• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Halios

20230212_164249.jpg

V2 on a tidoting oyster. Thanks @Baramats for the tip!

Lite news från Discorden om Halios som int elängre är "The Rolex of microbrands" utan snarare blivit en sorts independent som man måste kommunicera med själv via Discord och email och så får man se när man lyckas få kontakt. Man kan ju knappast maila Rolex eller chatta med dem via en Discord :)

Närmaste kommande klockorna efter att första omgången Seaforth IV är omgång två av SFIV, troligen bara utdraget släpp eftersom tillverkaren av tavlor tar sin söta tid att leverera och att många svarta tavlor åkte på retur pga skönhetsfel...och att Jason personligen bygger alla klockor. Sen kommer automatisk Universa under 2023 och innan dess en liten utgåva av auto Universa som samarbete med en annan firma (inte Roldorf).

Jason håller på att ta fram en ny design som ska kunna släppas som monopusher chronograf och GMT, dvs två olika verisoner med samma case.

HAQ är också på gång men ligger längre fram.

Bytte bort min rosa SFIV mot denna. Äntligen, efter att ha hoppat av preorder på serie III 2018 då jag antagligen ändå skulle köpt fel variant, dvs inte vågat gå för Signal Orange så är den nu på väg hem.

A176EF60-1E66-4F08-AED3-906DE5CDF13F.jpeg

Jakten på en fixie Bahama Yellow serie II går vidare 😅

Heads up: om ca 2-3 veckor kommer en testversion av Universa serie II släppas. Ett samarbete mellan Jason/Halios och ett annat varumärke med egen webshop. Samarbetspartnern kommer sälja den via sin shop.

Vad jag förstått genom att fanatiskt följa Halios Discord ska det vara samma case som serie I men med automatiskt verk och skruvad krona, dvs den perfekta GADA-klockan.

Senast ändrad:
Heads up: om ca 2-3 veckor kommer en testversion av Universa serie II släppas. Ett samarbete mellan Jason/Halios och ett annat varumärke med egen webshop. Samarbetspartnern kommer sälja den via sin shop.

Vad jag förstått genom att fanatiskt följa Halios Discord ska det vara samma case som serie I men med automatiskt verk och skruvad krona, dvs den perfekta GADA-klockan.

Tillägg: Om ordinare släpp av Uni II från mailtråd med Jason:
”Unfortunately I ran out of hands so I'm no longer building the Series I. Yes, most likely late 2023 for Series II.”

Tillbaka
Topp