• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Halv OT:Diskussion med flickvän...

easy rider

Brüno
2-Faktor
Studerar till byggnadsingenjör, ett år kvar. Jobbar extra på Arlanda och nu i sommar på ett byggföretag.
Pengar går det alltid att tjäna mer av.
 

Jonaz

Rolex
Barchef/Sommelier med restaurangavtal. Dvs, jag drar ner medelinkomsten rejält. Har en ganska förstående hustru som försöker verka intresserad när jag blir uppspelt över nån ny breitling.


iPhone | Tapatalk
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Mopedist? Intressant, på min tid (-79) när det begav sig hette mopederna bl.a Puch dakota,monza,montana, och till sist Florida.
Det va tider det! 0<30 på 5 min:) själv?

I mitt fall heter de på sin höjd Florida och Dakota. Monza, Montana och dylika moderniteter befattar jag mig inte med ;). Min tid var -88 och då var det Zündapp som gällde och så är fallet även idag.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Min sambo är ganska förstående, såklart hon tycker det är galet i vissa stunder. Men hon har sina hobbies och jag har mina.

Annars jobbar jag som säljare, inget extremt.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Efter några år i bank och finans är jag numer pappersvändare i IT-branschen.
F.d. ägare till en blå Dakota, drevad och med filad halvmåne :D
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Även jag är student och kan inte annat än hålla med. Det beror visserligen en del på vilket ämne man läser.

Instämmer. Vi arbetar på följande sätt: 2 timmars föreläsning i början av veckan och utdelning av större uppgift som delas upp skriftligt teoretiskt och genom en längre presentation och utvärdering en vecka senare.
Således har jag timme på timme att sitta vid KS med det beror ju på att jag alltid är uppkopplad och arbetar.

På jobbet så sitter jag på KS 8 timmar i sträck men då levererar jag också så ingen möjligen kan klaga.
 

Icaras

Rolex
Instämmer. Vi arbetar på följande sätt: 2 timmars föreläsning i början av veckan och utdelning av större uppgift som delas upp skriftligt teoretiskt och genom en längre presentation och utvärdering en vecka senare.
Således har jag timme på timme att sitta vid KS med det beror ju på att jag alltid är uppkopplad och arbetar.

På jobbet så sitter jag på KS 8 timmar i sträck men då levererar jag också så ingen möjligen kan klaga.
Har en känsla av att många program/kurser är det "svåra" med det hela att komma in på utbildningen, inte att klara av den.
Om man har någon form av disciplin :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Teamledare/operativ enhetschef inom det offentliga. Under 80-talets mitt, stolt ägare till en Crescent compact. Under 90-talet gällde Ciao! Numera ägare av förstående hustru vilken växlar mellan Sinn 456 och Rolex 16610.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Är anställd på en storbank i Bangkok och är verksam inom corporate finance. Dock är jag hemma på bonnabyggen sedan 14 månader tillbaka och gör absolut ingenting. Känns oförskämt bra att solka ner mig och hantera 35-årskrisen nån månad till innan allvaret börjar.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Fast vi jobbar 45,5h/veckan så därför har vi ferietjänst under loven. Utslaget över året jobbar vi samma antal timmar som alla andra med normala arbetsveckor.

Jag vill absolut inte kasta skit på er lärare. Ni gör ett kanonjobb & är definitivt underbetalda med tanke på utbildningstid & ansvar, men att lärare jobbar 45,5 timme i veckan tror jag inte en sekund på. Jag känner flera lärare som definitivt inte gör det efter ett antal år i "branschen" och då menar jag inte att de är blasé & ointresserrade.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Eftersom ni snackar moppar också så står jag av en tillfällighet hemma hos far och försöker få igång denna:
Puchen alltså, Co-axialet går bra.

IMG_3068_zps22e2c591.jpg
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Banktjänsteman i fronten, med andra ord tjänar skit. Allt har med prioriteringar tt göra.

Gneta på bara. Stod i fronten och tjänade inte ens skit för fem år sen. Numera höginkomsttagare. Jobbar på tråkigaste men bästa storbanken. :) Hade väl iofs haft en tia mer om jag jobbat åt nån konkurrent.

Körde Suzuki K50 och Yamaha FS1 när det begav sig, 00/01.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Gneta på bara. Stod i fronten och tjänade inte ens skit för fem år sen. Numera höginkomsttagare. Jobbar på tråkigaste men bästa storbanken. :) Hade väl iofs haft en tia mer om jag jobbat åt nån konkurrent.

Körde Suzuki K50 och Yamaha FS1 när det begav sig, 00/01.

Sweet! känns peppande! Kmr däremot ta en paus för att plugga lite ekonomi o få en examen. Har du sj utbildning?
 

TheKing

Cartier
Egen företagare och slav under tiden.
Min sambo får bara finna sig i mitt klockberoende. Köpte en klocka till henne så att hon är lugn.

Lön varierande men ganska ok... Fast det är klart. Jag skulle kunna tänka mig 100kkr i 20 år skattat och klart :cool:

Skickat från min Galaxy S4!
 

Skolläraren

Panerai
Jag vill absolut inte kasta skit på er lärare. Ni gör ett kanonjobb & är definitivt underbetalda med tanke på utbildningstid & ansvar, men att lärare jobbar 45,5 timme i veckan tror jag inte en sekund på. Jag känner flera lärare som definitivt inte gör det efter ett antal år i "branschen" och då menar jag inte att de är blasé & ointresserrade.

Det är den tiden som är tilldelad oss. 35h verksamhetstid (då vi måste vara på arbetsplatsen) och 10,5h förtroendetid som vi får spendera hemma och rätta prov om vi så vill. Ibland har jag lugnare veckor och ibland har jag hemskt hektiska. Nu ska jag inte klottra tråden full men man blir lite lättirriterad på det uttjatade mantrat om att lärare bara är lediga och aldrig är på jobbet (absolut inte riktad mot dig!)
 

David

Bödeln
Pro-tip.

Besök www.ratsit.se.

Fyll i ditt namn och din ort.

Klicka på ditt namn i resultatlistan.

Under din adress står det "X ligger på plats ...", klicka på "Läs mer".

Hitta första raden i tabellen. (Sverige total)

Hitta cellen näst längst till höger. (Placering)

Posta den siffran här.

Jämför könsorgan.
 
Topp