanske är för kort? Erfarenheter av märket? Har tidigare konsekvent ignorerat deras plagg då alla jag sett haft norska flaggan påsyfd.
När man ändå är på Gammla Brogatan kan man svänga förbi Old Bridge och plocka upp en Fila tracktop, och vips så blir man genast den svalaste grabben i stan.
Hur är de i storlekarna? Och har du tips på vart man kan hitta dem? Nätet eller stockholm.Har tre färger av Nanamicas soutien collar coat som jag varvar med höst som vår och även vinter om det inte är galet kallt eller ska skottas snö eller åkas pulka. Perfekta allroundjackan enligt mig, goretex, tejpade sömmar o allt sånt hightech man vill ha kombinerat med klassiskt cleant utseende. Funkar lika bra till kostym som att köra massa yllelager, jeans och redwings till.
Hur är de i storlekarna? Och har du tips på vart man kan hitta dem? Nätet eller stockholm.
den var snygg..Barbour Cassels. Lite roligare modell än dom andra i Barbour sortimentet anser jag.
Ganska varm nu dock.
Hoppas på snygga slitningar och ett långt liv.
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Annars var den MK länkade (mountainworks) riktigt snygg helt annan stil men inte dum för det.
Jag har tittat någon gång på de där. Men de är lite dyra så jag har aldrig riktigt vågat slå till. Har aldrig stött på någon som haft dem. Läste om de i en Brittisk tidning.Nitty gritty har nanamica men har inte plockat in några av denna modell i år, enda jag hittade var denna på endclothing
http://www.endclothing.co.uk/catalo...e-tex-short-soutien-collar-coat/category/107/
Samma modell men med avtagbar luva, storlekarna brukade vara japanska=toksmå men det är justerat sen några år tillbaka när dom börjat sälja i europa/usa så nu passar dom helt normalt, bara köra din vanliga storlek.
Jag har tittat någon gång på de där. Men de är lite dyra så jag har aldrig riktigt vågat slå till. Har aldrig stött på någon som haft dem. Läste om de i en Brittisk tidning.
Men en fråga, ändas de bra? Eller är de väldigt täta?