• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Halios

Angeli

Rolex
2-Faktor
Seaforth till schysst pris tycker jag, md tanke på att länken är väldigt eftertraktad.
Har kikat på den annonsen tidigare och helt klart attraktiv prissatt med den länken.
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Seaforth till schysst pris tycker jag, med tanke på att länken är väldigt eftertraktad. En Ginault-länk kostar begagnad mellan 2-2.5k och köps inom någon timme när de väl kommer ut.
Den har varit ute i 4 mån utan att ngn knipit den. Har även för mig att den var ute länge till samma pris av tidigare ägare. Undrar vad som gör den svårsåld?
Lite osäker på länken, hur vet man att det är en Ginault. I tidigare annons stod det endast AM länk. Finns många AM länkar till Rlx som ser likadana ut. @Jompa99 hur vet du att det är Ginault?

 
Senast ändrad:

Hellmao

Panerai
2-Faktor
Seaforth till schysst pris tycker jag, med tanke på att länken är väldigt eftertraktad. En Ginault-länk kostar begagnad mellan 2-2.5k och köps inom någon timme när de väl kommer ut.
Hade köpt den om det inte var stålbezel... känns som de flesta som säljs har det, sålde dom bäst?
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Hade köpt den om det inte var stålbezel... känns som de flesta som säljs har det, sålde dom bäst?
De med safirbezel har tjockare bezel så den upplevs annorlunda. Tror det är den mest populära varianten. Fixed bezel är snygg men även den ganska speciell eftersom caset är platt och en fett uppstående kristall på det.

Jag försökte också sälja min pastellblå i början för jag hade svårt för den. Men NU när jag vant mig stannar den. Det kan vara så att du måste gilla tavlan i kombination med stålbezel. Men samtidigt tycker jag den med svart bezel och bahama yellow ser sådär ut på bild, men jag tror den är grym i verkligheten. Borde stämma med tanke på hypen 😁

Men, jag gillar som sagt numera stålbezel, profilen är grymt fin. Passar dessutom väldigt bra med Ginault-länken. Jag knep en i facebook-gruppen, bör dyka upp snart.
6AE13116-B371-4C85-9792-778C58C7F32F.jpeg

48DB5733-AADE-4ABD-8047-0F9E747B4C6D.jpeg

A68B7E0E-9FC7-40D0-B528-55260B72DACA.jpeg
 
Senast ändrad:

Hellmao

Panerai
2-Faktor
Jag gillar stålbezel, profilen är grymt fin. Passar dessutom väldigt bra med Ginault-länken.
6AE13116-B371-4C85-9792-778C58C7F32F.jpeg

48DB5733-AADE-4ABD-8047-0F9E747B4C6D.jpeg

A68B7E0E-9FC7-40D0-B528-55260B72DACA.jpeg
Ja, jag tycker absolut inte det är fult, men vissa/många klockor blir mycket mindre med stålbezel! men denna kanske är en fullträff!
Har haft ett par olika märken, men dom blev sålda fortare än kvickt, så jag tror knappt jag vågar! Ska chansa och se om det går att beställa V4 när det det väl händer :cigar:
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Seaforth till schysst pris tycker jag, med tanke på att länken är väldigt eftertraktad. En Ginault-länk kostar begagnad mellan 2-2.5k och köps inom någon timme när de väl kommer ut.
Iaf minst 2000kr för mycket tycker jag, dessutom oklart om det är en Ginaultlänk.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, jag tycker absolut inte det är fult, men vissa/många klockor blir mycket mindre med stålbezel! men denna kanske är en fullträff!
Har haft ett par olika märken, men dom blev sålda fortare än kvickt, så jag tror knappt jag vågar! Ska chansa och se om det går att beställa V4 när det det väl händer :cigar:
Jag tycker de är snyggast med stålbezel helt klart men har inte mycket till övers för 12h bezels 😕
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Iaf minst 2000kr för mycket tycker jag, dessutom oklart om det är en Ginaultlänk.

Jag tycker de är snyggast med stålbezel helt klart men har inte mycket till övers för 12h bezels 😕
Mycket bra påpekande, är det inte en Ginault-länk så är det för mycket. Jag är tudelad kring 12-h bezel, den är snyggast men helt oanvändbar…tyvärr.

Sea4th hägrar och det gör det såklart svårt att köpa annan variant innan preorder-perioden är klar.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Mycket bra påpekande, är det inte en Ginault-länk så är det för mycket. Jag är tudelad kring 12-h bezel, den är snyggast men helt oanvändbar…tyvärr.

Sea4th hägrar och det gör det såklart svårt att köpa annan variant innan preorder-perioden är klar.
Inte helt såld på fyran ännu 😮 Kommer säkerligen att ändra mig men just nu är det ett njaaa för mig.

Håller alltid ögonen öppna för en nodate med dykarbezel i stål, färg kommer på plats tre 😁
Har inte gett upp hoppet att det någongång kommer släppas en länk som faktiskt passar bandhornen 😂
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
De med safirbezel har tjockare bezel så den upplevs annorlunda. Tror det är den mest populära varianten. Fixed bezel är snygg men även den ganska speciell eftersom caset är platt och en fett uppstående kristall på det.

Jag försökte också sälja min pastellblå i början för jag hade svårt för den. Men NU när jag vant mig stannar den. Det kan vara så att du måste gilla tavlan i kombination med stålbezel. Men samtidigt tycker jag den med svart bezel och bahama yellow ser sådär ut på bild, men jag tror den är grym i verkligheten. Borde stämma med tanke på hypen 😁

Men, jag gillar som sagt numera stålbezel, profilen är grymt fin. Passar dessutom väldigt bra med Ginault-länken. Jag knep en i facebook-gruppen, bör dyka upp snart.
6AE13116-B371-4C85-9792-778C58C7F32F.jpeg

48DB5733-AADE-4ABD-8047-0F9E747B4C6D.jpeg

A68B7E0E-9FC7-40D0-B528-55260B72DACA.jpeg
Grattis till länken kommer att bli kanonbra. Jag tycker faktiskt inte att kristalen på min fixed sticker upp mer än på din med stålbezel. Kristalen är retroinspirerade på alla SF.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker att Ginaulten är bäst matchande och att man får glidelock för 229 usd.
Glidelock är riktigt trevligt men jag gillar inte att ändlänkarna inte följer bandhornens form!

Jag har det problemet på min Colt, fattar inte hur de tänkte där 😮
Ser inte klokt ut!
 
Topp